Ik had gehoopt dat een wasbeurt de kleur wat op zou halen, maar dat heeft dus niet geholpen Hij is gewoon een soort van fletsgroen, waar ik dacht dat het beige zou zijn .
Het wol er onder is echt beige en dat zie je het groene beter Overigens is het wel een hele fijne pad in gebruik. De combinatie van memoryfoam (2 cm) en een laag wolvilt (net geen cm) maakt het geheel stevig en fijn in gebruik. Ondanks dat ie best wel redelijk op de schouder ligt had ik gister een mooie egale zweetplek met droge ruggengraat.
Nu je het gezegd heb zie ik het ook overduidelijk dat het groen is inderdaad
Stom hè hoe dat werkt
Ik vind hem qua maat / pasvorm er ook helemaal niet verkeerd uitzien. Vanop de foto zou het zadel van mij net iets meer naar voren op de pad mogen zodat de achterkant wat meer ruimte krijgt en de voorkant wat minder, maar dan past hij toch ook prima
De pad is aan de voorkant een cutback (dus open) en als je het zadel verder naar voren legt dan komen die 'punten' klem tussen schoft en zadel. Nu ligt alles mooi vrij en heeft ze zelfs nog iets ruimte bovenin. En de achterkant zit je toch niet op én zie ik niet, dus ik vind het wel mooi zo
@p,arena: Juist niet, dat geeft juist meer vrijheid op de schoft zelf en de lijn van de rug kan beter gevolgd worden. Je moet er alleen geen zadel op gaan leggen
Dat is het hem: het risico dat juist die randen van de inkeping gaan drukken onder het zadel. Persoonlijk heb ik liever pads waar echt een schoftvorm in zit.
Maar eerlijk is eerlijk: Barefoot heeft ook al jaren pads met een opening boven de schoft en ondanks dat ik echt dacht van neeeeeeeeeeeeee wat hebben ze nu gedaan, hier krijgen we een berg gezeik mee.... is dat eigenlijk volkomen uitgebleven dus blijkbaar werkt het toch gewoon
Vergeet niet dat een gesloten pad een 'dakje' heeft wat de ruimte tussen schoft en zadel weer opvult en soms heb je die ruimte van een 'open' dak gewoon nodig
pmarena
Geplaatst: 10-07-17 14:19
Nah bij een pad met ruggengraatvrijheid ervaar ik dat probleem niet, omdat er dan toch nog altijd lucht zit boven de schoft zeg maar
Ik vond jaren geleden de Mattes roundskirt pad echt een super pad, daar zat een hele duidelijke schoft welving in die de rug en schoft gewoon perfect beschermde tegen problemen.
iiJasmijn
Geplaatst: 13-07-17 14:07
Hoi allemaal! Ik heb gister dit zadel gekocht. Ligt hij volgens jullie goed?
Nog steeds happy met onze freemax voor beide dames!
mindful
Geplaatst: 15-07-17 19:28
Vandaag mijn kersverse Barocco op onze Fjord geshowd! Hij ligt er prachtig op, vind ik. Ik was eerst bang van het grote contrast maar achteraf bekeken heel blij met mijn keuze
Ook een mooie USA, wat een stoer paard heb je Ik heb wel het gevoel dat je zadel iets naar voren op de schoft duikt op de foto. Zou hij niet nog wat verder naar voren mogen liggen?