Mestzak voor rijden onder het zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dana82

Re: Mestzak voor rijden onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:56

Ik ben ook benieuwd naar de reactie van de gemeente Haha! .

Persoonlijk zou ik zo'n zak nooit of te nimmer aan m'n paard willen hangen. Zelf al krijg ik hem gratis... Ten eerste bumpt dat steeds tegen de achterbenen van het paard. Ten tweede zal het overal blijven achterhangen, bv als door een smal bospad moet. Ten derde kan ik mij inbeelden dat het schuurplekken geeft. Neen, voordelen zie ik er niet in.

silll91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:57

Babje_84 schreef:
Ik weet hoe je het bedoelt, maar Silll91 dacht volgens mij dat jij dat al gedaan had en zit nu vol smart te wachten tot jij gaat vertellen hoe het afloopt Knipoog

Sorry, verkeerd gelezen.. Bloos maar ik ben toch benieuwd als je toch gaat overwegen om zoiets te sturen..

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:33

Ik zag ze van de week inderdaad ook staan. Wanneer ze niet schuren lijkt het me inderdaad ideaal. Ik rij regelmatig door het dorp, en dan vind ik het onbeschoft om hele grote paardenhopen te laten liggen. (dus rij ik nadien op de fiets het rondje dorp om de mest op te ruimen, maar dat word ik wel beu)
Maar vind het ontzetttend veel geld, en dat heb ik er dan toch weer niet voor over.
Dus hou het even in de gaten voor goedkoper (rond de 30 euro is meer dan genoeg vind ik)

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:35

Babje_84 schreef:
moonfish13 schreef:
Ik vind het persoonlijk belachelijk die strontzakken. Clown
Dat gaat lijkt mij gewoon schuren, jij vind het toch ook niet fijn om met een strontluier rond te lopen? Vork

Een strontluier, waarbij alles heerlijk aan je billetjes plakt is wel even wat anders dan zo'n zak. Als ik met mijn paard het bos in ga moet ik minimaal de eerste km (afhankelijk van de route die ik neem kan dat oplopen tot ongeveer 4 km) over een smal fietspad zonder berm dat ook nog eens langs verscheidene restaurants en hotellen loopt. Ik vind het ronduit onbeschoft om de mest daar te laten liggen en buiten afstijgen is met mijn paard geen optie.

De stront schuurt niet tegen de billen want hij hangt onder zijn staartwortel - zie plaatje / foto van Bapje

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:43

Babje_84 schreef:
Ik weet hoe je het bedoelt, maar Silll91 dacht volgens mij dat jij dat al gedaan had en zit nu vol smart te wachten tot jij gaat vertellen hoe het afloopt Knipoog

Jij zal de EERSTE zijn Bap.
Misschien wel de eerste in nederland die een kak-zak gaat declareren bij de Gemeente. Of je gemeente hiermee akkoord gaat is een tweede. Maar zoals ik hiervoor al zei. Ik ben benieuwd HOE een gemeente gaat antwoorden.

Ik weet dat sommige gemeenten echt boetes uitdeelt als ze je betrappen op de poep van je paard.
Het is landelijk bekend dat gemeenten ook streng is met het hondenpoep beleid. Sommige gemeenten hebben gratis kak-zakken bij de balie liggen voor hondeneigenaren. Eigenaren kunnen op vertoon van hun hondenpenning kak-zakken halen. (van papier en karton - echt hele goede en sterke!)

Dus Bap............... Sigaar

Als je een kak-zak gaat kopen van 100 eurie, want dat kosten ze bij de paardendrogist. Dan ben ik bereid je te helpen deze grappige opmerking van mij in topic, serieus op te pakken Lachen

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 21:40

Wie weet probeer ik dat wel. Ik weet niet of er patent op die kak-zakken zit, maar mocht ik er een bestellen en ze blijken goed na te maken te zijn, zou er hier dan interesse zijn voor een goedkopere versie? (ik heb een dierenwinkel dus wie weet is dat realiseerbaar) Allicht zelfs verbeterd, met randen die 100% zeker weten niet schuren o.i.d.???

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:45

Yep, ik heb interesse!

Larissa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:46

100euro is wel veel ja dan kan je er nog beter een zelf maken

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:55

Als het niet schuurt lijkt het mij niet zo'n probleem, maar ik denk dat er nog wel wat veranderd moet worden voor het niet schuurt.
Ik denk dat een strontluier best tevergelijken is opzich, ik denk dat dat gewicht aan die zak niet erg fijn is voor je paard zijn billetjes, het lijkt mij dat dat toch flink schuurt.

