Stübben fan, wie nog meer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

roosbananas

Re: Stübben fan, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:09

Ik ben ook erg te spreken over Stübben Ja
Ik heb een zadel, hoofdstel, singel en beugels.
Zadel zit heerlijk en m'n hoofdstel van 2 jaar oud ziet er nog nieuw uit. Super tevreden dus Lachen

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 07:44

Oakland1990 schreef:
Wel belachelijk duur qua ander materiaal. Een dekje voor 89 euro, kom op! Haha!

Een dekje kost naar mijn weten €65 bij de paardendrogist. Ik heb er ook eentje, idd belachelijk duur, maar je moet af en toe even gek doen. Ik ben geen 1001 setjesmens, dus daar bespaar ik sowieso al geld mee. Knipoog

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 07:56

Hier ook helemaal waus van Stubben. Twee zadels van gehad, paste overal op. Prima zit. Zacht en toch niet gedwongen. En dat voor iemand die jarenlang fan was van de extreem diepe opgesloten zit! Toen bleek dat ik ook prima kon zitten op een Stubben.
En ik vind alles prachtig ervan, van de beugelriemen tot de hoofdstellen, sjabrakken, verzorgingslijn.

Zadels ook, stokoud en niet kapot te krijgen.
Heb er nu trouwens 1 te koop, maar moet maar net wat voor je zijn.

(ik heb ze zelfs een tijdje gespaard Nagelbijten / Gniffelen oude, bruine leren Stubben zadels...)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:20

Tessebes schreef:
Oakland1990 schreef:
Wel belachelijk duur qua ander materiaal. Een dekje voor 89 euro, kom op! Haha!

Een dekje kost naar mijn weten €65 bij de paardendrogist. Ik heb er ook eentje, idd belachelijk duur, maar je moet af en toe even gek doen. Ik ben geen 1001 setjesmens, dus daar bespaar ik sowieso al geld mee. Knipoog

Ook 65 euro betaal ik er in geen 65 jaar voor.
Stubben hoeft van mij al dat andere spul niet op de markt te brengen, laten ze zich beperken tot datgene waar ze goed in zijn: zadels maken. Evt. hoofdstellen, singels en beugelriemen.
Ik koop geen hoefvet van stubben, geen dekjes van stubben, geen zadelzeep van stubben. Het enige dat ik nog wel van stubben heb is Hamanol, maar ook daar ben ik steeds minder weg van.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:04

Onder mijn stubben kunnen alleen maar dekjes met korte lusjes, dus dan ben je genoodzaakt stubben of HH te kopen.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:11

GOed merk, Heb vrijdag een stubben hoofdstel gekocht, helaas toch mijn Colombo zadel moeten verkopen en ja heel goed merk. Beugelriemen had ik er ook van die waren ook heel fijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:12

Je kunt toch ook zelf lusjes verplaatsen of inkorten? De lussen onder gebruik ik wel, boven gebruik ik niet.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:14

Ik heb mijn stubje op een smerige manier aangesmeert gekregen: kocht een paard en de oud eigenaar wist alleen de maat van zadel voor een stubben, dus hij zei dat ik maar een stubben moest kopen. Nou inmiddels heb ik een vrij nieuwe stubben roxane en ze is echt heilig Clown no one touches my saddle. Diezelfde verkoper had zijn stubjes inderdaad ok al 10/20 jaar, maar die dingen gaan eeuwig mee!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:15

En het zit ook zo ontzettend lekker vooral!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:16

germie schreef:
Je kunt toch ook zelf lusjes verplaatsen of inkorten?

Daar heb ik wel over nagedacht, maar ik verwacht niet dat ik het ooit in de praktijk ga brengen, mezelf kennende.

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:21

Ik heb een stübben maestoso de luxe.
Nog nooit zo'n lekker zadel gehad. Nu 2 jaar oud, maar ziet er nog uit als nieuw!
Heerlijk, wil nooit meer anders! Lovers
Ook nog een 2 oude stübbens liggen (weet niet welke modellen), maar ook nog in heel goede staat.

Het is wel waar dat de oude modellen wat hard zijn, maar bij de nieuwere valt daar niet meer over te klagen!

