Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Precious20 schreef:Zowel Schumacher als Daaleman vallen redelijk kort. Vooral de Daaleman! Beide zadels zijn 17,5 inch maar zijn toch kort genoeg voor onze moeilijke arabierenruggen. Ook mijn paard (foto's in profiel) heeft een korte rug, ronde ribbenkast, wel een hoge schoft die lang doorloopt, heel wat spiermassa achter de schouder en rondom de schoftstreek, en ook behoorlijk wat schouder.
Als je hem toch zou willen passen, dan hoor ik het wel. Precious20 schreef:Heeft jouw paard dan zo'n korte rug?
Volgens alle zadelmakers die hier ooit geweest zijn (en dat zijn er véél), had mijn paard één van de kortste Arabierenruggen die ze al gezien hadden. Ik slaag perfect met een Schumacher, Daaleman of KN. Helaas werken de boombreedtes van deze zadels niet zo mee en zijn ze in no time te klein.
Moest je interesse hebben, de Schumacher en de Daaleman zijn te koop.
maar dat was ook niet zo duidelijk te merken uit de context, sorry daarvoor. Precious20 schreef:Hannahfrouk, ik bedoelde het op de TSmaar dat was ook niet zo duidelijk te merken uit de context, sorry daarvoor.
Lysanne schreef:Niemand?
sanie22 schreef:Albion of Jaguar geprobeerd? Die zadels hebben ook ronde kussens en zijn redelijk kort. Ik heb zelf een Jaguar gekocht vorige week, bij de Heuvelhoeve.
Het is de laatste tijd zo mooi weer om lekker in het duin of over het strand te rijden..