Hoeveel waren jullie kwijt aan een goed passend zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel waren jullie kwijt aan een goed passen zadel?

0-250 euro
13 (6%)
250-500 euro
27 (13%)
500-750 euro
27 (13%)
750-1000 euro
31 (15%)
1000-1500 euro
37 (18%)
1500-2500 euro
59 (29%)
2500-3500 euro
7 (3%)

Totaal aantal stemmen: 201

Digi

Re: Hoeveel waren jullie kwijt aan een goed passend zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:42

±€ 1750,- voor mijn perfect passende hulsebos dynamic dressage...

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:43

50 euro voor een perfect liggend chamberlain veelzijdigheid richting dressuur zadel. Beste koop van mijn leven Haha!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:45

Dat doe je goed dan Haha!. Chamberlain is een prima B merk, niets mis mee. Dat zijn van die zeldzame koopjes.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:53

Utixo schreef:
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe die mensen hier voor onder de 500 een goed passend zadel hebben kunnen vinden?

'Goed passend' is een ruim begrip Clown
Sommige mensen vinden een zadel al goed passend als het op een paard blijft liggen en dat paard er niet bokkend vandoor gaat Cool

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:55

1600 voor een close contact maatzadel uit Engeland...

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:56

ik heb na wat omzwervingen een ainsley vanguard gekocht, tweedehands voor 400 euro denk ik. Deze heb ik op maat laten aanpassen door een zadelmaker. Ben er heel blij mee!
Voor de buitenritten heb ik een barefoot, deze zit vooral lekker zacht. Deze was ook 400 euro maar hoefde niet aangepast te worden.
De zadelellende die ik in het begin heb gehad was enorm vervelend. Maar ik ben blij dat ik er nu "ben" wat zadels betreft.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 00:02

Citaat:
'Goed passend' is een ruim begrip Clown
Sommige mensen vinden een zadel al goed passend als het op een paard blijft liggen en dat paard er niet bokkend vandoor gaat Cool

Nagelbijten / Gniffelen

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 00:06

Mijn paard bokt ook als ik op zijn blote rug ga zitten. Pas ik dan niet op hem? Clown

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 00:14

Utixo schreef:
Mijn paard bokt ook als ik op zijn blote rug ga zitten. Pas ik dan niet op hem? Clown

Nors opkijken goeie vraag zeg!...
de mijne bokt niet met zijn peperdure op maat gemaakte dressuurzadel ... maar ook niet als ik op zijn blote rug ga zitten ... waarschijnlijk toch een perfect passende combi ... Tong uitsteken

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 00:20

{Nog 1 keer offtopic} Alssie moe is en gereden is met mijn even dure op maat gemaakte zadel doet hij het niet. Toch een wonderzadel {/Offtopic}

Maar serieus, heeft niemand nou door dat de de goedkope zadels kan vergelijken met de schoenen van Shoe-Outlet?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 00:20

Ik heb een relatief 'goedkoop' zadel Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb een nieuwe Rossner gekocht (€750.- in het bruin, wilde ik perse Haha!) omdat ik dat een fijn en mooi zadel vind en vervolgens door een erkende zadelmaker op en bij laten vullen voor mijn paard.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 00:28

Rossner is een mooi B merk anders hoor. Niet helemaal mijn ding, als ik een zadel koop, wil ik het gelijk 40 jaar kunnen gebruiken (bij wijze van spreken, ik heb pas geleden nog een 20 jaar oude kieffer gekocht;) ). Maar met de Rossner kun je zeker wel even vooruit.

Voor Irma heb ik trouwens ooit een tweedehands zadel gekregen van mijn ouders, deze is uiteraard ook passend gemaakt. Geen idee wat die gekost heeft. RB is het merk (Echt RB, geen BR). Beetje tegenstrijdig dus met mijn verhaaltje hierboven, maar het is dan ook al een jaar of 10 geleden. Toen wist ik minder dan nu.

Voor de schimmel heb ik dan die 20 jaar oude Kieffer aan laten passen, maar aangezien de HB veel lekkeder ligt en volgens de zadelmaker ook goed ligt op hem, ligt de Kieffer er alleen op als ik met iemand anders rijd.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 00:31

Stiekem wil ik in de toekomst een prachtig mooi maatzadel, een WOW ofzo Haha!
Voor nu is die prima Ja Hij is helemaal naar mijn paard gemaakt door een erkent zadelmaker, dat was ook een pre voor mij Ja Ik heb deze en een Wintec VZH met cair voor erbij (springen en buitenrijden)
Ik hecht er veel waarde aan dat een zadel goed ligt op de rug van mijn paard. Ik laat dan ook, omdat mijn paard nog vol in ontwikkeling is qua spieren etc, het zadel regelmatig nakijken om te zien of het nog goed ligt.
Ook een op maat gemaakt zadel kan na een paar maanden compleet anders liggen als je een jong paard hebt Knipoog

Of je nou een duur of een 'goedkoper' zadel hebt, áls het maar goed op je paard ligt vind ik Lachen

Maar ben érg blij met m'n Rossner, hij is zoooo gaaf Lovers (bruintuigfreak Tong uitsteken )

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 00:34

Klopt, maar een op maat gemaakt zadel is net even wat beter/makkelijker aan te passen aan het paard dat groeit.

