WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vitelli

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:31

Goed idee MarChak om je bontje mee te laten passen onder je wow. Ik rij er ook graag mee omdat mijn paard een erg gevoelig huidje heeft. Met het bontje nooit afgebroken haartjes. Misschien een idee voor de komende winter. In de zomer vind ik het bontje wel erg warm voor de paarden.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:11

Ik merk dat nu mijn paard een WoW op zijn ruggetje heeft liggen, het doorzitten veel prettiger is. Ligt dit aan het zadel of aan het feit dat door het zadel de rug beter gebruikt wordt?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:17

Warmte valt heel erg mee hoor, m'n paard is nooit extreem warm onder haar bontje, echt bont heeft zowel een vocht- als temperatuurregulerende werking. Een pad vind ik veel verstikkender, het warme zweet kan nergens heen. De BR dekjes nemen het zweet weer héél erg goed op waardoor je na het rijden zelfs op het stuk waar geen zadel ligt, het dekje nat ziet worden (en hop wéér in de wasmachine...).

Voor de liefhebbers dan hier weer de foto van mijn paard d'r flat-tree rug. De curve aan de onderkant van het zadel begint bij een curved tree verder naar het midden van de zitting, bij een flat tree begint deze curve pas verder naar voren en volgt dan het bochtje achter het schouderblad.
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=M8QY647M
In het album op de 2e foto de rug van onze fries x new-forest kruising, die zou een curved tree nodig hebben.
Foto's 3 en 4 zijn nog twee foto's van de rug van mijn paard.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:22

Ik heb ook een flat tree :)
Eerst had ik een curved, maar daar ging ik werkelijk alle kanten mee op, behalve de goede :=

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:28

Inderdaad, had eerst een curved tree (1e wow, gekocht zonder fitter), schommelen - van voor naar achter van links naar rechts... :)ddd

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:02

Jep dat was een beleving ansich haha!

Ik had mijn eerste zadel overigens wel via een fitter ;)
Zal eens kijken of ik een rug foto heb :)

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:07

Afbeelding

De enigste fatsoenlijke rug foto :=

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 08:00

Daar moet je inderdaad geen curved op willen leggen.
Wat voor boommaat en kussens heb je? (richting 5 en SD zonder tabs?)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:41

Ik kreeg vandaag via Noor bewegingswetenschappen een mail dat er nu ook een WOW Academic op de markt zou zijn, en dat deze op Horse Event getoont zal worden.
Op de WOW site zelf kan ik hem niet vinden. Iemand hier al iets meer over gehoort of loop ik nu ontzettend achter?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:46

Kaspar schreef:
Ik kreeg vandaag via Noor bewegingswetenschappen een mail dat er nu ook een WOW Academic op de markt zou zijn, en dat deze op Horse Event getoont zal worden.
Op de WOW site zelf kan ik hem niet vinden. Iemand hier al iets meer over gehoort of loop ik nu ontzettend achter?

Dit zadel staat op haar website bij wow zadels te koop:
Afbeelding

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:49

Ik heb de bladen in het echt gezien, maar verder heb ik er ook geen ervaring mee.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:51

Ah, toevallig zat ik net al te kijken naar een foto van een Wow stand in Engeland ergens waar dit zadel dus bij hing. Vroeg me al af wat voor iets het was. Vind het er niet uitzien. :o
Maar smaken verschillen. :D

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:55

Needje schreef:
Ah, toevallig zat ik net al te kijken naar een foto van een Wow stand in Engeland ergens waar dit zadel dus bij hing. Vroeg me al af wat voor iets het was. Vind het er niet uitzien. :o

Het is ook voor een andere manier van rijden, dus dat ziet er 9 van de 10 keer anders uit hé. Net zoals een western zadel, die vind ik ook 3x niks maar voor western ruiters zijn ze geweldig. :+

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:57

Prisjee91 schreef:
Het is ook voor een andere manier van rijden, dus dat ziet er 9 van de 10 keer anders uit hé. Net zoals een western zadel, die vind ik ook 3x niks maar voor western ruiters zijn ze geweldig. :+

Hmmmm....
De Wow-western-versie heeft wel echt een ander uiterlijk dan een normale Wow.
Bovenstaand zadel lijkt gewoon een normale Wow-zitting te hebben :?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:02

apparte combi van normale wow zitting en spaans type blad etc :) tja tis niet voor mij maar voor een ander kan t ideaal zijn.

