veiligheids stijgbeugel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Knoffer

Re: veiligheids stijgbeugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:44

Interessant topic Haha!
Ik zit ook al een tijdje te denken om veiligheidsbeugels te kopen, maar kan steeds niet kiezen. Sommige vind ik ook wel erg duur.

Zijn die met elastieken echt veilig? Zou het elastiek echt los gaan/knappen als je blijft hangen?

ellen_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:51

Wij hebben ook beugels met elastiek. Ik hoop alleen ook dat als ik een keer zou blijven hangen het elastiek ook doet wat hij moet doen. Is een beetje lastig uit te testen denk ik Knipoog Ik merk trouwens geen verschil met rijden met deze beugels of met gewone beugels.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:05

Knoffer schreef:
Interessant topic Haha!
Ik zit ook al een tijdje te denken om veiligheidsbeugels te kopen, maar kan steeds niet kiezen. Sommige vind ik ook wel erg duur.

Zijn die met elastieken echt veilig? Zou het elastiek echt los gaan/knappen als je blijft hangen?

Ik denk dat dit een vraag is die je bij elk type veiligheidsbeugel kunt stellen. Bloos Het voordeel van zo'n elastiek is wel dat het zowel aan de onderkant als aan de bovenkant los kan schieten.
Naar mijn idee schiet het elastiek wel los.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:20

Idd, dat kan je je bij elke veiligheidsbeugel afvragen.

Ik denk ook wel dat het elastiek zal loslaten. Maar toch vind ik de eleastieken vrij strak zitten.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:59

Dat elastiek gaat wel los, of het knapt Ja

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:12

Ervaring? Tong uitsteken

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 18:29

Ja ik zat er meer over in waar het elastiek heen zou schieten, dan of ik kon blijven zitten Huilen van het lachen

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 18:53

Hahaha. En waar schoot het elastiek heen?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 18:57

Ik kon het niet goed zien, volgens mij is het geknapt en gewoon naar beneden gevallen.
Maar ik zag het al voor me dat het door de bak schoot waardoor een ander paard ook zou schrikken Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 09:15

haha hier ook iemand met elastiek die het al een aantal keer getest heeft. knappen doet hij bij mij niet los schieten wel ! en dan ligt mijn stiek meestal ergends op de grond Lachen

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 09:45

simone91 schreef:
ik rijd niet met veiligheidsbeugels.. bij mij in de les word er gelet op je eigen houding.. hakken naar beneden en tenen naar binnen.. dan word het vrij moeilijk om door je beugel heen te schieten Knipoog
vaak is het wel handig voor beginners om een veiligheidsbeugel te gebruiken Knipoog

Dus als jou paard er ineens vandoor vliegt dan denk jij: hakken naar beneden en tenen naar binnen, zo kan er niets gebeuren!

Ik rijd mij de plooibare veiligheidsbeugels van sprenger. Heb er zo'n 150€ voor moeten betalen maar ze geven me wel een veiliger gevoel en dat is wel nodig met mijn jonkies Bloos

Vroeger had ik beugels met zo'n elastiek maar dat was echt een last. In het achttal, bij het 2 per 2 rijden was ik keer op keer mijn elastiek kwijt als mijn partner even te dicht kwam Haha!

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 14:09

TeeGee schreef:
Ik rij met de Bow Balance beugels. Zit een draai in de beugel en een brede voetbed. Daarnaast zijn ze flexibel.
Kost een paar centen maar ik ben er erg blij mee.

e[/quote]

Ik heb het zaterdag getest en ging er heel makkelijk uit. Want gezien hoe ik viel was ik even bang dat mn voet zou blijven hangen maar was zo de beugel kwijt.[/quote]

ik denk dat ik ook maar ga voor de bow balance,enig idee waar ze het voordeligste te verkrijgen zijn?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:15

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:03

Ik wil ook even op de hoogte blijven van de ervaringen binnen dit topic.
Ik ben 3 dagen geleden tijdens de springles met mijn zeer ervaren paard over de kop geslagen. Daarbij is mijn paard boven op mij terecht gekomen, vervolgens is hij bokkend aan de ren gegaan, terwijl mijn voet in de beugel bleef hangen. Gelukkig schoot mijn voet er na een tijdje uit. Ik kwam er alleen met schaafwonden en een zere nek buitengewoon goed vanaf.
Ik wil nu zeker een paar goede veiligheidsbeugels aanschaffen.
Ik twijfel eigenlijk tussen verschillende beugels.
Ik wil ze gebruiken voor springen en crossen.
Ervaringen zijn nog steeds zeer welkom.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 23:28

ik heb inmiddels gekozen voor de bow balance beugel.
maar aangezien het weer nu erg slecht is en ik alleen buiten rij kan ik jullie nog geen ervaringen vertellen.