Wat betrefd goedkoper, het moet uiteraard goed liggen, maar onder die 800 euro vind je kwalitatief geen zadel dat goed is, omdat het allemaal in massaproductie is gemaakt.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 00:35

Utixo schreef:
{Nog 1 keer offtopic} Alssie moe is en gereden is met mijn even dure op maat gemaakte zadel doet hij het niet. Toch een wonderzadel {/Offtopic}

Maar serieus, heeft niemand nou door dat de de goedkope zadels kan vergelijken met de schoenen van Shoe-Outlet?

Helemaal waar alleen als het past dan past het, dat geldt toch ook voor schoenen van de shoe-outlet?
ze zijn alleen misschien eerder aan vervanging toe en begeleiding in de vorm van een goeie zadelmaker is ook wel een aanrader.
helaas heeft mijn paard een dure smaak en past ie de zadels van de 'shoe-outlet' niet ... jammer voor mijn portemonnee maar het is niet anders, wil niet dat ie er last van heeft als ik op hem rijdt.
Dus dan maar wat duurder Knipoog

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 00:45

Utixo schreef:
Klopt, maar een op maat gemaakt zadel is net even wat beter/makkelijker aan te passen aan het paard dat groeit.

Wat betrefd goedkoper, het moet uiteraard goed liggen, maar onder die 800 euro vind je kwalitatief geen zadel dat goed is, omdat het allemaal in massaproductie is gemaakt.

Maatzadels zijn idd beter aan te passen.
Maar mijn zadel van 750.- is ook fijn aan te passen aan mijn paard Lachen
Achja, niet iedereen heeft de mogelijkheid om een prachtig maatzadel aan te schaffen, dan zijn de B merken die overigends vaak ook wel goed te vullen zijn, een prima alternatief toch? Haha!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 00:53

Absoluut, ik doel ook echt op zadelmarktzadels.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 06:36

Ik heb een barefoot drytex voor op mijn haflinger, past heel goed en was daardoor maar 400 euro kwijt, inclusief alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 06:53

voor mijn bijrijdfries heb ik 2 zadels gekocht, de eerste was een kieffer van 400 euro, de 2e een JC zadel voor 200 euro, allebij 2de hands (stel dat de eigenaar haar verkoopt, dan zit ik iig niet met een heel duur zadel, en het zijn goede zadels) de eerste ligt niet goed meer, dus daar doe ik nu niets mee.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 06:58

1200 euro koste mijn nieuwe zadel.(kiefer lech profie)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 07:05

mijn koste 700 euro 2de hands
bijvullen en zo kreeg ik van de zaak erbij.
ik heb trouwens een KN gekocht
en heb erg veel problemen en ellende gehad met zadels

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 07:13

Ik heb ooit een KN symphonie gekocht voor 200,- echt een goed passend mooi zadel, mankeerde niks aan. Maar toen iemand er 600 euro voor wildegeven heb ik het verkocht.
Nu rij ik met een bruin Imperial Riding dressuurzadel, past echt perfect op mn brede haflinger en verder op alle andere paarden op stal, dus echt perfect! heb er trouwens €250,- voor betaald.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 07:18

Rond de 700 euro.
Ik heb een Barefoot met pad, singel en beugelriemen gekocht.
Past perfect.
(ik had het zadel eerst een week getest voor ik het kocht,zodat ik zeker wist of het iets voor mijn paard zou zijn)

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 07:32

500,- Lachen

Was wel een mazzeltje, het was een tweedehandsje en kocht ik in eerste instantie onder het mom van 'ze is nog jong en gaat toch nog ontwikkelen, dan koop ik later wel een nieuwe', nu 5 jaar later, madam is inmiddels 8, rij ik nog steeds elke dag heerlijk op datzelfde zadel... hij ligt nog altijd prima Haha!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 07:38

ik weet het niet meer precies maar zo'n €1850 voor een perfect op maat gemaakt zadel (zowel voor paard als voor mij) van Daaleman Lachen