Maar als er een niet schurende versie komt zou ik het zeker doen!
Er staat me vaag iets bij van iemand die het geprobeerd had waarvan de hele staartwortel van haar paard open lag door die zak.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:03

Ik denk dat je paard dat, vooral in het begin, erg vreemd vindt. Er zit toch iets tegen de onderkant van de staartwortel aan wat ze niet gewend is. Kan me zo voorstellen dat ze zich als arabier gaat gedragen en dus constant de staart omhoog houdt.
Ben inderdaad ook wel benieuwd wat de gemeente zegt.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:33

Gierman hier in Tilburg had ze ook ingekocht. Of ten minste 1. Op het moment dat die dingen verplicht werden op sommige plaatsen in Nl. Meer dan 1 durfden ze niet aan, aangezien niemand zo gekis om voor 100 euro een poepzak te kopen....Ook daar kosten ze dus 100 euro

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 08:24

Ja meestal is dat een adviesprijs waar winkels pas van afwijken als ze nagenoeg onverkoopbaar blijken. Maar dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is om goedkoper zelf wat in elkaar te zetten.

Rianneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:12

Haha,
nouja. ik zou hetzelf nou niet echt prettig vinden met zo'n ding rondlopen!
maargoed Tong uitsteken

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:14

ik leer elke keer weer bij

had er nog nooit van gehoord

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:35

hoe is het afgelopen? al reactie gehad.
mijn paard heeft dus een nieuw trucje in de bak door gewoon 3 a 4 keer te mesten zodat ik telkens moet afstappen..
omdat ik het meteen moet opruimen... ppff erg onhandig dus, maar zo'n zak van 100 euro vind ik een beetje teveel van t goede...

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:27

hahaha als mijn paard dat om kreeg dan zou die gek worden denk ik, je zuo maar zo'n zak aan je kont hebben hangen, lijkt me niet echt fijn..

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:18

Wij gebruiken ze in de stapmolen, daarin zijn ze zelfs verplicht en denk dat mensen hier veel te overdreven denken.
Er zijn er een aantal die er in het begin niets van moesten weten, maar dat zijn er misschien een handje vol geweest op de ong 100 paarden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:49

Dit lijkt mij ook te gaan schuren. Zeker als er twee of meer keer gemest wordt. Ik vraag me af of er wel zo een niet-schurende versie van te maken is. Een zak die loshangt met gewicht in is altijd irritant lijkt mij.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:13

En dan heb je van die paarden die wel 10 x iets laten vallen tijdens wandeling. Wat met een zak die vol is? Of als er iets in wat platterse of spetterende vorm eruit komt? Dat loopt dan lekker langst de billen naar beneden, lijkt me niet dat dit meteen die zak in valt. :D

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:51

nee ik zou hem toch niet gebruiken.. mijn paard poept wel vaak onderweg maar vaak weinig en dun.. en of dat er nou in blijft zitten.. dan nog heeft ze een pest hekel aan iets bij dr kont en zal het waarschijnlijk op een rennen of bokken zetten haar kennende.. kga het geen eens proberen dan maar een boete .. :')

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:54

GreaseMonkey schreef:
Wie weet probeer ik dat wel. Ik weet niet of er patent op die kak-zakken zit, maar mocht ik er een bestellen en ze blijken goed na te maken te zijn, zou er hier dan interesse zijn voor een goedkopere versie? (ik heb een dierenwinkel dus wie weet is dat realiseerbaar) Allicht zelfs verbeterd, met randen die 100% zeker weten niet schuren o.i.d.???

Ik heb dan ook zeker interesse! Mijn pony mest buiten helaas regelmatig, niet zo prettig als je door t dorp moet :')

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:54

TaanStippel schreef:
Wij gebruiken ze in de stapmolen, daarin zijn ze zelfs verplicht en denk dat mensen hier veel te overdreven denken.
Er zijn er een aantal die er in het begin niets van moesten weten, maar dat zijn er misschien een handje vol geweest op de ong 100 paarden.

Welke gebruiken jullie? Ook die dure van de paardendrogist of zijn er ook goedkopere varianten?

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:06

Tjaa ik vind t ook wel erg duur hoor?

Gijs79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:18

Voor mijn paard, die tijdens het rijden zo'n 10-15x mest, heb ik enige tijd geleden een mestzak aangeschaft (met kortingsbon van 10% ca €65 bij de paardendrogist). Op zich is het een best handig systeem en mijn paard had er weinig van.

Probleem is echter de omvang van de mestzak, 1 a 2 x mesten is wel de max. Bij vaker mesten moet je hem tussendoor legen (gaat wel eenvoudig).
Daarbij schuurt hij licht langs de staartwortel als je er echt mee rijdt (1 uur fanatiek in de bak rijden). Nog een nadeel, als de mestzak vol zit en je springt de wissels dan willen de klipjes wel eens losschieten doordat je paard in de oefening wat langer wordt.

Conclusie, de steedapplecatcher is een handig systeem voor een rustige staprit op straat, maar ik vind het systeem niet geschikt om fanatiek mee te rijden in de bak.

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:09

eigelijk moeten ze van die wegwerpzakken hebben....onderweg dumpen in een vuilbak en nieuwe eronder :j