ik krijg binnekort een jc dressuuur zadel het zijn heerlijke zadels van goed kwalliteit wij hebben er 2 op stal die zijn al 8 jaar oud en nog steets perfect
Ik heb geen ervaring met KN, maar wel met JC zadels. Ik heb meerdere JC zadels gereden en vond ze allemaal fijn. Voor een goedkoper zadel gaan ze best lang mee. Mijn bijrijdster is gewend om op een prestige dressuur te rijden, maar vindt mijn JC veelzijdigheid een heel erg fijn zadel.
Ik denk dat het een beetje appels met peren vergelijken is inderdaad. De KN zadels zullen veel langer mee moeten gaan dan de JC, maar daar is de prijs dan ook naar.
KN is zeker beter, maar ook duurder. Ik heb bewust voor JC gekozen omdat de zadels niet duur zijn en bij mij nogal wat te lijden hebben, er wordt veel mee gezeuld en er worden jonge paarden mee ingereden. Ik vind het dan een fijne gedachte dat als er iets stuk gaat, je niet gelijk een vermogen in het water gooit.
Ik heb ook een kn zadel, Hij zit super, gewoon een normale zit. Ik heb hem helemaal naar mijn paard laten maken. Super kwaliteit en ze zitten heerlijk.
Ik heb zo'n beetje alle a-merken wel gehad, maar ik blijf terug komen bij de KN (vandaar dat ik mijn Hulsebos WB4 weer verkoop, zie profiel). Goede ongedwongen zit, fijn leer. Nu moet ik er wel vermelden dat ik de oudere zadels fijner vind zitten dan de nieuwere. Gelukkig heb ik er nog van oude stempel! JC is een goed b-merk, niets meer en niets minder. Zadels zijn zo persoonlijk!