Ervaringen Kieffer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sempre

Re: Ervaringen Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:33

Ik heb een kieffer garmisch. Nieuw gekocht, helemaal super! Cool
1 keer de boom laten verbreden.
Ik vind ze super zitten. En mijn paardje heeft een gevoelige rug, maar sinds ik dit zadel gaat het vele malen beter. Ja

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:37

Toen ik negentien jaar geleden mijn paard kreeg hebben we daar gelijk een nieuwe Kieffer Aachen bij gekocht.
Ik ben geen poetser, zadel zal hooguit 10 keer gepoetst zijn in 19 jaar.
Regelmatig koppie onder geweest in zee (zout water).
Nooit opgevuld.

Maar het zadel is nog steeds netjes om te zien! Mankeert niks, en is het meest lekkere zadel om op te zitten voor mij!
Ik gebruik het nog steeds op het zelfde paard (hij is nu 22).

Maar de oude zadels hadden een hele ander soort coating dan de nieuwere. Nieuwe zadels beschadigen heel snel bij de beugelriemen.

_britt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:42

Ik heb zelf een Kieffer Aachen van zo'n 19(!!) jaar oud. Ziet er nog super uit en zit werkelijk heerlijk. Kan er zelfs ritten van meer dan 5 uur mee maken zonder ergens last van te hebben. Begrijp ook niet zo goed dat men Kieffer associeert met een harde zit...
Helaas ligt het op mijn oude paardje niet goed. Het schuift echt verschrikkelijk. Daarom verkoop ik het nu.
Dus mocht iemand interesse hebben... Nagelbijten / Gniffelen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 12:30

Ik heb een kieffer veelzeidigheid zadel gehad, geen geweldig zadel. Maar kon er mee door, heb het zadel bijna nooit gebruikt.. Alleen met buiten ritten