Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

. Chamberlain is een prima B merk, niets mis mee. Dat zijn van die zeldzame koopjes. Utixo schreef:Ik ben trouwens wel benieuwd hoe die mensen hier voor onder de 500 een goed passend zadel hebben kunnen vinden?
Citaat:'Goed passend' is een ruim begrip![]()
Sommige mensen vinden een zadel al goed passend als het op een paard blijft liggen en dat paard er niet bokkend vandoor gaat
Utixo schreef:Mijn paard bokt ook als ik op zijn blote rug ga zitten. Pas ik dan niet op hem?
goeie vraag zeg!...

) omdat ik dat een fijn en mooi zadel vind en vervolgens door een erkende zadelmaker op en bij laten vullen voor mijn paard. 
Hij is helemaal naar mijn paard gemaakt door een erkent zadelmaker, dat was ook een pre voor mij
Ik heb deze en een Wintec VZH met cair voor erbij (springen en buitenrijden)

(bruintuigfreak
) Utixo schreef:{Nog 1 keer offtopic} Alssie moe is en gereden is met mijn even dure op maat gemaakte zadel doet hij het niet. Toch een wonderzadel {/Offtopic}
Maar serieus, heeft niemand nou door dat de de goedkope zadels kan vergelijken met de schoenen van Shoe-Outlet?
Utixo schreef:Klopt, maar een op maat gemaakt zadel is net even wat beter/makkelijker aan te passen aan het paard dat groeit.
Wat betrefd goedkoper, het moet uiteraard goed liggen, maar onder die 800 euro vind je kwalitatief geen zadel dat goed is, omdat het allemaal in massaproductie is gemaakt.