Uitelijk zeg me dan weer niet zo veel kwa zadel als ik dr op kan zitten en t dier loopt dr fijn onder doet het uiterlijk al veel minder :)) maar een extra leuk kleurtje is dan wel weer een plus als bruintuig freak

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:04

Aimee schreef:
Prisjee91 schreef:

Hmmmm....
De Wow-western-versie heeft wel echt een ander uiterlijk dan een normale Wow.
Bovenstaand zadel lijkt gewoon een normale Wow-zitting te hebben :?

Hij heeft ook een normale zitting, althans volgens mij zei mijn fitter dat toen. :j

Ik weet trouwens sowieso niet hoe zo'n zadel normaal in elkaar zit dus daar kan ik verder niet over oordelen. :=

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:14

Prisjee91 schreef:
Needje schreef:

Klassiek rijden is toch ook gewoon dressuur?! :P
Ik vind de westernvariant beter er uit zien dan deze. Maar nogmaals, ik zei toch dat dat persoonlijk is?! :D

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:17

Needje schreef:
Klassiek rijden is toch ook gewoon dressuur?! :P
Ik vind de westernvariant beter er uit zien dan deze. Maar nogmaals, ik zei toch dat dat persoonlijk is?! :D

Nouja, dressuur is het wel, maar wel anders dan hoe er normaal wordt gereden. Ik rij dan ook wel via de Klassieke Dressuur (althans, dat ga ik doen, als me zadel er is lol) maar dan wel met een 'gewoon' zadel. Maar er zullen vast en zeker mensen zijn die zoiets beter vinden zitten oid.

Ik vind het zadel trouwens ook niet mooi. :+

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:19

Even een heel andere vraag, maar omdat jullie met zadels ook zo kritisch zijn hoop ik dat jullie ook een goede hoefsmid weten :D. Mijn paard staat in Waverveen, tussen Utrecht en Amsterdam in. Echt randje Noord- /Zuid-Holland en Utrecht. Had via bokt al Philip Poot aangeraden gekregen, maar weet niet zeker of die tot Waverveen komt. Misschien dat jullie nog andere suggesties hebben? Ik heb een heel makkelijk paard, alleen je moet wel rustig zijn tegen haar.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:06

@ 2005: tnx voor het zoeken. Ik zal er wel overheen hebben gekeken.
Leuk Iberisch zadel.

Wat betreft de hoefsmid, kijk eens op de site van hoofcare.
Alle smeden die hierbij aangesloten zijn vind ik stuk voor stuk fijne, kritische en nauwkeurige mensen die hun vak verstaan.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:10

Kaspar schreef:
@ 2005: tnx voor het zoeken. Ik zal er wel overheen hebben gekeken.
Leuk Iberisch zadel.

Wat betreft de hoefsmid, kijk eens op de site van hoofcare.
Alle smeden die hierbij aangesloten zijn vind ik stuk voor stuk fijne, kritische en nauwkeurige mensen die hun vak verstaan.

MMM niet allemaal... geven ook niet zo graag fouten toe.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:14

Net als bij DA, instructeurs en vele andere dingen is de keuze van een smid ook heel persoonlijk.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:18

Schangah schreef:
MMM niet allemaal... geven ook niet zo graag fouten toe.

Degene die voor 2005 waarschijnlijk in aanmerking komt, kun je echt goed een gesprek mee voeren. Ook als je kritiek hebt :j
Ik zou zeker aanraden om te bellen, volgens mij heeft hij een klant bij Waverveen in de buurt, allicht is het te combineren.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:45

@ Kaspar: ik had het zadel bij toeval zien staan een tijdje geleden. Volgens mij is het een gewone wow zitting met andere bladen, weet niet of wow nu helemaal een academisch zadel gaat ontwerpen (vind deze nog net teveel 'normaal' zadel zelf).
Ik zal eens op hoofcare gaan kijken.

Hoefsmid is inderdaad persoonlijk, baal er van dat mijn oude hoefsmid gaat afbouwen en niet meer zo ver komt voor één paard... Ik zoek inderdaad iemand waar je mee kan overleggen, of in ieder geval iets tegen kunt zeggen (ken ze ook waar amper een woord mee te wisselen is, dat klikt niet).

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:02

aah is de academische variant uit, ik heb bij eleonora twee keer een eerste experiment van het zadel gezien, vind deze overigens niet zo mooi...... de zwarte was mooier. Ben eens beniewd of t aanslaat. t bent zadel is echt een mannenzadel voor veel smaller bekken dus daar kun je als vrouw niet lekker op zitten...,.,,,