Bandages
Zomerdeken
Winterdeken
Vliegendeken
Als je geen ervaring hebt met bandageren en zomaar wat los bandageert, kan je meer beschadigen dan je lief is
, gaat niet op voor mensen die het wel geleerd hebben, sowieso is het vaak gewoon onnodig. Dekens zijn in principe ook niet nodig, al helemaal geen zomerdeken of vliegendeken, tenzij je een paard met eczeem koopt. Dingen als hoevenvet en teer vind ik in principe onnodig, ik heb mijn paarden al ruim 8 jaar en heb het alleen maar gebruik voor de mooi en uit onwetendheid, er is al zeker 6 jaar geen vet op gekomen en ze hebben alle 5 prima voeten
.Verder zou ik vooral gaan richten op de reserve spullen. Een reserve halster(touw), beugelriemen etc. Mijn paarden hebben een handje van het slopen van die dingen, dus dat is wel handig. En wij hebben dit jaar ook al 3 geknapte beugelriemen gehad ( beugelriemen waar al wel ruim 6 jaar oud hoor
), dus je kan beter het zekere voor het onzekere nemen en van dat soort dingen een tweede paar halen.Verder zijn het vooral de niet materiële zaken die je nodig hebt: het nummer van een goede dierenarts, hoefsmid en tandarts zijn altijd handig.
Verder is zadelzeep ook leuk spul en even kijken, wondzalf.. Zo'n grote blauwe tube hemo-nogwat, perfect spul
. Of betadine, is ook altijd goed.