[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:12

Volgens mij niet... Weet wel dat er in Belgie een maat 2 te koop staat/stond. Ook een Arizona Rose trouwens... Vind ze ook heel gaaf, maar nieuw toch wel iets boven mijn budget, dus daarom toch voor de gewone arizona gegaan...

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:15

Mocht iemand interesse hebben.... mijn Barefoot Cherokee komt op korte termijn te koop :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:21

Dat vind ik ook hele gave zadels..Als je er een kan proberen ben ik heel benieuwd naar wat je ervan vind en ook in vergelijking met de arizona nut..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:21

Icrack schreef:
Als dat idd het geval is Yvonne hou ik mij aanbevolen als het tenminste een maat 1 betreft :-)

Mijn merrie kan nogal eens schrikken en springt daarbij nogal enthousiast opzij of staat bliksemsnel in tegengestelde richting. Ik geloof niet dat ik dat in de beginfase van het starten met boomloos uit ga zitten.

Ik deel je mening Pippa, mooi is anders....een mond vol zand vind ik ook niet je van het :D

Ik heb 0,0 overgangsproblemen gehad naar boomloos. Ik zat meteen stevig. Waar er ook heen gesprongen werd.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:43

Sheran schreef:
Ik heb 0,0 overgangsproblemen gehad naar boomloos. Ik zat meteen stevig. Waar er ook heen gesprongen werd.

:D Hier maakt het niet veel uit of we boom of boomloos onder onze billen hebben.
Als hij bedenkt dat je eraf moet dan krijg je vlieg les.
Ben dan ook altijd nog op zoek naar een zadel met een "normaal " paard eronder _O-

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:46

Ik weet niet helemaal je opmerking te plaatsen Sheran.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:51

Rachel_x schreef:
Mocht iemand interesse hebben.... mijn Barefoot Cherokee komt op korte termijn te koop :)

Ga jij over op Ghost :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:19

Icrack schreef:
Ik weet niet helemaal je opmerking te plaatsen Sheran.

Je zei dit: Mijn merrie kan nogal eens schrikken en springt daarbij nogal enthousiast opzij of staat bliksemsnel in tegengestelde richting. Ik geloof niet dat ik dat in de beginfase van het starten met boomloos uit ga zitten.

Dus ik interpreteerde dat als dat je het niet met boomloos uit zou kunnen zitten, maar wel met boom. Dus ik plaatste mijn opmerking als 'volgens mij hoef je daar niet zo bang voor te zijn'.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:26

Nut of Rose is alleen verschil van kleur bij de arizona. Virgina rose en missoula nut zijn dezelfde type zadel alleen weer het kleur verschil.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:56

darkadia schreef:
Volgens mij niet... Weet wel dat er in Belgie een maat 2 te koop staat/stond. Ook een Arizona Rose trouwens... Vind ze ook heel gaaf, maar nieuw toch wel iets boven mijn budget, dus daarom toch voor de gewone arizona gegaan...

Klopt, alleen heb een maat 1 nodig. :) had die in België wel gezien.
Hij ligt ook wel erg boven mijn budget, een nieuwe. Maar goed als hij het waard is. :)

Ben bekend met de arizona nut zadels. De rose vind ik ook erg mooi. :+: twijfel twijfel hihi

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:11

Duidelijk Sheran :-)
Ik zit idd met boomzadel de zijwaartse sprongen over het algemeen prima uit, ook als ik min of meer half naast het zadel hang weet ik mezelf wel terug in het zadel te krijgen. Alleen heb ik daar wrongen op en een stroef zadel. De Cheyenne daar in tegen is gladder en heeft geen wrong daardoor ook een stuk glijbaarder dan mijn Wintec. Daarbij zal het in het begin ook even zoeken zijn naar mijn balans. Het kan best zijn dat het reuze meevalt al hou ik er wel rekening mee dat ik een paar keer mag stof happen.

Voor een aantal van de boomlozen herkenbaar denk?

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:12

Voor mij wel :P Al gaat het nu al stukken beter hoor! Maar wennen was het wel.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:13

Trouwens wel een mooi zadeltje Mayflower!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:27

Er rijden vast wel een aantal van jullie met een wollen seatsaver denk ik. Het zal ongetwijfeld als een vorst zitten, maar maakt het de zitting zelf ook wat stroever? Wat is jullie ervaring hiermee?

Morgen wordt mijn Cheyenne afgeleverd en ben ook erg benieuwd naar de eerste rit. Als ik het een beetje onder de knie heb ben ik ook van plan om het bit te laten vervallen. Al met al een hele ommekeer vind ik zelf.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 00:09

ik had destijds een wollen seatsaver op mijn Arizona en ik vond niet dat de zit daar stroever door werd.

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:55

Barefoot heeft ook fenders met kniewrongen, misschien is dat ook nog een optie voor je, Icrack

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:23

Ik heb ook een wollen seatsaver op mijn cheyenne. Zit wel lekker zacht en iets minder glad. Heb je een rijbroek met leren kont? Dat scheelt wel.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:42

@ Yvonne
Die fenders ken ik idd, mijn stalgenoot gebruikt ze en is er dik tevreden over. Voor mij persoonlijk een no go, ik heb werkelijk waar helemaal niks met fenders...gek hé? Op de één of andere gekke manier vind ik ze ook niet bij me passen...het beeld klopt dan niet meer naar mijn gevoel. Al geloof ik best dat het heel comfortabel in gebruik is...die fenders met wrong. Desalniettemin waardeer ik je meedenken Yvonne :-)

@ Chyntia
Ik heb idd rijbroeken met leren zitvlak. Dit in combinatie met een Wintec Pro geeft het een glij-proof geheel. Ik denk wel, als ik de mogelijkheid heb, de wollen seatsaver eens uit te proberen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:50

Ik vind niet dat mijn Cheyenne nou zo glad zit. Niet gladder dan een normaal boomzadel. Ik heb rijbroeken met en zonder leren zitvlak, maar ook daarin merk ik niet veel verschil. Qua wrongen is het natuurlijk wel dat je meer steun hebt met wrongen. Daarom zat ik voor mezelf na te denken over de Barefoot JustAdjust die dus én stroef is én wrongen heeft. Maar neig nu toch ook naar de Roma. Die natuurlijk dezelfde eigenschappen heeft.

Overigens maakt mijn paard eigenlijk nooit rare sprongen, misschien dat dat het verschil is. :Y)

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:54

Ik wil graag de schaapseatseaver gewoon omdat ik dat mooi vind. Maar ik denk dat de just adjust seatseaver stroever is.
Ik vind fenders dan weer wel mooi, maar kan niks met westernbeugels, mijn kleine teen wordt dan raar gedrukt, hoe ik mijn voet ook plaatst. Dus lijkt de fender met wrongen voor mij een oplossing, al vraag ik mij af of je dan niet heel veel leer tussen je benen hebt. Dus, ben nog druk aan het bedenken wat ik nu wil.

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:45

Ik ben helemaal nieuw in het boomloos en heb er niet veel verstand van ik wil graag een boomloos voor mijn fries zij is een fok paard dun schoft en dikke buik en kan alleen gepast worden op de locatie hier
Tip of aanbeveling?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:54

Teteltee laten langskomen. :D

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:58

Equixatos in Beilen? Hij heeft testzadels en is meer dan bereid je van advies te voorzien

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:40

Ik weet niet waar in Friesland je woont, maar ik kan ook langs komen (woon in Friesland)

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:40