Ervaringen hulsebos, ainsley en passier

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bubsj

Re: Ervaringen hulsebos, ainsley en passier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:07

Er zijn twee problemen met hulsebos

1, hij is geen daaleman, zijn maatwerk betreft voornamelijk het uiterlijk van het zadel (en mij hoor je niet zeggen dat het geen prachtige zadel zijn hoor). Scheve bomen, slecht passende kussens en gewoon het feit dat je voor meer betaald dan je krijgt.

2 de service, tuurlijk skess, hebben ze je prima geholpen. Je bent een nieuwe klant. Maar wat als je paard nu rugproblemen krijgt? En een andere zadelmaker je vertel dat die absoluut door je zadel komt, die verkeerd is aangepast.. Tuurlijk iedereen kan dat overkomen, maar bij hulsebos gebeurd dat nogal vaak. En denk maar niet dat ze je dan nog zo vriendelijk willen helpen hoor, ja, tenzij jij je beurs weer trekt natuurlijk..

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:13

wij hebben alleen maar hulsebos zadels op stal.

2x wb3 en ik heb zelf een ultimate II.

Superfijne zadels, als je die eenmaal gewend ben, wil je niet anders meer Bloos

ook heb ik wel op de Ultimate D en de Dynamic gezeten.
De dynamic ging nog wel, maar de Ultimate D kon ik echt niet op zitten
is met een teruggesneden kamer, en werd er heel erg achterover in gezet, iets wat niet bepaald prettig rijd vond ik

en idd, je kan de service van hulsebos ook 'vermijden' door gewoon een andere zadelmaker te nemen, je bent tenslotte niet verplicht om bij hun te komen als er wat aan mankeerd Knipoog?

ainsley zit ook niet slecht, maar hoor daar meerdere verhalen over de bomen die scheef zouden zijn, of niet helemaal correct zijn.. maar heb daar zelf geen ervaring mee
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 02-10-08 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:23

Ik heb een hulsebos bij mijn paard gekregen en het zit wel bijzonder prettig vind ik. Ik heb een tijdje terug ook een paar keer op een Ainsley gezeten, en ook dat vond ik zeker niet verkeerd zitten. Inderdaad wat meer gedwongen, maar dat ervaar ik niet als onprettig.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 09:25

Ja, dat is voor mij de volgende vraag: wat vind ik prettig zitten. Ik rij eigenlijk pas sinds 2 jaar in een echt dressuurzadel (daarvoor altijd springen en vzh), en dat was een barnsbey AVG, weet eigenlijk niet of die zadels een gedwongen of ongedwongen zit hebben, en weet dus ook niet wat ik zelf het prettigst vind. Ik probeer nu die 3 zadels tegelijk mee te krijgen om te passen zodat ik goed kan vergelijken.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:27

idd allemaal passen en uitproberen (als dat mogelijk is) Ja

Ik zei altijd, als een zadel maar goed ligt op het paard, je leert er wel op zitten....

nou daar heb ik mij wel even heelsnel van bedacht, had een kieffer gekocht, lag prima op mijn paard, maar werkelijk ik kon er maar niet aan wennen, en fatsoenlijk op zitten

Dus nu vind ik het minstens zo belangrijk dat je er ook gewoon fijn op kan zitten.
natuurlijk staat voorop dat ie goed ligt op je paard Knipoog

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:29

Ik heb zelf een Hulsebos. Geweldig zadel! OK dan!

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:31

Ik zweer ook bij mijn Hulsebos en wil niet anders meer. Tot nu toe perfecte service gehad. Een tijdje terug ben ik voor een ander zadel weestte kijken (andere merken) , maar ben toch weer bij Hulsebos uitgekomen. Er ligt er niet 1 zo fijn op meerdere paarden, en ik zit er ook erg fijn in.
Maar natuurlijk verschillen de meningen hierover! Zou ook niet goed zijn als we allemaal hetelfde zadel fijn zouden vinden.
Ook worden vaak alleen de negatieve dingen heel duidelijk vermeld, en de positieve dingen wat minder!!!!
Ik ben in ieder geval tevreden Haha!

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 09:32

yep, ik heb m'n portemonnee opengetrokken, probeer ze zondag allemaal op te halen en uit te proberen, en dan degenen die het niet worden (of allemaal) te retourneren.

