Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 16:08

Oretha schreef:
@nouvel: ben ook benieuwd of de liner mooi op maat valt? Heb je dezelfde maat als je normale dekens gepakt?

Heb de deken inmiddels binnen en vind de liner echt wel een maat kleiner vallen. Heb altijd maat 175 van Bucas en de liner is echt te klein in die maat.
Mocht iemand hem willen overnemen voor leuk prijsje, hij is nog nieuw met kaartjes eraan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 18:53

De liner past hier perfect onder de buitendeken, ik vind het zelf netter en steviger zitten dan de Horseware liners.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 12:09

Nouvel schreef:
De liner past hier perfect onder de buitendeken, ik vind het zelf netter en steviger zitten dan de Horseware liners.

hier ook! steekt nergens uit en ligt hier onder de atlantic.
beide maat 6.3

Afbeelding

MyWishMax

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 12:19

Stuk beter als de originele recuptex die in 195 onder de smartex in dezelfde maat echt wel 5 tot 10 cm uitsteekt onder en achter. :') Enige deken die ik beter in 190 had kunnen nemen.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 12:38

de originele recuptex in 6.3 steekt ook behoorlijk uit onder mijn dekens. de liner durf ik 24/7 op te doen de gewone recuptex niet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 12:42

Ik heb geen recuptex liner, maar wel de gewone deken. Die heb ik inderdaad ook voor alle 2 de paarden een maat kleiner. Zit kennelijk toch wat verschil in.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 13:02

Ik heb hem wel gewoon 24/7 op, al jaren in het najaar, winter en deel van het voorjaar.
Het enige nadeel is dat dat uitstekende deel wat nat kan worden als ze gaat liggen in de regen en dat doet ze :') Gelukkig trekt het nooit ver door

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 18:51

Ik heb de turnout therapy’s ook in zijn gewone maat, vallen misschien ietsje ruim maar zeker geen maat groter bij hem.
Ik ben ook super blij met de 300 grams, nu kan ik alle kanten op wisselen

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nu wel vaak mijn Rambo hals er aan, die vind ik mooier passen dan de Bucas hals

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 19:15

Wij hebben het over de recuptex, dus de originele deken. Niet de therapy versies dus liner of regendekens. Die lijken idd wel allemaal hetzelfde te vallen als de niet therapy dekens.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 19:32

MyWishMax schreef:
Wij hebben het over de recuptex, dus de originele deken. Niet de therapy versies dus liner of regendekens. Die lijken idd wel allemaal hetzelfde te vallen als de niet therapy dekens.

Daarvan heb ik ook dezelfde maat maar die vind ik echt niet fijn als onderdekens, gaan bij die van mij echt trekken en schuren als die langer op liggen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 11:46

MyWishMax schreef:

De nieuwe variant van de recuptex heet tegenwoordig ook therapy. Ik heb er 3 waar therapy op staat en 1 waar Recuptex op staat (die had ik als eerste).
(2 paarden, voor elk de gewone/originele en de mesh)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 12:25

Ja, dat is gewoon het verwarrende. Maar aan de originele os volgens mij niks veranderd behalve dus labeltje? Dus helaas ook de pasvorm of iig de maat haha

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 13:11

MyWishMax schreef:
Ja, dat is gewoon het verwarrende. Maar aan de originele os volgens mij niks veranderd behalve dus labeltje? Dus helaas ook de pasvorm of iig de maat haha

Ja klopt. En op de zijkant staat nu Therapy ipv Recuptex (ter hoogte van de buiksingels).
Ik heb van de originele en de mesh allemaal dezelfde maat per paard en dat is 1 maat kleiner dan de gewone dekenmaat.
De outdoor Therapy kreeg ik niet passend (kleinere maat te klein, eigen maat een soepjurk).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 13:19

Blijft apart hoor :') Bij alle merken want je hoort vaker per model verschul, maar je zou denken dat maat maat is...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 14:03

Mijn merrie heeft een 4'6"/137cm Bucas Recuptex en een 5'0"/152cm Back on track deken, vallen beide het zelfde.

Die 2e had ik voor mijn New Forest merrie gekocht, maar ligt nu op mijn shet. New Forest heeft alles 5'0" van Horseware en Bucas(waarbij de Horseware ietsje krap geworden is en de Bucas mooi past), en nu dus 5'6"/168 van Back on track. Scheelt gewoon 2 hele maten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:26

Ik heb ook alles dezelfde maat, de recuptexen vallen hier ook wat kleiner dan de turnout dekens.
Wel alles ook dezelfde maat als mijn Rambo dekens.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 10:38

Hoe zijn de ervaringen met de therapy / recuptex liner?

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 11:53

Ik bleef hem niet fijn vinden liggen onder Horseware dekens en heb hem dus uiteindelijk verkocht. Mijn paard kreeg er ook een schuurplek van op de schouder, wellicht dus omdat hij niet lekker onder die dekens lag maar andere Bucas dekens liggen hem ook niet goed dus ik wilde de liner toch graag proberen. Best wat geprobeerd met een losse staartriem, op een bepaalde manier vastmaken en extra tussen stukjes maar het lag gewoon niet lekker. De werking durf ik niet te beoordelen want mijn paard staat al vijf maanden stil na een operatie in november dus ik wilde vooral alles extra ondersteunen.

Ik heb nu de Horseware liner en die ligt perfect.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 14:04

Muze schreef:

Ik ben fan! De liner ligt perfect onder mijn Amigo Bravo dekens. Mijn merrie reageert heel goed op de Recuptex dekens, ik merk geen verschil in werking tussen de liner en de Recuptex cooler. Beide even fijn.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 14:50

Ik heb een bucas Atlantic 50 grams en twijfel of ik nog een 200 grams Atlantic erbij haal of juist een 150 bucas recuptex liner..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 19:02

Muze schreef:

Hij ligt hier heel netjes onder mijn therapy turn out dekens , vind ‘m eigenlijk mooier liggen en steviger vast zitten dan horseware liners

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 21:04

En ook fijn? Merk je verschil?
Tov een normale liner zeg maar.?
Is ie dan ook echt geschikt als “ extra warmte”, en daarbij dan gewoon het “ fijne” van een recuptex?
Zou m hier dan namelijk echt voor de winter eronder leggen maar wel dag en nacht, geen idee of dat oké is?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 22:03

Muze schreef:
En ook fijn? Merk je verschil?
Tov een normale liner zeg maar.?
Is ie dan ook echt geschikt als “ extra warmte”, en daarbij dan gewoon het “ fijne” van een recuptex?
Zou m hier dan namelijk echt voor de winter eronder leggen maar wel dag en nacht, geen idee of dat oké is?

Uk heb de normale recuptex er altijd op. Dus dag eb nacht ja. Daar us die gewoon geschikt voor. Extra warmte is wat afhankelijk per paard, die van mij heeft niet veel extra warmte erdoor dus die kan hem 3 kwart van het jaar op, andere hebben wel echt extra warmte en dan precies wat jij zegt.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 13:26

Wie heeft een tip?
Heb nu een therapy/recupetex liner onder m’n deken maar voor de zomer maanden is dit natuurlijk geen optie.

Zoek eigenlijk een zomer deken voor op de wei met de zelfde werking (merk niet belangrijk)

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 13:35

De Recuptex light een optie?