Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:15

Klopt Juliette - en niemand zal verwachten dat je elke avond je bosmaaier en de oogjes voor het schrikdraad mee naar huis neemt - maar zadels en hoofdstellen zijn regelmatig thuis om te worden schoongemaakt etc. O:) Dus die dingen kan je idd claimen, ook al doen ze daar heel lastig over.

uudje

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:18

Ja Juliette, dat is een ander verhaal.
Don als Juliette al bij de verzekering heeft opgegeven dat haar zadels op een andere locatie lagen dan word het wel moeilijk natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:45

Zadels liggen bijna altijd thuis en dit gaat waarschijnlijk ook wel lukken bij de verzekering. We hebben ook uitgelegd waarom de bosmaaier en de zadels een nachtje op stal waren gebleven. Vanwege de hoogte van het bedrag komt er waarschijnlijk een schade expert langs op stal. Hij kan dan met eigen ogen zien dat het een deugedelijke locatie is en we nog niet eens zadelsteunen hebben.

Op zich is het wel leuk om allemaal nieuwe spullen uit te zoeken maar niet op deze manier en al helemaal niet met een krap budget. Zit nu te twijfelen voor welke stijl ik ga kiezen. Ik had alles western/natural maar overweeg nu om voor lichtgewicht en onderhousarm endurance spul te gaan

Nooit begrepen wat mensen bedoelden na een inbraak. Maar het gevoel dat iemand daar binnen is gebroken en alles respectloos heeft gegrepen wat ze konden pakken is verschrikkelijk.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:56

Had mijn schaap uitgeleend aan een goede vriendin van me.
Ze is reuze blij en is nu ook opzoek naar een pp maat pony.
Hahaha, leuk mensen aansteken met fijne dingen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:14

Juliette, mocht je interesse hebben, verkoop m'n Iberica. Heb geld nodig om een Argentijns zadel te kopen.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:44

Voor degene met de Iberica die de stijgbeugels wel gebruiken.
Ik heb nu een paar maal met de Iberica gereden maar ik heb mijn voetenniet netjes in de beugels. Ze glijden door. Zou dit kunnen zijn dat je onbewust ngeen steun wil zoeken?
Met mijn boomzadel heb ik daar dus geen problemen mee.
Verder zit ik wel goed in het velzadel, het blijft ook mooi in het midden liggen en schuift niet.
Mijn paard kan alleen af en toe wat raar reageren door met vier benen de lucht in te gaan vandaar ook de beugels eraan.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:49

Beugels met korfje? Dan schiet je er minder makkelijk door....

Geen Butterfly meer voor jou Juliette???

Kvika ik heb een blonde PP Ponymaat liggen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:07

Buitenzinnig schreef:
Geen Butterfly meer voor jou Juliette???

Waar haal je dat uit? Het blijft Christ maar de rest erom heen kan nog alle kanten op.

Uit budget technische overwegingen wordt het nu even geen Butterfly maar een Basic Plus :) .

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:19

oke ik ga het doorgeven.
Zag dat ze bij agradi nu ook de pp verkopen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:01

Mijn door zadelmaker verbouwde Butterfly is eventueel te koop Juliëtte, als je dat zou willen? :)

Als het goed is krijgt Don binnenkort een nieuwe voor me binnen, waar meteen door Christ de singelophanging iets naar voren is geplaatst en deze heb ik dan over :)

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 10:10

Buitenzinnig, hoe lang duurt het nog voor de iberica's binnen zijn??????
....viel net even stil Juliette.....

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:12

Juliette86 schreef:
Waar haal je dat uit? Het blijft Christ maar de rest erom heen kan nog alle kanten op.

Uit budget technische overwegingen wordt het nu even geen Butterfly maar een Basic Plus :) .

Hier uit:
Citaat:
lichtgewicht en onderhousarm endurance spul
Dat laatste wist ik toen nog niet :o

Sprinkhaan, geen idee - ik zal ze maandag weer eens contacteren.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:18

ik ga vanmiddag proberen het sjabrakgedeelte schoon te stomen, ik heb zo'n handstoomapparaatje waarmee ik mijn huis schoon moet maken van de longarts, kan je ook kleding en gordijnen mee stomen, dus ik ga het eens proberen...... dat schaap droogt in geen week als het uit de wasmachine komt.
Sjabrak eronder heb ik geprobeerd, maar dan schuif ik er met de hele zooi af, werkt dus niet en ik wil er eigenlijk niets onder hebben.

