Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
CxX schreef:thorowgood heb ik geprobeerd. Lag niet lekker. Ik heb met een boomloos zadel gereden en dit schoof ook. Ik rij nu met een dressuur zadel. De singel stoten zijn al extra naar voren gezet. Maar het schuift ook nog steeds.
Ik hoor wel veel mensen over de wintec zadels. Deze zijn ook nog wel te betalen. Mis ga ik hier naar kijken..
Nu Rijd ik endurance en is het niet alleen belangrijk dat het goed licht op mijn paard maar het moet ook lekker zitten![]()
Ik heb bewust gekozen voor een dressuur zadel.
De Massimo Trail zadels lijken me erg fijne zadels. Helemaal omdat het toch best veelzijdige zadels zijn. Deze zijn alleen vrij duur.
immii_clarr schreef:Ik ken 2 mensen die dit probleem ook met hun paard hebben gehad. Uiteindelijk paste een kentaur super!
Jol1 schreef:John Kool is ook bij mij geweest en heeft onze Euroriding Diamant opnieuw opgevuld en volgens hem lag hij goed op onze arabier. Op zich past het zadel wel en ligt goed op haar rug (zo op het oog), maar als je gaat rijden, zit je binnen no-time op haar nek. Zonde van mijn geld, want nu ligt het zadel ongebruikt in de garage. Persoonlijk vind ik dat Herman veel meer ervaring heeft met arabierenruggen dat John Kool. Aangezien ik ze allebei bij mijn paarden heb gehad, mag ik denk ik wel zeggen dat ik uit ervaring spreek.

)...
.