[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:10

Dat is ook hoe het hoort :j

Ik ben zelf al helemaal geen fan van spullen lenen, stel je voor dat het net bij mij toevallig kapot gaat :=

Maar veel mensen zijn echt heel makkelijk daarmee. Die zijn nog niet eens zuinig op hun eigen spullen, laat staan op dat van een ander.... is toch maar een tijdelijk zadel dus smijt het maar overal neer.

Het scheelt dat er geen boom in zit, kan weinig (onzichtbaar) aan kapot wat dat betreft :P

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:05

jomaro schreef:
pmarena in winkels hangen vaak aan jassen of andere dure dingen labels die alleen een verkoper er veilig af kan halen! Zou zoiets niet te verzinnen zijn voor testzadels?

och je maakt de testzadels knaloranje met lederverf ofzo.
ze zijn alleen daarna moeilijk weer verder te verkopen.

labels is ook een leuk idee :)

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:10

Doen mensen dat echt :oo
Toen ik een Cheyenne ging testen, was ik er zoooo voorzichtig mee! Ben altijd bang dat ik dingen van anderen sloop :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:34

Rianne_ schreef:
:wow: wordt er echt zo omgegaan met testzadels? Ongelofelijk..
Kan me voorstellen dat je nu welk beduiding wordt Kirsha, hij zou er nu toch moeten zijn?
Wat zegt degene die het testzadel aanbied er dan van?

Ik heb mijn BF London inmiddels verkocht, als het goed is maandag de Arizona in huis!
Ben benieuwd.. :)

Degene die het testzadel aanbiedt zegt er niks van. Heb vorige keer ook 2x moeten mailen voor er antwoord kwam helaas... Op de site staat dat je na bestelling een mail krijgt met de actuele wachttijd, ook nooit gehad. Heb de laatste keer gemaild voor een richtdatum maar daar kreeg ik ook niet echt antwoord op. Baal er wel van...

Over de flexibele pommel, ik heb daar een paar keer mee gereden. Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Mijn merrie heeft erg weinig schoft en ik vond het zadel er aan de voorkant erg breed en vormeloos van worden. Het trok verder niet strak op de schoft ofzo, maar ik had toch het idee dat ik er veel breder mee zat.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:42

Heb niet het hele topic gelezen maar zijn hier nog mensen die (tevreden) zijn overgestapt van boomloos zadel naar barebackpad?

Ik ben van plan mijn boomloos zadel te verkopen en een barebackpad aan te schaffen, heb wel een beetje bang dat ik toch onstabieler ga zitten doordat ik geen beugels meer ga hebben...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:45

Ik zal zelf toch wel graag een 'normaal' zadel erbij houden. Ook omdat mijn merrie nog wel eens overactief wil zijn en ik ben er niet zeker van dat ik zonder beugels blijf zitten :+

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:55

Er zijn wel barebackpads waar je beugels aan kunt hangen. Uiteraard niet zo gebruiken zoals je bij een zadel zou doen, maar het geeft je wel enige zekerheid en steun, mocht je paard een keer opzij springen. Maar wat Kirsha al zegt, ik zou er ook een gewoon zadel bij houden, ook als het je niet bevalt, of je een keer iets gaat doen waar je toch graag je zadel voor nodig hebt.
Of misschien wel omdat het helemaal niet werkt voor jou en je paard.

Wat dom zeg, dat er testzadels worden aangevraagd maar dat diegene niet meer reageert. Dat zegt ook wel wat over het bedrijf, bah.
Maar inderdaad. Klanten kunnen ook heel vervelend zijn. Gelukkig (nog) niet meegemaakt, maar zal ongetwijfeld nog wel eens gebeuren. Ja, wel, één keer een klant die de pommel had beschadigd, maar mij netjes mailde en de schade heeft vergoed. Heb ik geluk mee gehad.
Ronduit asociaal, die verhalen die ik hier lees.. Klanten die de boel kapot terug sturen, etc..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:57

Nouja, misschien heeft ze mijn eerste mail over het hoofd gezien, dat zou natuurlijk kunnen. Maar als er vier weken geleden nog één tester voor me was en het is er nu nóg niet, dan is er waarschijnlijk ergens iets fout gegaan. En dan had ik een berichtje wel gewaardeerd.

