springschoenen waar nou precies goed voor ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Re: springschoenen waar nou precies goed voor ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:15

Ik doe ze alleen aan bij het springen. Eerst niet toen hij niet beslagen was. Maar de eerste keer springen met ijzers heeft hij zich zijn voetballen open gehaald aan één kant. Onder het rijden normaal heb ik nog niet gemerkt dat hij zich veel aanraakt, ook geen wondjes dus dan vind ik ze niet nodig. Het is net als het omdoen van strijklappen bij een paard dat niet strijkt, praktisch gezien compleet nutteloos. Bescherming omdoen die niet nodig is zou dan alleen voor het esthetische zijn. Niet mijn keuze, ik hang het liefst zo weinig mogelijk erom.

liesjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:57

Ik doe de springschoenen alleen in de wei om.. tijdens het rijden trapt hij niet op de hoefbal, maar in de wei loopt die zo lomp te doen dat ze wel nodig zijn..

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:59

ik gebruikte ze ook hoor toen mijn paardje nog op ijzers liep en als ik buiten op het gras ging rijden, dit is puur en alleen bedoeld ervoor dat mijn paard zichzelf trapt met zijn achterbenen op de voorbenen.(bij mij dan...:P)

renske1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:06

springschoenen beschermen inderdaad de voorhoeven tegen beschadiging van de achterhoeven en het kan het aftrappen van de voorijzers met de achterbenen moeilijker maken.
mijn merrie wordt ruim op haar ijzers gezet en zou op aanraden van de smid de eerste week met springschoenen moeten lopen, maar ik doe dit zelf nooit.