Ik zit ook al een tijdje te denken om veiligheidsbeugels te kopen, maar kan steeds niet kiezen. Sommige vind ik ook wel erg duur.
Zijn die met elastieken echt veilig? Zou het elastiek echt los gaan/knappen als je blijft hangen?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Ik merk trouwens geen verschil met rijden met deze beugels of met gewone beugels. Knoffer schreef:Interessant topic
Ik zit ook al een tijdje te denken om veiligheidsbeugels te kopen, maar kan steeds niet kiezen. Sommige vind ik ook wel erg duur.
Zijn die met elastieken echt veilig? Zou het elastiek echt los gaan/knappen als je blijft hangen?
Het voordeel van zo'n elastiek is wel dat het zowel aan de onderkant als aan de bovenkant los kan schieten.
simone91 schreef:ik rijd niet met veiligheidsbeugels.. bij mij in de les word er gelet op je eigen houding.. hakken naar beneden en tenen naar binnen.. dan word het vrij moeilijk om door je beugel heen te schieten
vaak is het wel handig voor beginners om een veiligheidsbeugel te gebruiken
TeeGee schreef:Ik rij met de Bow Balance beugels. Zit een draai in de beugel en een brede voetbed. Daarnaast zijn ze flexibel.
Kost een paar centen maar ik ben er erg blij mee.