Ik vind het inderdaad ook schokkend om die verhalen te lezen. Ik bedoel, het is nou ook niet dat je anoniem bent ofzo, je naam en adres zijn toch bekend. Ik zou het ook niet in mijn hoofd halen :n

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:05

Soeske, ik zou zeggen spreek eens een middagje met Don af, die kan wel het 1 en ander vertellen waar je broek achterstevoren van afzakt... heb heel wat verhalen gehoord waarbij haar volgens mij het schuim zowat in de mondhoeken stond, haha :))

Kirsha, heb je al een goed teleurgesteld mailtje gestuurd? Al mijn wederverkopers zijn heel fatsoenlijk volk :j Maar een enkeling heeft het wel heel erg druk met andere zaken ook.... is wel goed om die even te waarschuwen dat het zo niet zo tof overkomt voor de klanten, dan wordt er vast wat aan gedaan :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:06

Qua zadel / BBP dilemma:

Ik zeg probeer eens een Fellsattel :j

Kun je als zadel gebruiken maar ook als BBP +:)+

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:07

Ik heb vorige keer een mailtje gestuurd met 'Aangezien er op mijn eerste mail helaas geen antwoord kwam, vraag ik het nog maar een keer' (zoiets, weet niet meer de precieze verwoording) en toen had ik in no time antwoord :P

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:12

pmarena schreef:
Soeske, ik zou zeggen spreek eens een middagje met Don af, die kan wel het 1 en ander vertellen waar je broek achterstevoren van afzakt... heb heel wat verhalen gehoord waarbij haar volgens mij het schuim zowat in de mondhoeken stond, haha :))

Dat geloof ik gelijk, hahaaa

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:13

Yellomofoon: Ik ben van boomloos overgestapt naar een christ velzadel. Boomloos paste niet meer op onze merrie en we konden geen ander passend zadel vinden voor haar. Toen hebben we een velzadel gekocht en dat ging super. Paardlief liep er heerlijk onder en ik zat er ook heerlijk in. In het begin was het wel even wennen maar na een paar keer rijden was ik eraan gewend. Ik had er wel beugels aanhangen maar gebruikte ze alleen wanneer ik ze echt nodig had. Ze was niet de makkelijkste maar ik kon haar prima uitzitten en ik voelde me ook heel veilig.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:06

pmarena schreef:
Ja....? Welke is dat? :)

Trouwens: wel loopt de productie nog steeds volgens planning en is de kans groot dat de eerste partij Madrid-zadels half december geleverd kan gaan worden waardoor de bestellers hun zadels nog voor de kerst in huis zouden moeten kunnen hebben..... de duimen draaien gestaag door dat dat inderdaad gaat lukken :j

Dan vraag ik hem aan de kerstman, hoef ik hem zelf niet te betalen :P

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:15

hetlevenwint schreef:
Bij Nickyskeet had je dacht ik een bepaalde boomloze pad die denk ik wel goed zou liggen onder de Madrid ook.

Welke zijn dat dan, ben er erg benieuwd naar, want vind zelf de arizonapad niet echt mooi er onder en heb al naar de spaanse grandeur gekeken.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:39

Ik heb een wow voor mijn merrie maar door de dracht ligt deze eigenlijk niet meer goed en ik zou graag de barebackpad bij haar gebruiken om ze gewoon nog wat beweging te geven. De barefoot is van mijn pony, ze is 21 jaar en we doen enkel nog stapritjes in het bos. Dus ik denk wel dat het zal lukken... Ga me eens verder verdiepen in de bbp en hopelijk is mijn barefoot snel verkocht!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:17

Jemig, wat erg zeg, die verhalen over testzadels :oo Onbegrijpelijk ook.
Ik ben inderdaad ook juist extra voorzichtig met spullen die niet van mij zijn.

Ik kom weer even blij zijn over mijn Cheyenne ;)
Ondanks dat de L pommel op het oog wat te breed leek voor mijn fjord voelt het eenmaal in het zadel, met pad, helemaal niet raar meer. En hij loopt er echt heerlijk ruim mee. Vandaag voor het eerst net wat langer gereden, kilometer of 15, bij thuiskomst geen enkel gekreukeld haartje of wat onregelmatigs. +:)+

Zit nu een beetje te klungelen met mijn fenders, zijn 2e handsjes en ik kwam er vandaag achter dat links een fractie langer is dan rechts (zelf stap ik beiden kanten op dus heb dat nooit) en dat voel ik.
Even kijken hoe ik dat kan fixen, omwisselen werkt natuurlijk niet, gaatje groter maken twijfel ik over.
Jullie wellicht tips?

