[WN] problemen bij vinden van westernzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: problemen bij vinden van westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:20

nathe schreef:
van de twintig zadels die we gepast hebben drukt deze juist het minste? we zijn speciaal op zoek gegaan naar een zadel dat wat verder over zijn schouder kwam zodat die niet drukte in die "deuk"? ze hadden ons dat aangeraden. maar het kan toch niet dat ELK zadel drukt op zijn schouder terwijl hij niet drukt als hij in beweging is :s

Is het druk of klemt het dan echt ??

Overigens heb je pad's die die deuk overlappen en vrijheid geven zodat je het zadel niet zo hoog hoeft op te hijsen. Zoek bijv. eens op de CorrecTor van Len Brown.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 16:24

ik denk dat het meer druk is, echt klemmen doet het niet. als mijn zus op het zadel zit dan krijg je je vingers er moeilijker tussen maar lukt nog wel. ik bedoel dan tussen het zadel en de schouder, niet tussen het zadel en de schoft. tussen het zadel en de schoft krijg ik makkelijk een hand tussen. ik zal eens kijken naar die pads want we hebben nu slechts een pad van 30 euro opliggen die volgens mij totaal niet goed is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:27

Mac heeft ook een pad (gehad??) met iets speciaals voor de schouders. Stuur haar anders ook eens een PB Haha!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:44

nathe schreef:
jessiejanes schreef:
ik heb juist de foto's nog een bekeken van jou zadel en ik zie dat die vanachter wat lang gaat zijt. we hebben vandaag ook zo een zadel opliggen gehad en daar was duidelijk dat hij te lang was. we moeten een round skirt hebben (sla me niet dood als dat niet de juiste term is Haha!) hij heeft nogal een korte rug
Ow Ok!!

cocao

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:08

Je moet gewoon met je paard naar Arthur (Western Store) gaan. Het zadel moet je paard en jou goed passen en dat kun je alleen "on-line" uitproberen. Hij heeft zeker een zadel dat past en kan goed advies geven. Ja, goedkoop is het niet, maar met een goed zadel doe je jaaaaaren (normaal gesproken dan) en maak je je paard ook nog gelukkig.

yakima

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:22

arthur in vorstenbosch ( western store, western manege etc.
goede service, veel verschillende zadels, aardige mensen.