[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:17

Ik zit er serieus aan te denken om mijn testzadel maar gewoon te annuleren. Een maand geleden was er nog één tester voor mij, maar het is er nu nog steeds niet. Ik vind 9 weken (and still counting) wachttijd echt niet meer normaal als er een gemiddelde wachttijd van 3 weken wordt aangegeven...

Jaja, juffie ongeduld hier

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:22

Kirsha schreef:
Ik zit er serieus aan te denken om mijn testzadel maar gewoon te annuleren. Een maand geleden was er nog één tester voor mij, maar het is er nu nog steeds niet. Ik vind 9 weken (and still counting) wachttijd echt niet meer normaal als er een gemiddelde wachttijd van 3 weken wordt aangegeven...

Jaja, juffie ongeduld hier

Ik vind je niet ongeduldig... 9 weken is inderdaad erg lang :n

Shirley

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:24

Ik vind dat belachelijk lang, hoor -O-
Zou er ook totaal geen zin meer in hebben :n

Maar ben je dan niet toch je geld kwijt ( omdat je vooraf moest betalen, of krijg je dat dan terug ? )

En je mag het mijne gratis lenen, dat weet je :(:)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:26

Nouja ik ga er op zich wel vanuit dat ik dat terug zou krijgen, áls ik het zou annuleren... Ik ben dan ook weer zo'n muts dat ik ga twijfelen of er niet gewoon iets verkeerd is gegaan met verzenden ofzo, maar dat zou eigenlijk niet logisch zijn.

Ik weet het Shirley, thanks :D

Denk dat ik er straks maar weer even een mailtje uit gooi. Grmbl -O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:28

Dan had je dat vast wel gehoord :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:20

Misschien is er een tester die het zadel niet terugstuurt....zulke gevallen heb je er wel eens bij en dat is èrg irritant -O-

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:25

Wat als diegene hem dan niet terugstuurt en het houdt?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:28

Ja, ik zag ook bij andere adressen dat sommigen borg vragen om dat juist tegen te gaan. Maarja, op zich zou ik het dan wel fijn vinden om een mailtje o.i.d. te krijgen en er niet zelf steeds achteraan te hoeven gaan...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:33

ik vind het idd ook wel logisch dat er borg wordt gevraagd om misbruik tegen te gaan. Al heb ik, de enige keer dat ik een testzadel heb aangevraagd, niets moeten betalen en mocht ik het direct 2 weken houden omdat de mens in verlof ging. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:37

Ja, als iemand het houdt dan heb je dus met een ontzettende aso te maken -O-

En dan moet je maar hopen dat je het zadel nog terug kunt krijgen op 1 of andere manier....

Reden genoeg om een flinke borg te vragen :j

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 17:19

Jaa inderdaad, zou een beetje jammer zijn als je het niet meer terug kon krijgen... Ook niet erg netjes dan van diegene om het niet terug te geven :n

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 17:24

Dat zou gewoon diefstal zijn !

Als je iets huurt voor bepaalde tijd en het niet terugbrengt, zou je wat mij aangaat een fikse rekening nakrijgen EN de politie aan de deur :(

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 17:24

Shirley schreef:
Dat zou gewoon diefstal zijn !

Als je iets huurt voor bepaalde tijd en het niet terugbrengt, zou je wat mij aangaat een fikse rekening nakrijgen EN de politie aan de deur :(

Amen _/-\o_

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 17:42

Helaas doet de politie daar niets mee, die vinden het een civiele zaak.

Net zoals ze niks doen tegen mensen die hun rekeningen niet betalen na ontvangst van hun spullen.

En zou je dan zelf daar aan de deur je geld of spullen komen halen, dan kunnen die mensen je wel door de politie laten verwijderen schijnt het.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:02

ik heb toen bij barefoot belgie ook borg betaald
vind dat eerlijk gezegd meer dan normaal
maar het is idd wel zo dat er ooit aso mensen tussen zitten die onbetaald iets houden :?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:44

Ik heb het een paar keer gehad met testzadels in ieder geval.... ook wel dat mensen zeiden dat het testzadel uit hun auto of zadelkast gestolen was, dat soort dingen....

