De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperZodiaX

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 11:21

Het is idd per 2. Ik heb een site gevonden waar ze voor 119 te koop zijn, scheelt weer iets. Het zijn pijpkousen en geen peesbeschermers dus alleen echte harde bescherming aan de binnenzijde van het been. Ik denk dan, als ze echt goed zijn dan heb ik die prijs er wel voor over.
Ik heb nu alleen voor besteld. Eerst maar eens kijken hoe die bevallen.
Mn snugboots vind ik toch wat aan de strakke kant zitten en die beginnen nu na een jaar ook kapot te gaan aan de onderkant. En mn equifit beschermers zijn ideaal in de winter maar voor in de zomer echt te warm helaas

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:26

Ah ja ik zie het nu!

Ik vind de snugboots ook erg strak. Gebruik nu die van de achterbenen voor de voorbenen en die vind ik fijner. :) heb voor de trainingen de Zandona Sensitive besteld. Is met lamswol. Hij heeft snel plekjes. Zal wel wat warmer worden met het wol, maar wilde om die reden wel eentje met echt lamswol en niet nepwol.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:00

Mijn husks waren onder voorbehoud verkocht maar blijken niet te passen dus komen terug.
Iemand interesse? Is maat M. Vraagprijs is 90 euro. Ik heb ze 3x gebruikt maar ze zijn mijn merrie te groot.
Afbeelding
*springschoenen mogen eventueel voor prijsje erbij gekocht worden.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:29

SteffiiY schreef:
Mijn husks waren onder voorbehoud verkocht maar blijken niet te passen dus komen terug.
Iemand interesse? Is maat M. Vraagprijs is 90 euro. Ik heb ze 3x gebruikt maar ze zijn mijn merrie te groot.
[ [url=m/zcWY2b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas voor waren ze goed, maar achter echt te klein.. |(

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:53

Ik ben nog steeds meer fan van husk!!

Jammer dat me hafje korte benen heeft voor de soort 3in1

Want vandaag met trailerrit heen en terug en 1,40 min op buitenrit geweest. Waten z'n benen droog!!

Er was alleen zweet strepen omdat meneer nogal zwartte. Maar was echt zo streep dat niet van z'n benen

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 18:42

Ik heb de ekur net binnen. Morgen even proberen met rijden, ben zo benieuwd. Ze zien er zo op het oog iig super uit, je kan er echt doorheen kijken en een mooie pasvorm.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 19:47

Wauw mooi!! Ben benieuwd :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:17

Ik wil toch een opmerking nog geven over de mesh beschermers van Back on Track.

Ik weet dat ik in het begin zei dat de benen er nat onder vandaan kwamen.

Nu heb ik er vandaag mee gelest en paard zelf was drijfnat! Maar onder de beschermers alleen nat op de naten die tegen het been drukte. Wel waren ze warm maar het hele paard was warm.

Dus het verbaaste mij. Nee ze zijn niet zo luchtig als de Husk maar wel als een gemiddelde br beschermer!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:20

Zien er heel goed uit TS. Mooie pasvorm.
Ben erg benieuwd naar de ervaring met t trainen.

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:58

Ben heel benieuwd naar je ervaring TS.
De binnenkant heeft een harde schaal? Want dan is dit precies waar ik op zoek naar ben.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 13:44

Datjaa schreef:
Ben heel benieuwd naar je ervaring TS.
De binnenkant heeft een harde schaal? Want dan is dit precies waar ik op zoek naar ben.

Aan de binnenkant van het been (het is een pijpkous) zit een harde schaal en aan de achterzijde vlak boven de kogel is het verstevigd, de rest is zacht. Je kan het ook goed zien zitten op de fotos hierboven.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 21:39

Net gereden en echt een pittige training waarbij het hele paard bezweet was incl schuim. Benen waren bij het afhalen van de beschermers alleen aan de binnenzijde waar de versteviging zit iets klam maar verder gewoon koel en droog. Veelbelovend dus!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:53

Mijn snugboots binnen maar hij past ze helaas niet.
Maat L voorbenen mogen weg voor €41,- inclusief verzenden met kiala

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:36

SteffiiY schreef:

Ik heb de beschermers overgenomen, maar helaas paarden ze niet bij mijn paard. Ze staan dus weer te koop, alleen nu via mij ipv Steffiiy.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:34

goesju schreef:
SteffiiY schreef:

Ik heb de beschermers overgenomen, maar helaas paarden ze niet bij mijn paard. Ze staan dus weer te koop, alleen nu via mij ipv Steffiiy.

Ik had Steffiiy een bericht gestuurd en die zou iets voor mij opmeten. Toevallig ook doorgekregen?