En idd wat ik belangrijk vind:
1. goed passen op het paard
2. goed passen bij de ruiter
3. goede staat voor de prijs (dan heb ik het niet over gebroken boom oid, dat hoort bij goed passen op paard Tong uitsteken )
4. de kleur (de passier en ainsley zijn bruin, vind dat toch wel erg chique staan Bloos )

Service van de fabrikant komt voor mij later, in elk geval wel als ik beschik over een goede zadelmaker.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:38

Benna schreef:
Ik zweer ook bij mijn Hulsebos en wil niet anders meer. Tot nu toe perfecte service gehad. Een tijdje terug ben ik voor een ander zadel weestte kijken (andere merken) , maar ben toch weer bij Hulsebos uitgekomen. Er ligt er niet 1 zo fijn op meerdere paarden, en ik zit er ook erg fijn in.
Maar natuurlijk verschillen de meningen hierover! Zou ook niet goed zijn als we allemaal hetelfde zadel fijn zouden vinden.
Ook worden vaak alleen de negatieve dingen heel duidelijk vermeld, en de positieve dingen wat minder!!!!
Ik ben in ieder geval tevreden Haha!

Het probleem met hulsebos is dat de negatieve dingen zo negatief zijn. Ik heb ooit wel eens gelezen van een zweetblad van passier dat lelijk werd, zadel was nog hardstikke nieuw. Passier + winkel hebben dat super opgelost, ging wel wat tijd overheen, maar zadel kwam uiteindelijk terug met nieuwe zweetbladen. Die service krijg je echt niet bij hulsebos. Als 1 zweetblad kapot is dan heb je dat gewoon zelf gedaan, had je maar beter moeten leren zitten of beter moeten onderhouden.

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:39

Ik hoor juist negatieve ervaringen van Passier. Bij ons op stal zweren er meerdere over Hulsebos, en ook de daarbij horende service. Maar dat is mijn mening.
Dat jij jou mening hebt vind ik ook oke, jij hebt er slechte ervaring mee en kan me ook voorstellen dat je die wil delen. Haha!

plukje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:46

Ik heb zelf een Ainsley Vangard op mijn paard liggen en ben er erg tevreden over.
het is een fijn zadel en die verstelbare boom is zeker een pluspunt.
Ik denk dat alle zadels er slecht uit gaat zien bij slecht onderhoud, dus je moet ze allemaal regelmatig schoonmaken.

xkittyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:57

Ik heb ook Ainsley en wil niet meer anders! Heb m nu ruim 3 jaar (2e hands) en nog steeds heel erg tevreden. Pas op een ander zadel gezeten (weet niet meer welk merk, volgens mij passier) en dat was echt helemaal niets. Kreeg meteen last van mijn rug.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:09

Stalgenoot heeft een door Hulsebos op maat gemaakt zadel. Ivm met harde bultjes die zich vormden onder het zadel (niet pijnlijk maar wel vreemd) heeft ze het zadel laatst na laten kijken door andere zadelmaker aangezien deze langs kwam voor mijn zadel. Deze zadelmaker heeft het zadel uit elkaar gehaald en van alles nagemeten. Wat blijkt: de boom is te smal! Kan hele vervelende (rug)problemen geven wanneer je er niet op tijd bij bent.
Heb ook een eerdere check-up van het zadel door een mederwerker van Hulsebos bijgewoond bij dit zelfde stalgenootje. Waar wij een klapperend zadel constateerden werd er vrolijk gezegd dat het zadel perfect lag! Ook werd het naar achter kiepen van het zadel niet opgemerkt. Over de bultvorming werd gezegd dat dit absoluut niets met het zadel te maken heeft en dat dit bij erg veel paarden voorkomt.

Fijn dat ze langs willen komen op locatie en dat ze willen opvullen hoor, top. Maar de kunde is werkelijk belabberd!

(De bultvorming onder het zadel is trouwens over het algemeen niets ernstig, dit is ook door de veearst bevestigd. Natuurlijk wel wanneer het paard er last van heeft bijv. als de bultjes opengaan etc. De zadelmaker heeft echter aangegeven dat deze bulten kunnen ontstaan door deuken, bobbels en uitsteeksels in de vulling van de kussens en dus wel een oorzaak mbt het zadel kan hebben.)
Laatst bijgewerkt door Rukaro op 02-10-08 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 12:14

Wat fijn, al die reacties Lachen

Zoals verwacht verscheidene ervaringen, maar nog steeds niets waardoor ik een van de zadels af ga zeggen.