Dat was ook weer 1 van de redenen om met wederverkopers te beginnen, zodat die de testzadels over konden nemen in hun eigen regio. Dan kun je toch makkelijker eens langsgaan om verhaal te halen omdat het wat dichter in de buurt blijft.

Bij mij waren de testzadels altijd gratis, mensen hoefden alleen de verzendkosten te betalen.
Maar met zulk volk dat er tussen zit hou je dat gewoon niet vol, de goedwillende mensen hebben zachtjes aan ook wel geleerd dat de kwaadwillende overal mee weg lijken te komen, dus groot gelijk dat er borg wordt gevraagd :j

Het is echt jammer dat dergelijk volk het verklööt voor anderen... als verkoper moet je dan wel star worden en dat maakt het absoluut niet leuker -O-

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 08:28

pmarena in winkels hangen vaak aan jassen of andere dure dingen labels die alleen een verkoper er veilig af kan halen! Zou zoiets niet te verzinnen zijn voor testzadels?

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 09:45

Heeft iemand hier ervaring met de flexibele pommels van barefoot ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 10:12

Jomaro:

Wel leuk bedacht :)

Maar mensen moeten een zadel natuurlijk wel helemaal goed kunnen testen, en als ze goed kunnen testen dan kunnen ze er natuurlijk ook goed mee blijven rijden :)

Bentee: de zachte pommel is echt iets dat je helemaal kansloos, of helemaal geweldig vindt.

Ik vind het kansloos, je hele zadel wordt een vormeloos onding ervan.... maar er zijn toch nog best enkele tientallen mensen in Nederland die hem helemaal geweldig vinden :P

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 10:23

Bentee schreef:
Heeft iemand hier ervaring met de flexibele pommels van barefoot ?

mijn pony heeft hem een tijdje nodig gehad ( was héél dik )
ik vond hem geweldig , met een paard met een choft zou ik hem niet willen
aanraden , maar die van mij had geen schoft en dus vond ik hem heel fijn !
nu waren we inmiddels een M pommel aan het gebruiken.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 11:41

:wow: wordt er echt zo omgegaan met testzadels? Ongelofelijk..
Kan me voorstellen dat je nu welk beduiding wordt Kirsha, hij zou er nu toch moeten zijn?
Wat zegt degene die het testzadel aanbied er dan van?

Ik heb mijn BF London inmiddels verkocht, als het goed is maandag de Arizona in huis!
Ben benieuwd.. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 11:49

Er gebeuren echt de gekste dingen met testzadels :j

Heb wel eens een testzadel teruggekregen met een door de stalhond aangevreten fender.
Of muizenvraat van de pad.

Of ook een keer een helemaal verpieterde fender... tester was aan het rommelen geweest met zadel en fenders, hele spul losgehaald. Nouja dat mag gewoon natuurlijk :)

Maar had toen snel-snel het hele spul binnen gegooid en daarbij was blijkbaar een fender gevallen die daarna dagenlang in de regen in een plas heeft gelegen.... dat zag er ook niet meer uit natuurlijk -O-

Wat betreft dat lang wachten: het zou wel fijn zijn als je dan een beetje op de hoogte werd gehouden inderdaad :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 11:53

Heb heel vroeger ook wel eens een testzadel binnen gekregen die er dus niet al te netjes meer uitzag en aardig mishandelt was. Vaak had ik nog diezelfde dag nog contact met pmarena erover en zorgde er dan voor dat er foto's van gemaakt werden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 12:25

Ja, altijd fijn als er zulke mensen tussen zaten die even de stand van zaken doorgaven +:)+

De testzadels gingen toen nog steeds een paar keer van tester naar tester om de wachttijden wat korter te houden, maar dan was je natuurlijk wel erg afhankelijk van het goede fatsoen van de testers om de boel weer netjes door te sturen...

Gelukkig zaten er altijd wel een paar super fijne mensen tussen die even duidelijk vertelden wat ze aantroffen en soms zelfs even een doekje zadelzeep er overheen haalden en de pad weer fris gewassen weg stuurden +:)+

Zulke houden het leuk, als ik alleen maar gezeur en gedoe had was ik er al lang mee gestopt :=

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 12:52

Eigenlijk vind ik het niet meer dan normaal dat je iets schoon teruggeeft :o
Zou ook bijzonder zuinig zijn op het geleende ( of gehuurde )en juist extra bang om het te beschadigen !