S&T, zit deze zo goed?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Re: S&T, zit deze zo goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:38

die tweer rimpeltjes gaf je al aan, maar ik vind dit zoals op de foto zit echt te hoog (maar ook dat gaf ik al aan)

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:55

ik had die twee rimpeltjes nog niet aangegeven.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:02

o, had hem wel al eerder gelezen, dacht dat ie van jou was
maar even uitdiepend, ik vraag me eigelijk af waarom zou je een paard zijn mondhoeken 2 rimpeltjes omhoog willen trekken en waarom je er dan niet voor kiest om dit gewoon netjes aan te laten sluiten (zonder omhoogtrekken dus) ?

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:06

sjaantje schreef:

Dat was ik Knipoog !

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:07

Je stang moet wel minimaal een gat naar beneden, ivm zoals iemand anders al aangaf dat de bitten te dicht tegen elkaar aan liggen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:12

jury schreef:
o, had hem wel al eerder gelezen, dacht dat ie van jou was
maar even uitdiepend, ik vraag me eigelijk af waarom zou je een paard zijn mondhoeken 2 rimpeltjes omhoog willen trekken en waarom je er dan niet voor kiest om dit gewoon netjes aan te laten sluiten (zonder omhoogtrekken dus) ?

Ik vind 'omhoogtrekken' nogal overdreven .. Alleen op de tweede foto lijkt dat zo, maar daar kan het ook zijn dat het bit gewoon scheef in de mond zit. Op de andere foto's zie ik niks vreemds hoor. Daarbij vinden paarden het heel vervelend als een bit te laag hangt, want dan gaat het tegen de tanden klapperen. Als je het naar beneden wilt doen, zou ik ze allebei een gat naar beneden doen en niet alleen de trens.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:13

sjaantje schreef:

had je dus wel aangegeven;

sjaantje schreef:
trens hoeft niet hoger, maar ook echt niet lager. er mogen 2 rimpeltjes ontstaan in de mondhoek, dan zit ie goed.

enne; die regel van 2 rimpels is harstikke achterhaald; als je de trens nog hoger zou hangen zijn het nog 2 rimpels en als je het lager zou hangen ook

conclusie; per paard verschillend
bij het paard van de ts zit de trens gewoon veels te strak; het word nu in een lachebek gedwongen; dit is geen mooi gezicht en niet prettig voor het paard!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:16

Als je even góed terugleest, zul je zien dat ik het nog níet had aangegeven.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:24

Ik vind het hoofdstel in het totaal plaatje wat te groot ogen.
Je trens zit prima!! Op foto 1 is het bit wat meer naar links getrokken en had hij waarschijnlijk aan die kant rimpels.
Op foto 2 is het bit er aan de rechterkant wat uitgetrokken dat zie je aan het bit zelf,
en aan het wat loshangende bakstuk. Het bit word niet omhooggetrokken door het bakstuk..het bit is naar beneden getrokken door de teugel..Je ziet ook dat het bit verder uit zijn mond komt.
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 15-10-08 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:27

Goeie genade, wat doe je met zo'n ding als je niet eens weet of je het wel correct hebt aangebracht en dat via Bokt moet uitvinden?

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:33

Ik vind het heel goed dat ze het vraagt en niet met twijfel doorrijdt! Ze geeft ook aan dat ze normaal gesproken dit met haar instructrice bespreekt maar zij weg is. Ze vraagt ons met een duidelijke foto hoe wij erover denken.. Als de instructrice nog iets kleins ziet zal zij het wel zeggen

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:40

suleilitha schreef:
Goeie genade, wat doe je met zo'n ding als je niet eens weet of je het wel correct hebt aangebracht en dat via Bokt moet uitvinden?

Je moet 't toch ergens leren?
Ze kan t beter vragen dan er in het wilde weg mee om gaan rossen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:48

Nou, het zou ook wel heel bar zijn om zomaar met S&T te gaan rijden, als je al niet weet hoe het moet zitten, zou ik er ook niet zomaar mee gaan rijden Ja.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:52

Je moet het toch op een of andere manier leren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:54

Tuurlijk, nog even en alle maneges kunnen opdoeken, alle instructeurs de WW in. Paardrijden doe je dan alleen nog maar online Haha! : D Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:59

sjaantje schreef:
Je moet het toch op een of andere manier leren?

Tuurlijk, van je instructeur ;j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:59

Ja, en niet uit een boekje of van een schermpje Haha!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:03

Citaat:
Mijn instructrice zit op het moment in Duitsland en heb 2 maanden moeten wachten op een S&T. Ben beetje ongeduldig en heb em dus toch gister maar even ingedaan.

Volgens mij is de TS ook helemaal niet van plan om alleen van het advies dat ze hier krijgt uit te gaan.
Jeetje wat kan bokt toch ook dubbel zijn.
Had de TS rij foto's geplaatst waar bij het hoofdstel/bit niet goed zat had ze een hoop gezeik gekregen. Van sus en zo moet het.
Nu vraagt de TS om advies ( omdat haar instructice niet NU aanwezig is.) is het weer niet goed. Tuurlijk had ze ook even kunnen wachten, maar als je iets nieuws hebt is het toch logisch dat je wil kijken of het staat/ goed zit ( al dan niet met hulp.)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:05

Ik zou de stang een gaatje losser doen. De kinketting kun je laten hangen maar ook afknippen op de goede lengte, daar zou ik wel mee wachten tot je echt zeker weet dat hij goed zit en voor de zekerheid maar een gaatje overhouden.

Om eerlijk te zijn zou ik het hoofdstel ruilen voor een maatje kleiner, ik vind het lomp ogen op je paard en je geeft zelf al aan dat je alles op zijn strakst hebt zitten, dan kun je ook wel een maat kleiner nemen, past de frontriem ook beter.

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:15

Ik zou trensteugel tussen ringvinger en pink houden en stangteugel onder je pink langs (je hand in). Als je ze gekruisd houdt heb je namelijk meer duk op je stang dan op je trens, en daar gaat mijn voorkeur niet naar uit...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:21

Dat is niet waar, als je je trensteugel onderlangs doet heb je meeste druk op de trens, wil je meer druk dan kun je heel simpel je hand kantelen waardoor je meer druk op de trens krijgt. Wil je meer druk op de stang dan kun je makkelijk de trensteugel een cm laten vieren.

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:17

Oké daar heb je wel gelijk in... Maar ik vind het wel handiger met rijden zelf.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:19

melody93 schreef:
Oké daar heb je wel gelijk in... Maar ik vind het wel handiger met rijden zelf.

DAt is een andere reden dan je net zei Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:33

Ja, zei ze wel, maar ik vind nog steeds dat dit iets is om met een instructeur door te nemen Lachen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:45

Inderdaad gewoon onzin melody93.
En ik snap niet waarom jullie meteen weer zo moeten zaniken hierover... Bokt is er om dingen te vragen en te praten over dingen, wees dan ook blij dat mensen dat doén. Beter teveel hulp vragen, dan te weinig.