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:01

Zijn ze ook te groot? Ik ben nog opzoek naar een luchtig set voor mijn Fries. De BOT mesh beschermers maat M voor en mt L achterbenen passen prachtig maar zijn niet luchtig genoeg voor nu

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:48

VWestra schreef:
Zijn ze ook te groot? Ik ben nog opzoek naar een luchtig set voor mijn Fries. De BOT mesh beschermers maat M voor en mt L achterbenen passen prachtig maar zijn niet luchtig genoeg voor nu

Ja klopt, voor scheelt het misschien maar 1 a 2 cm, dus dat is vooral voor het oog niet mooi. Had niet het idee dat hij er last van had. Maar achter schoven ze in stilstand al naar beneden. Dus die zijn helaas echt te groot.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:45

TS, ik ben erg geinteresseerd geraakt in de ekur beschermers. Ik zit alleen een beetje te twijfelen qua maat. Heb een fjord met relatief korte en brede benen. Heb nu de snug boots maat full. Deze passen, maar zijn voor de mooi eigenlijk toch net wat te hoog. Maar de Ekur ziet er vrij kort uit? Hoe verstelbaar zijn ze qua breedte? (Dat klittenband) en welke maat heb jij? Groetjes

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 14:14

Renee_S schreef:
TS, ik ben erg geinteresseerd geraakt in de ekur beschermers. Ik zit alleen een beetje te twijfelen qua maat. Heb een fjord met relatief korte en brede benen. Heb nu de snug boots maat full. Deze passen, maar zijn voor de mooi eigenlijk toch net wat te hoog. Maar de Ekur ziet er vrij kort uit? Hoe verstelbaar zijn ze qua breedte? (Dat klittenband) en welke maat heb jij? Groetjes

Ik heb de maat M. De snugboots had ik ook in maat M want die waren in L te hoog voor mijn paard. Dan heb jij wel een fjord met enorm lange benen dat de die van jou de L wel past haha..
Ja en breedte, zou te doen moeten zijn omdat het gewoon losse klittebanden zijn die je minder strak aan kan trekken. Wat voor omtrek heeft jouw paard qua benen? Dan kan ik het wel even nameten

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:34

Bohhh slechte pasvorm die Zandona Sensitive+. Heb Zandona King Carbon Airs voor mijn vos, maat M. Passen prima. Ze passen ook net bij m'n 4 jarige. Ben daar prima tevreden mee. Vandaag de Sensitives binnen maat L, dacht ik doe 1 maatje groter voor de zekerheid. Ze zijn veel te klein, krijg de sluiting amper dicht. Moet dan heel hard aan het elastiek trekken dus dan knelt het. Ook vind ik ze erg lang en de schaal erg groot. Zelfs op m'n vos kreeg ik de rechterbeschermer amper dicht. Voor hem waren ze ook te lang. Beide zijn het paarden met redelijk smal beenwerk. :') maar weer terugsturen. Jammer want ik had ze met flinke korting :D

Ik ga nu de eQuick's met lamswol proberen :)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:21

Ballen essie_blue vind het soms lastig om goed passende beschermers te vinden.
Ik heb nu de Peesbeschermers van LeMieux besteld. De snugboots M waren te klein, de L veel te groot.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:53

Lastig!! Ik heb voor m'n vosje grote pony/klein paard met smalle benen maat M van de snugboots. Bij mijn 4jr van 1.68 met redelijk smalle benen vind ik M voor de achterbenen om de voorbenen ( :') ) het beste zitten. Vraag me af of ik voor de achterbenen voor hem dan gewoon L achterbenen zal doen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:06

Ik rij nu ook nog steeds met de Back on track 3 in 1. Ik vind ze eigenlijk goed meevallen, mijn paard zweet erg snel, en zijn nek en onder het zadel is echt nat nat dan. Terwijl ik van de getten zelf wel zie dat de benen vochtig zijn, maar qua hitte valt het goed mee. Ik twijfel nog steeds over de husks, sinds mijn paard niet de gemiddelde warmbloedachtige afmetingen heeft..

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:38

Hier nog erg blij met de husk pijpenkousen :j gebruik ze dagelijks.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:57

SuperZodiaX schreef:
Renee_S schreef:

Ik heb de maat M. De snugboots had ik ook in maat M want die waren in L te hoog voor mijn paard. Dan heb jij wel een fjord met enorm lange benen dat de die van jou de L wel past haha..
Ja en breedte, zou te doen moeten zijn omdat het gewoon losse klittebanden zijn die je minder strak aan kan trekken. Wat voor omtrek heeft jouw paard qua benen? Dan kan ik het wel even nameten

Ik heb zijn benen eventjes op gemeten. De omvang halverwege het onderbeen ligt rond de 23CM. De omvang op de kogel ligt ongeveer op 30. Denk je dat dit zou passen? Zou je misschien als je toch bezig bent ook even de lengte aan de binnen kant op willen meten? :o alvast bedankt!!