WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:09

BopjeBo die ervaring heb ik ook. Vanuit Engeland is de service top! Denk ook eerlijk gezegd dat mensen met problemen met de service eerder een probleem met de service van hun fitter hebben.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:22

Mijn ervaring is eigenlijk dat het vanuit Wow wel goed gaat maar de fitter die ik hiervoor had het niet goed voor elkaar had, m'n huidige fitter is echt 10x bekwamer en had het beter voor elkaar. Helaas is ze er mee gestopt maar mag zelf gelukkig nog bij haar aankloppen als er wat met m'n zadel is. Vind Wow een prachtig concept voor wat de mogelijkheden zijn en de techniek erachter. Mede omdat mijn paard echt een onmogelijke rug heeft heb ik er een aangeschaft, andere zadels zijn amper passend te krijgen voor hem, maar dat is ook wat ze met de Wow mogelijk beloven te maken. En inderdaad het is fijn dat het aanpasbaar is als m'n paard weer veranderd en ik niet meteen weer een ander zadel hoef te kopen. Maar m'n volgende paard krijgt als het kan het liefst een 2e hands zadel van een ander merk wat gewoon goed past en voldoet en een hoop euri's minder kost. Ik heb toendertijd 9 maanden ellende gehad eer de Wow paste en een flink pak gezeur gehad met de fitter omdat ze er niet uitkwam. Ligt er enorm aan wie hem aanmeet.

Aimee

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:00

Ik heb geen problemen met de service van Wow en al helemaal niet met de service van de fitter die ik liet komen :n
Ik weet echter wel dat er meerdere zadelfabrikanten zijn die geen flair meer bij Wow inkopen omdat ze de beloofde service niet nakomen.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:53

Zinzi_jewel schreef:
Heeft er iemand een wow in het echt gezien zwart met donkerbruine bies ?
Is dat mooi ? Lijkt erop dat ik er een vindt via via die er zo uit ziet met de goede specs ....

Heb ik, je zag het bijna niet, en na verloop van tijd helemaal niet meer, ik had gewaagder mieten doen, cognac randje bijvoorbeeld *D

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:06

Ik had een military beetje donkerder als cognac . Erg gaaf ...
Maar nu bezig met zwart met bruin biesje .
Ziet er idd weinig van . Biesje is nagenoeg zwart .

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:13

Mijn zoektoch naar een fitter gaat weer beginnen, heb mn nieuwe merrie nu een weeke cht onder het zadel zadel ligt verder goed schuift niet etc maar voor de zekerheid wil ik toch even een fitter er bij hebben. Ook omdat we met de 3 jarige zijn begonnen en ik een ander zn mening wil over hoe deze ligt.

Nu is er natuurlijk geen 1 in de buurt dus ben benieuwd wie jullie nou echt aanraden ??

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:21

Ik ben erg tevreden met Eleonora Westerbring..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:27

edit ik zie nu pas die 80 euro blond ben ik weer :D

Maar die woont echt te ver als ik vanaf leiden reken ben ik ruim 150 euro voor rijkosten kwijt :P

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:39

En vanuit Essen is dat niet dichterbij.? Belgie bij Roosendaal, niet Duitsland Essen..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:44

Nee ik woon in drenthe dus alles voorbij overijsel zwolle etc is echt te ver en laat daar nou net geen fitter zitten :=

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:46

Tja dan wordt het lastig, ik zou voor de rest niemand weten..Ik heb namelijk al een paar prutsers van Fitters gehad.. :x

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:48

Ja ik ook al 2 die ik niet noem maar die kwamen met allemaal rare ideen en mn zadel lag slechter dan ooit en dat wil voorkomen :=

Hij ligt ook wel goed dus heeft geen haast, alleen bij een flinke galop wil hij wel wat naar voren schuiven maar niet zo erg dat ik zeg jeetje zadel ligt op de schouder :D

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:52

En zelf een pompje en Hp aanschaffen.? Is dat geen optie, heb ik ook gedaan en heb goede uitleg gehad van Eleonora waar ik op moet letten..Dat scheelt echt bergen met geld..En 1x per jaar laat ik haar langs komen voor de zekerheid..Durf je echt niemand anders aan te raden..Wat jij met die 2 hebt gehad heb ik ook meegemaakt.. :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:54

Ja dat is eigenlijk wat ik wil doen :D maar naar meerdere keren contact met wwow engeland waren ze wel erg kortaf en geven aan dit liever niet meer te verkopen. Dus ik wil even met ze gaan praten face to face op het Equitana heb ik 2 jaar geleden ook gedaan.

