*heb je al 1 moeilijke factor weggenomen* Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
*heb je al 1 moeilijke factor weggenomen* Bella schreef:En anders kun je altijd een gelpad kopen om over de zitting te doen...creeer je zelf je 'zachte' zit.*heb je al 1 moeilijke factor weggenomen*
Barco schreef:als je zelf niet lekker zit, kan je nooit lekker inwerken op je paard. En dus is het voor het paard ook een stuk minder.
En als je er lagen tussen gaat stoppen krijg je dat je verder van je paard kokmt te zitten en ook dan komen de hulpen minder door.
Dus ik snap heel goed dat ts naar een zadel zoekt wat voor zowel haar paard als voor haarzelf comfortabel is.
@ ts helaas kan ik je niet helpen met je zoektocht.
Anoniem schreef:Barco schreef:als je zelf niet lekker zit, kan je nooit lekker inwerken op je paard. En dus is het voor het paard ook een stuk minder.
En als je er lagen tussen gaat stoppen krijg je dat je verder van je paard kokmt te zitten en ook dan komen de hulpen minder door.
Dus ik snap heel goed dat ts naar een zadel zoekt wat voor zowel haar paard als voor haarzelf comfortabel is.
@ ts helaas kan ik je niet helpen met je zoektocht.
zo'n gel zitting is nog geen cm dik dus dat maakt écht niet uit hoor...
Maar haar eisen zijn best streng voor haar buget en dan ook nog met een paard die een moeilijkere rug heeft word het echt niet makkelijker...
En je voelt zeker wel een hoop verschil. Barco schreef:Ik heb zelf ook zo'n gelzitting gehad dus ik weet waar ik het over hebEn je voelt zeker wel een hoop verschil.
Vonnie84 schreef:[HAR] welk zadel voor de ECHT brede paarden?
Hier kun je nog ideeën op doen. O.a. de Massiomo http://www.bluebalance.nl
Boommaat 33/34 is niet zo super breed eigelijk. Ik heb op mijn schimmel een nog bredere liggen. Het merk van dat zadel is Spalding. Maar die vind je vaak niet 2e hands en nieuw vallen ze buiten je budget.
Dan komen de kussens niet meer uit op zijn rug.
unamie schreef:Nog even doorsparen dan een WOW zadel aanschaffen![]()
Erg handig..onder een 18 inch Wow kunnen 17 inch kussen gezet worden
Dit zadel is verder ook aanpasbaar zodat je het op een evt. volgend paard ook passend gemaakt kan worden
http://www.zadelmakerijboer.nl
.
(ik hoor graag de uitleg) Bella schreef:@Aafje: JC's bestaan er tot standaard boommaat 33, maar als je contact opneemt met JC zelf, zal er vast wel een grotere boommaat gemaakt kunnen worden. (bedoel...er is toch iemand die de hoek van de bomen bepaald en die is vast wel zo kundig dat er een net even een paar graden breder is)
Maar in zo'n geval hoef je niet eens te spreken over verbreden...
Verder is het verbreden van een boom nooit optimaal als je vergelijkt met een origineel, logisch. Maar als je een goede kwaliteit boom hebt die een kleine fractie verbreed wordt, kun je met heel iets kwaliteitsverlies nog een super zadel hebben, toch!?
Hoe vaak en hoeveel zul je rijden met het zadel? Het is echt niet zo dat het correct verbreden van een boom direct de kwaliteit de grond in boort. Zolang je een zadelboom maar geen hele centimeters wil verbreden.
Daarnaast heb ik altijd meegekregen dat je een boommaat 34 met kussenvulling bijv wel een 33,5 van kunt maken, maar van een 34 boom met uitvullen een 35 maken? Nee die is mij compleet nieuw(ik hoor graag de uitleg)
(mijn ervaring met de innsbruck en de rusty). Tevens is de boom verstelbaar. Regelmatig staat er wel eentje op MP, succes ermee.