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:46

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 09-01-26 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 12:47

Ik wil mijn stübben laten aanmeten door stübben zelf, een ruitershop in venlo doet dat.
Zijn er nog meer mensen die een nieuw stübben zadel hebben gekocht en die ook door hen hebben laten aanmeten en passend laten maken?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:55

Ik heb hier nog een bijna nieuwe Maestoso liggen, maar daar moet ik nog aan wennen Bloos, ik rijd ook niet veel meer dus dan zit mijn oudje beter...
Afwerking vind ik super. Ik heb tevens 4 hoofdstellen van Stübben en na lang zoeken heb ik op de Duitse ebay een showroomzadel gevonden voor de pony's.
Een echt dressuurzadel, kleine maat, ligt super op onze toch wel moeilijke welshkes, en ziet er geweldig uit. Zwart met donkerbruine accenten... Ben ik erg trots op Haha!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:01

Hier nog een stubben fan, of eigenlijk ook van de oude types zadels.
heb zelf nu een 10 jaat oude stubben Scandica, Hij zit erg lekker en wil hem echt niet kwijt!
Nu ben ik ook op zoek naar een oudere type springzadel van stubben in goede staat! het is gewoon het enigste wat op mijn paard zijn rug past.
verder heb ik uiteraard ook een hoofdstel en beugelriemen van stubben!
helemaal geweldig

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:02

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 09-01-26 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:04

Pasterza schreef:
avaluna schreef:
Ik heb hier nog een bijna nieuwe Maestoso liggen, maar daar moet ik nog aan wennen Bloos, ik rijd ook niet veel meer dus dan zit mijn oudje beter...
Afwerking vind ik super. Ik heb tevens 4 hoofdstellen van Stübben en na lang zoeken heb ik op de Duitse ebay een showroomzadel gevonden voor de pony's.
Een echt dressuurzadel, kleine maat, ligt super op onze toch wel moeilijke welshkes, en ziet er geweldig uit. Zwart met donkerbruine accenten... Ben ik erg trots op Haha!

Heb je daar een foto van? Ben benieuwd hoe dat zadeltje eruit ziet, liefst op de pony Lachen

Ga ik van de week achteraan, ben bang dat ik nieuwe foto's moet maken om het duidelijk te laten zien. Pony's staan meestal in te picture i.p.v. het zadel... Haha!

PDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:11

Ik had een spiksplinter nieuwe stubben scandica cs springen.
Echt zo'n heerlijk zadel.
Heb hem helaas moeten verkopen omdat mijn dressuur zadel niet goed lag en ik mijn dressuur zadel vaker gebruik.

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:38

Ik ben geen stubben fan, ik krijg een houten kont van die zadels Clown

Maar samen met KN zijn het wel de aller beste zadels qua materiaal en afwerking! Dat heb ik mij laten vertellen door mijn zadelmaker, die heeft mij laatst de verschillende binnenkanten laten zien van o.a. een Anky zadel, KN, Stubben en wat het verschil tussen die bomen zijn.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:48

K ben ook echt géén stubben fan! Ze zijn zo hard, uurtje rijden en ik heb de blaren op mn billen staan.

voor mij geen stubben

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:04

Linda_E schreef:
Ik ben geen stubben fan, ik krijg een houten kont van die zadels Clown

Maar samen met KN zijn het wel de aller beste zadels qua materiaal en afwerking! Dat heb ik mij laten vertellen door mijn zadelmaker, die heeft mij laatst de verschillende binnenkanten laten zien van o.a. een Anky zadel, KN, Stubben en wat het verschil tussen die bomen zijn.

Ik heb echt een edele kont die echt op heelmaal niks kan rijden, behalve op Stubben gaat het beter. Ik heb hiervoor een KN gehad en ik vond daar echt helemaal niks bijzonders aan eigenlijk. Zat wel prima, maar sommige mensen zweren erbij.

GabrielleXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:14

Ik heb een Stübben Maestoso van een jaar oud. Zadel zit heerlijk en blijft supermooi. Maar kieffer zadels en hoofdstellen zijn ook superfijn.