En die softstep-beugels van barefoot, hebben die hetzelfde dempende effect als flexrides/EZ-rides?
Ik heb nu flexrides waar ik best aan gehecht ben, maar die kunnen alleen aan gewone beugelriemen. Maar fenders vind ik aan de cheyenne weer veel fijner/mooier... ;)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:25

pmarena schreef:

Kirsha, heb je al een goed teleurgesteld mailtje gestuurd? Al mijn wederverkopers zijn heel fatsoenlijk volk :j Maar een enkeling heeft het wel heel erg druk met andere zaken ook.... is wel goed om die even te waarschuwen dat het zo niet zo tof overkomt voor de klanten, dan wordt er vast wat aan gedaan :j

de weerverkoper bij mij in de buurt heeft tot 3 keer toe de afspraak afgezegd ,
dus die had het ook wel erg druk , en vond ik niet echt klantvriendelijk.

uiteindelijk na de 3e keer gezegd dat het niet meer hoefde.
toen een tijdje gedacht , pff , als ze een zadel willen verkopen
moeten ze echt wat klantvriendelijker zijn.
en toen een zadel uit de andere kant van het land laten opsturen
( waren we er ook meteen zeker van dat het niet uit die van bij ons in de buurt was gekocht )
maar ik was heel tevreden met mijn barefoot'je
en het is ook alweer 1,5 jaar geleden , kan zijn dat de wederverkoper nu is veranderd ,
maar mij zie je daar niets kopen :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:53

Raya00 had dat ook bij de Arizona nut testzadel, maar bij mij was gaatje korter niet de oplossing (ze konden namelijk niet korter). Nu ben ik gelukkig dwarsligger en ik stijg bijna altijd rechts op.

Heb alleen EZ rides en geen ervaring met softsteps.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:00

Scheelt het veel, Raya ?
Anders zou een dikker zooltje in de linkerbeugel misschien iets helpen ?

En qua breedte ( i.v.m. de fenders ) ?
Kun je de beugels niet ietsjes uitbuigen en er een langer "staafje" tussen zetten ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:46

raya00 schreef:

Ondanks dat de L pommel op het oog wat te breed leek voor mijn fjord voelt het eenmaal in het zadel, met pad, helemaal niet raar meer. En hij loopt er echt heerlijk ruim mee. Vandaag voor het eerst net wat langer gereden, kilometer of 15, bij thuiskomst geen enkel gekreukeld haartje of wat onregelmatigs. +:)+

Zit nu een beetje te klungelen met mijn fenders, zijn 2e handsjes en ik kwam er vandaag achter dat links een fractie langer is dan rechts (zelf stap ik beiden kanten op dus heb dat nooit) en dat voel ik.
Even kijken hoe ik dat kan fixen, omwisselen werkt natuurlijk niet, gaatje groter maken twijfel ik over.
Jullie wellicht tips?

En die softstep-beugels van barefoot, hebben die hetzelfde dempende effect als flexrides/EZ-rides?
Ik heb nu flexrides waar ik best aan gehecht ben, maar die kunnen alleen aan gewone beugelriemen. Maar fenders vind ik aan de cheyenne weer veel fijner/mooier... ;)

Fijn dat het rijden goed voelt met die pommel +:)+

De Soft Steps zijn een beetje vergelijkbaar qua demping inderdaad, zit ook schuim onder dat in-veert :)

EZ-rides worden zover ik weet maar in 1 maat gemaakt, in de bovenkant wordt dan een "bar" geschroefd die zo breed is als je nodig hebt :)

Een 1 inch bar voor beugelriemen, en een 2 inch bar voor fenders.
Dus wellicht zou je simpelweg de bar kunnen vervangen? :)

Qua fenders zit er denk ik weinig anders op dan een gaatje bijprikken, of het nylon los (laten) halen en een stukje terugplaatsen om te compenseren?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:05

Oh, heet dat staafje een bar ?
Weer wat geleerd !

En we bedoelen dus inderdaad hetzelfde :D

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:15

raya00 schreef:

Jullie wellicht tips?

He!! Heb je de caracas niet meer? Welke fenders heb je? De endurance of de western, want aan de endurance kunnen de flexriders wel volgens mij.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:42

Even een vraagje tussendoor.... Ondertussen heeft mijn Cheyenne zich perfect gevormd, gisteren menig bokjes omwille van goed verstopte Trollen (ik zag ze niet, Max wel) overleefd... :+
Maar... mijn Grandeur pad zou echt wel eens gewassen mogen worden. Andere dekjes was ik geregeld, maar ik durf dit pad niet in een wasmachine steken...
Doen jullie dit wel? Halen jullie de inlages er dan uit? Hoeveel graden stellen jullie de wasmachine dan in?

Dankjewel voor jullie gouden raad!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:24

Mijn testzadel gaat morgen op de post naar mij *\o/* *\o/* *\o/*

De vorige tester heeft het te lang gehouden, daarom duurde het langer. Stomme mensen :P