Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 18:27

Muze schreef:
Hoe zijn de ervaringen met de therapy / recuptex liner?

Hier ook een fan! Ik Hoop ook op een 50grams liner O:)

Muze schreef:
Ik heb een bucas Atlantic 50 grams en twijfel of ik nog een 200 grams Atlantic erbij haal of juist een 150 bucas recuptex liner..

Ik heb alle 3 de dekens en met de temperatuur boven de 10 gaat de 50gr met liner eraf en alleen de 50gr nog op. De 200gr met liner niet nodig gehad want hij houdt zich prima onder de 50gr met liner

Muze

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 18:40

De liner is hier onderweg, ben er erg benieuwd naar.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 12:55

LindyTH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 11:08

Weet iemand of je de therapy liner ook onder de therapy turnout kunt doen? Of krijg je dan ‘teveel’ werking? Heb al even gegoogled maar kan er nog niks over vinden.

Zit even te kijken welke combinatie ik het beste kan aanschaffen om de hele winter door te komen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 11:12

Zal vast kunnen, de werking zal vast níet vermeerderen dwars door een onderdeken heen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 11:21

LindyTH schreef:
Weet iemand of je de therapy liner ook onder de therapy turnout kunt doen? Of krijg je dan ‘teveel’ werking? Heb al even gegoogled maar kan er nog niks over vinden.

Zit even te kijken welke combinatie ik het beste kan aanschaffen om de hele winter door te komen.

Ja heb ik ook

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 14:31

LindyTH schreef:

Ja dat kan. Deze vraag werd ergens op de Bucas FB pagina gesteld en Bucas antwoordde daarop dat het kan :)

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 23:05

Voor de liefhebber staat mijn Bucas therapy light maat 6.6 te koop op marktplaats ;)

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 20:20

Nou ik heb een leuke meevaller gekregen onlangs, dus okk voor mij is de tijd aangebroken om voor een therapiedeken te gaan voor mijn 18 jarige fries.

We rijden gewoon recreatief, maar toen ze vorig jaar aan het herstellen was van een tussenpeesblessure het er eens met mijn dierenarts gehad over de meerwaarde van een therapiedeken. Zij was hier erg enthousiast over. Met name voor het losmaken van de bovemlijn.

Mijn paard is altijd een wat traag en stijf in de opstart geweest en de jaren beginnen ook wat te tellen dus ik hoop haar hier wat mee te kunnen ondersteunen.

Ik sta op een pensionstal, dus ze zal hem 24/7 op moeten hebben in de winter.

Ik twijfel dus enorm tussen de bekende Bucas recuptex of de horseware ionic.

De werking van Bucas is wat meer bewezen voor mijn gevoel, maar de pasvorm van Bucas is niet ideaal voor een Barok paard.

Om die reden heb ik al jaren horseware dekens.

Ik heb voor nu dus een horseware ionic light regendeken en een hordeware liner besteld. Met deze combinatie zou ik de hele winter door kunnen. Zowel als regendeken, maar ook met de liner onder mijn gewone horseware winterdekens.

Maar omdat ik toch ook twijfel heb ik ook een bucas recuptex deken besteld in de big neck versie.

Deze zal ik echter los onder mijn andere dekens moeten leggen in de winter.
Als met al is de Bucas eigenlijk niet ideaal, maar de grote vraag is vooral dus is de werking van de horseware ionic vergelijkbaar?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 20:42

Bucas werkt geloof ik met magnetische velden en de nieuwe Horseware dekens met keramische vezels. Dus daar zit vooral het verschil.

Bucas is leuk, maar als het niet goed past krijg je daar spijt van hoor. Mijn paard krijgt bijvoorbeeld enorme wonden van Bucas dekens dus ik heb gewoon die 50g therapie liner van Horseware gekocht.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 20:44

Celebi schreef:
Bucas werkt geloof ik met magnetische velden en de nieuwe Horseware dekens met keramische vezels. Dus daar zit vooral het verschil.

Bucas is leuk, maar als het niet goed past krijg je daar spijt van hoor. Mijn paard krijgt bijvoorbeeld enorme wonden van Bucas dekens dus ik heb gewoon die 50g therapie liner van Horseware gekocht.

Dat verschil heb ik inderdaad gelezen, maar verschilt dit ook in de uiteindelijke werking? Ik neig ook naar horseware hoor. Maar ik lees gewoon niet zoveel over de werking van de ionic dekens en veel meer over de bucas dekens

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 20:51

Ik merk niks aan de ionic, had die 50 gram liner gekocht. Maar vind m sowieso qua pasvorm niet fijn liggen maar werkt ook niet.

De bucas zowel mijn pony als paard, beide baat. Pony werd echt losser en comfortabeler ivm artrose enz bovenlijn.
Paard (=jong) tot nu enkel op de trailer gedragen en dan zichtbaar meer ontspanning/rust.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 21:24

Heb je voor op de trailer normale of mesh? Veel verschil?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 21:37

Ik merk wel verschil! Vind het bijna jammer dat het warmer wordt en ze hem niet meer op kan, haha!