Daar hebben ze ook altijd wel materiaal en anders wil ik vragen of ze dat zo kunnen versturen.

Weet trouwens iemand waar je meer info kan krijgen over de singel mogelijkheden ik wil daar bij de andere merrie eens naar kijken want die heeft dr singel plek wel erg ver naar voren.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:58

Ik heb het gewoon op de site bestelt, en geen problemen of vragen gehad..Maar de Equitana is idd ook een mooie gelegenheid scheelt wel verzendkosten.. :D

En van die singelstoten staat dat ook niet op de site.?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:59

ja staat wel iets op de site maar naar mijn idee zijn er veel meer mogelijkheden :D Heb nu bij de special D de ene singel los dus niet door zweetblad naar voren en de achterste wel door zweetblad dit werk bij haar heel goed dat wil ik bij de andere merrie ook even proberen maar eerst moet die dan echt beleerd worden :=

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:18

Ik kan je I.ris S.malbeek aanraden, wat een fijne fitter!! Ze neemt de tijd en kijkt ook naar het totale plaatje, als mens ook gewoon leuk, dus dat is ook fijn.

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:56

Mechteld Jonker zit wel in het Noorden, reiskosten vanaf haar woonplaats naar Schipborg (in ons geval) waren 20 euro :j
Zij is nu één keer bij mijn zadel geweest en één keer bij die van mijn vriendin en dat is goed bevallen!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:15

Bedankt ga eens kijken of ik wat van dr kan vinden

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:33

Of anders misschien een MSFC fitter die flair in kan bouwen ?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:37

Ik moet eerlijk zeggen dat ik op zich nog altijd twijfel (ik heb E.quilotus), ik heb in december een oefenwedstrijdje meegereden en daar kreeg ik als commentaar dat ik teveel in stoelzit zit...Ik vind me inderdaad wel iets minder netjes zitten dan in mijn vorige zadel, maar echt stoelzit toch ook weer niet...maar daardoor ben ik dus gaan denken of ik het toch niet beter kan laten aanpassen tot ik net zo goed zit qua houding als in mijne vorige zadel...maar dat voel ik zelf niet, zie het alleen op foto's. Maar dan kan dus ook komen doordat ik in m'n wow sneller balans verlies als ik m'n paard niet goed voor elkaar heb...ik weet het niet....zo zit ik dus telkens te twijfelen :P

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:39

Haha die stoelzit herken ik hoor. Terwijl iedereen ( ook wow bezitters ) beweert dat dat amper mogelijk is in een wow zadel omdat de beugelriemhaken ver naar achteren zitten. Maar het lukt me toch echt :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:53

Ik doe eerder mn benen te veel naar achteren en ga van mn kont af zitten :D Stoelzit kan ik niet zitten met mn heupen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:03

Seven schreef:
Ik doe eerder mn benen te veel naar achteren en ga van mn kont af zitten :D Stoelzit kan ik niet zitten met mn heupen.

gek toch. Ik kan dus niet "normaal" zitten vanwege mijn heupen in mijn wow.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:07

Maris schreef:
Haha die stoelzit herken ik hoor. Terwijl iedereen ( ook wow bezitters ) beweert dat dat amper mogelijk is in een wow zadel omdat de beugelriemhaken ver naar achteren zitten. Maar het lukt me toch echt :+

ja bij mij ook hoor..maar ik vermoed dus eigenlijk dat ik een kleinere zit nodig heb...Ik heb toen ik 12 was een tijdje op een dressuurstal gereden en er is toen letterlijk gebeuld op mijn houding...Dat zit er nu ZO ingebakken, ik wéét dat als ik een zadel heb dat voor mijn lichaam goed is (heb ook lange bovenbenen), ik een hele nette houding heb...dus daarom ga ik weer twijfelen...omdat ik uit mezelf wel een hele nette zit heb.
Laatst bijgewerkt door Zinn op 04-03-13 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt