Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Avalanche81 schreef:Hoi, ik heb een leuk jong paard, en wil hier graag een zadel op hebben. Nu zat ik te denken aan wow, om de eigenschappen, maar ook omdat het zo enorm aanpasbaar is. Wat zijn jullie ervaringen daarmee, en is het een goed idee of kan ik beter eerst een ander zadel opleggen?
Avalanche81 schreef:oke zijn ze zo goed aan te passen dan joh? Dat is wel heel cool.
Idd wil ik wel een aanpasbaar zadel omdat ik verwacht dat ze nog wel wat gaat groeien
MiniMaxi schreef:Ik zit heel erg te twijfelen of ik mijn wow weg ga doen en een ander zadel wat redelijk aanpasbaar is ga aanschaffen.
Mijn wow zadel is doorgeschoven van mijn ene paard naar mijn andere paard. Ik heb hem destijds gekocht omdat het het enige zadel was op dat moment waar ik nog op kon zitten met mijn eigen lichamelijke klachten.
Echter vind ik wel dat het onderhoud van het zadel erg prijzig is. En dan vooral de voorrijkosten omdat er geen fitter op redelijke afstand zit.
Mijn kussens moet nodig weer “opgepompt” worden en dat is een half jaar geleden ook nog gebeurd. Ervaren jullie dat ook zo dat je er eigenlijk heel veel werk aan hebt?
MiniMaxi schreef:Natuurlijk snap ik dat het het totaalplaatje is wat allemaal moet kloppen. Heb ook al wel wat pech gehad met het zadel.
Eerst waren er verkeerde kussens aangemeten, dit is bevestigd door 2 andere fitters. Dus nieuwe kussens gekocht. En daarna ieder half jaar controle. Maar waar ik vooral tegenaan loop is dat ik vind dat de kussen snel plat/leger worden. Mijn paard geeft (nog) geen problemen maar ik wil dit ook graag voor zijn. Ik heb niet het idee dat het kopijzer veranderd moet worden. Dat vind ik ook helemaal niet belangrijk. Als het past past het, daar gaat het om. Maar als ik mijn hand plat op de kussens druk en ik voel de andere kant van de kussens er doorheen dan zijn ze naar mijn idee nu te leeg. En nee het hoeven geen skippyballen te zijn.
Heb het zadel nu 4 jaar, en voor mijn eigen rug, bekken en heup is dit tot op heden nog wel het best zittende zadel omdat de zitting en zweetbladen daar helemaal op afgesteld staan.
Kay_Kim schreef:ik heb vandaag een 2de hands h singel aangekregen, helemaal blij en zaterdag testen maar ik heb nog een vraagje, is er een voorkant aan de singel? Of maakt het niet uit hoe ik hem aandoe? (er lijkt geen verschil te zitten in de vorm)
Avalanche81 schreef:oke zijn ze zo goed aan te passen dan joh? Dat is wel heel cool.
Idd wil ik wel een aanpasbaar zadel omdat ik verwacht dat ze nog wel wat gaat groeien