Heb de Ionic liner (50gram) van horseware en ook de 'oude' Rambo ionic in 100 gram, volgens mij verschilt de werking van die twee ook. Als ze een van beide op heeft gehad in de nacht, is ze de volgende ochtend echt losser.
Zij is herstellende van een rugblessure, dus het is echt een fijne toevoeging.

Geen ervaring met de Bucas, die past niet.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 21:41

Die oude Rambo Ionic is inderdaad weer anders en volgens mij wel met magneten.

Ik vond juist het verhaal over de magnetische velden wat vaag, maar kon me in de warmte reflectie van keramische vezels beter vinden. Geen idee wat nou echt beter is, of dat het beide even goed werkt of beide niet, maar wellicht kun je je daar nog op inlezen?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 21:53

Muze schreef:
Heb je voor op de trailer normale of mesh? Veel verschil?

De normale variant.

Zomers gebruik ik de deken niet, te warm. Vaak voor/najaar. Bijv onderweg naar het bos, zadel op en dan deken erover heen. Maar ook gewoon enkel de deken.

In de winter heb ik de deken zelfs gebruikt onder mn longeersingel. Werkte top.
Daarbij jong paard, daar nog niet zadelmak dus functioneerde ook als schriktraining.

Afbeelding

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 07:51

Voor de mensen die de Bucas recuptex niet vinden passen op hun paard Kentucky heeft ook een lijn met exact hetzelfde recuptex materiaal.

Amahoela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 08:26

hier ook positieve ervaringen met de bucas, een heel blij en los paard

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 09:47

Hier ook goede ervaringen met de bucas, ook op barokke paarden trouwens. Heeft niet zoveel met breed of niet of barok of niet te maken, maar echt het individuele paard.

Ik heb juist weer met andere dekens hele nare wond gehad, want niet passende dekens kunnen gewoon echt rampzalig zijn. Vooral als ze goed lijken te liggen maar dat stiekem niet doen en je daar pas achterkomt als ze ze langer ophebben als die pasminuten.

Ik merk veel meer van de bucas als van de bot bijvoorbeeld ook. Ook bij mezelf gek genoeg, maar heb wel bot hals en die gooi ik in de winter ook gewoon op op de trailer of voor de training. Alleen niet 24/7.

Over het niet vastmaken, ik maak nooit dekens aan elkaar vast. Echt nooit. Goed passende dekens horen gewoon te blijven liggen(als ze normale sluitingen hebben) want niet passen en dus schuiven los je alleen voor het zicht op met vastmaken. Het past alsnog niet dan en zal nog steeds wel trekken/schuren maar door andere deken niet zichtbaar. Ik wil dat helemaal niet voor mijn paarden, dus alles moet los kunnen blijven liggen. Plus dat ik dat veel fijner vind voor ons beide met op doen.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 20:46

Afbeelding

Afbeelding

Nou beide dekens gepast en ik ga toch voor de horseware ionic.

De bucas valt zelf in de big neck variant te strak op de schouder helaas zoals ik al verwacht had.

De horseware ionic kan ik als outdoor deken gebruiken en ligt ook beter. Heb ook meteen de ionic liner erbij en ik ga ook het halsdeel nog bestellen denk ik.

Overigens heb ik dr staart op de foto niet door de staartriem gedaan, ik was veel te bang dat ze erop zou poepen tijdens het passen. Dus hij zal straks wel wat beter aansluiten achter.

Ik ben heel benieuwd of ik verschil ga merken deze winter. Ik hou jullie op de hoogte!

Hoe hebben jullie opgebouwd naar 24/7 op in de winter?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 20:55

Zijn ze niet een maatje te groot?

Ik heb die Horseware liner niet echt opgebouwd. De eerste dag een half uurtje opgehad om te kijken. Tweede dag 2x een half uurtje ofzo en de dag erna was het koud genoeg om de liner op te gooien en heeft hij er gewoon meteen de hele nacht mee gestaan.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 20:56

Ik vind ze beide ook te groot zo op de foto.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 21:00

Ik wist dat die reactie zou komen. Maar 1 maat kleiner is echt te klein bij haar schouder en nek bovenaan.

Heb dekens in beide maten. Maar ze is zo compact, maar fors in haar front dat de 6.6 in haar nek trekt.
Heb 2 jaar geleden mn peperdure horseware rhino medium na 1 seizoen aan een stalgenootje verkocht.

Vorig jaar de 6,9 opgehad heel de winter en gelukkig ging dit beter.

De horseware dekens met rechte sluiting passen over het algemeen iets beter. Maar die zijn er niet zoveel meer helaas en ook niet in therapy model.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 08:09

Maar ze zijn wel minimaal een maat te groot en daardoor krijg je juist extra druk op schouders en nek en wordt het nog strakker, omdat ze naar achteren getrokken worden. Dus passen beide modellen eigenlijk gewoon niet. Staartriem maakt daar geen verschil in verder. Hoop dat het goed blijft gaan.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 10:04

Dan moet je big neck varianten nemen.. maar dit gaat trekken.