@plukje001 (en xkittyx als je ook ervaring hebt met verstelbare boom) > hoe oud is jullie zadel, en hebben jullie geen last gehad dat de boom zichzelf ging verstellen op een gegeven moment?

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:26

Nog even ter aanvulling: Het zadel opzich lijkt van super kwaliteit. Zit ook heerlijk. Mijn verhaal is meer gericht op de kunde die nodig is voor het passend maken van de zadels.
Volgens mij maakt het niet zo zeer uit voor welk zadel je kiest maar voor welke zadelmaker. Je kunt prima een Hulsebos kopen en vervolgens een fijne zadelmaker zoeken.

Ben benieuwd waar je uiteindelijk op uitkomt! Succes Knipoog

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:29

Daar heb je gelijk in, en dat zal dus verschillen per medewerker bij Hulsebos. Die bij ons is geweest doet er alles aan om ons tevreden te houden.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:33

Dat zal zeker zo zijn! Deze medewerker was gewoon niet goed genoeg. Toch jammer dat die mensen wel ingezet worden om paarden te voor zien van een fijn zadel.

*ik hoop toch wel dat jullie pas tevreden zijn als het paard tevreden is Tong uitsteken *

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:01

Ja dat had ik sowieso ook al in gedachte, om een goede zadelmaker te zoeken, want ik wil ook niet voor elk wissewasje het zadel terug moeten sturen naar de fabrikant. Ik laat sowieso nog wel weten wat m'n ervaringen waren met de drie zadels.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 09:47

Nog een vraagje: passier geeft toch 5 jaar garantie op z'n zadels? Moet je dan nog de aankopbon hebben, of is het serienummer op het zadel voldoende voor ze?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:04

kwalitatief is de passier het best. Ainsley heb ik gehad en vond ik erg piepen en kraken en snel kaal worden. Hulsebos vond ik niet best. Ik heb een nieuwe gehad ooit en die moest iedere 3 maanden opgevuld! De kussens worden heel snel zacht en scheef. Door de bouw van de kussens kan de vulling alle kanten op. Goe daan de onderkant kijken dus!

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 10:22

Rhodos schreef:
Misschien kan je er hier iets over vinden? http://www.passier.com/.

Thnx, dat had ik ook zelf wel even kunnen bedenken...

Ik ga sowieso iemand met meer verstand dan ik er ook naar laten kijken, maar ik zal de tip onthouden om goed aan de onderkant te kijken!

De passier is trouwens best ver voor mij, dus als die het niet wordt ga ik hem denk ik maar doorverkopen ipv terug brengen, denk dat ik daar niet armer van wordt. Een passier GG van 3 jaar oud dat 2 jaar 3x per dag is gebruikt en het laatste jaar nauwelijks meer, hoeveel zouden jullie daarvoor over hebben? Ik heb gehoord dat als vuistregel geldt dat een zadel het 1e jaar 25% minder waard wordt, en daarna 10% per jaar. Maar dit zadel is natuurlijk wat intensiever gebruikt, zou het dan omgerekend 6 jaar oud zijn (2jaar x 3u/dag = 6 jaar x 1u/dag), of reken ik nu te makkelijk?

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:27

Mijn zus heeft negatieve ervaringen met hulsebos. Zij heeft een zadel op maat laten maken, maar uiteindelijk paste het niet. En de service was niet goed.
Uiteindelijk hebben de eigenaren van het paard waarop ik rijdt het gekocht, en door een onafhankelijk iemand, die er echt verstand van had, op maat laten maken en dat gaat goed. Het is nu zo'n 8 jaar oud en ik zie wel slijtplekken. Het leer wat ervoor gebruikt is niet erg goed, er zijn zeker betere.

ik heb 1x op een Ainsley gereden, dat zadel was voor mij te klein en zat daarom niet lekker. Het zat ook erg diep en daar houd ik niet van. Dat is natuurlijk persoonlijk.

Een passier zou ik graag nog eens proberen!

kayunta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 13:31

Tip, nodig een msfc-er uit als je de zadels gaat uitproberen!
voor mensen bij jou uit de buurt; http://www.msfc.nl

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 14:10

Thnx voor de tip, ik heb gelijk gemaild. Hoop alleen dat ik op tijd ben, maar ik vrees van niet...