Gewoonweg die lappen eraf knippen, heb ik ook al overwogen, maar nog niet gedurfd

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:01

Ik ben ook benieuwd BZ, niet dat ik nou tijd heb om te rijden, maar voor het idee :P

Ik heb meerdere PB's gehad van mensen die meer info willen over mijn aangepaste Butterfly die weg mag, als jullie me even mailen via de BoomloosRijden info mail (zie mailadres op website in onderschrift) dan kan ik wat foto's sturen :)

Morrie: werkt dat stomen nou überhaupt eigenlijk....? Vlekken ofzo, lossen die spontaan op en zweven die weg ofzo, dat blijft toch gewoon zitten zou je denken....en wordt alleen maar nat van het stomen :o

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:42

je stoomt met 3 bar, ik heb er dingen mee schoon gekregen die ik in de 30 jaar dat ik in deze flat woon nog nooit schoon gekregen heb, ook niet met een oude tandenborstel en tandenstokers, van die gore randjes. Ik vind het een uitkomst, mag niet meer met chemische middelen schoonmaken en moet, zolang ik mijn huiskat niet wegdoe, iedere dag alles schoonmaken ivm astma

De Iberica werd er niet echt schoon van, het bont wel, heel lekker fluffy,maar dat sjabrakding niet.

Als je dingen bij de stomerij brengt, wordt het toch ook schoon?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:30

Hoeveel zou ik nog mogen vragen voor een Iberica pad, type warmblood? Ik heb er nog niet echt mee gereden, eens een keertje op gezeten, is dus eigenlijk nog nieuw. Niemand lijkt interesse te hebben, dus vroeg me af hoeveel een bijna nieuw pad nog waard is tweedehands?

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:46

Cambiar schreef:
Hoeveel zou ik nog mogen vragen voor een Iberica pad, type warmblood? Ik heb er nog niet echt mee gereden, eens een keertje op gezeten, is dus eigenlijk nog nieuw. Niemand lijkt interesse te hebben, dus vroeg me af hoeveel een bijna nieuw pad nog waard is tweedehands?

Zelfde vraag voor de ponymaat.. :Y)

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:17

Ik heb ook een stoom apparaat. ben er weg van.
Alles maak ik er mee schoon, van kinderstoel tot wc.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:55

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:56

borstel trouwens regelmatig mijn pp en daar knapt tie altijd super van op.
Zo veel dat ik hem nog nooit gewassen heb.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:58

met borstelen krijg ik het schaap wel haarvrij maar ik krijg het zweet er niet mee uit het sjabrakdeel. Morrie is nu eenmaal een zweterig type: hij begint vast met zweten als ie ziet dat ik een zadel uit de auto haal :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 13:01

Vraagje: ik ga eerdaags op stal meedoen aan een schriktraining maar dan dit keer erop (en niet zoals in mijn topicje ernaast)
Ik twijfels of ik mijn Iberica erop gooi of mijn gewone zadel. Voor beiden is wat te zeggen en beiden hebben nadelen. (zadel is een Trekker trouwens, dus ook boomloos).

Iberica voel ik heel goed spanningsopbouw in Jippes rug bij enge dingen maar rij het liefst erop zonder beugels dus heb wat meer val-angst met zoiets. kan mijn ontspanning beter doorgeven, mijn spanning geef ik echter OOK veel heftiger door.

Trekker zit ik goed op en heb beugels en evt de pommel-boog om me vast te pakken, voel ook wel de spanningsopbouw maar minder dan bij Iberica. mijn spanning zal hij minder voelen, mijn ontspanning komt uiteraard iets minder door dan met de Iberica.

Wat zouden jullie doen?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 13:08

De Iberica en een beugelriem om de hals om je aan vast te pakken.....

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 13:10

Of misschien toch beugels eraan voor die ene keer???

Beugelriem om zijn nek geeft ook weer zo mee... (en er zit wel een lus aan de Iberica natuurlijk)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 13:18

Beugels er aan kan sowieso - het duurt toch geen uren??? Het voordeel van "wederzijdse gevoeligheid" weegt wat mij betreft best zwaar...jij ziet de bui eerder hangen en hij merkt wanneer jij je ontspant. :o