Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:14

Misschien is de achterkant van de bf mooier om te zien, maar steun heb ik er echt niet aan (terwijl ik met mijn maat 40 in een ponyzadel best opgesloten zou moeten zitten) en daarbij is die hoge achterkant best lastig met op- en afstappen :D Ik blijf steeds haken met mijn been waardoor ik er of niet op kom of met een noodgang eraf stort. Kan ook best met mijn eien motoriek te maken heben, bedenk ik me nu :o

pmarena

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:18

Hihi, Mrijn :') Je kunt altijd nog het schuimpje eruit halen aan de achterkant als je er aan het eind van de streep meer last dan gemak van hebt :)

Ik vind het premium model ook niks met die lage achterkant, dè reden waarom ik de andere 2 modellen aantrekkelijker vind :j

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:24

O jee Mrijn ik krijg nu de meest comische beelden van het opstijgen van jou :D

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:48

Had je het afstappen eens moeten zien :j

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:05

Mrijn schreef:
Had je het afstappen eens moeten zien :j

ik schijn ook nogal onelegant af te stappen: ik krijg mijn been niet in 1 x over het verhoginkje heen, op stappen die ik met een opstapje, dan kan ik het wel

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:58

STOP DE PERSEN!!! BELANGRIJKE MEDEDELING!!!
Er is vannacht/vanmorgen ingebroken op de stal van Juliette86. De dieven hebben ALLES meegenomen (ook de MestBoy etc.)
Maar waar het om gaat is uiteraard de Butterfly Plus, bruin met lange LEREN singelstoten. Ok het hoofdstel met S-hack van bruin leer en zwarte koord teugels.
Het is gebeurd in Ommel in Brabant - relatief dicht bij de Duitse grens, dus ook onze Oosterburen, let alsjeblieft op of je deze Butterfly op Marktplaats of E-Bay ziet verschijnen.
Foto's staan vast in Juliette's profiel

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:10

Wat vervelend

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:16

Op zijn minst - ze hebben echt alles gejat - ook de spullen van haar stalgenote en zelfs de kleinste dingetjes zijn weg - alleen de paarden en het voer/hooi zijn blijven liggen. Ze zal later zelf wel een melding maken op Bokt, maar ze moet nu eerst naar de politie en de verzekering....
Ik heb het ook bij "gezocht" gezet... ik hoop dat het goed komt!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:20

Pffffff dat is zeker k*t!!
Wie doet nou zoiets ?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:21

Jasia - ik heb het ook op FB gezet, misschien kan je het van mijn pagina's af delen (BuitenZinnig)
Ga nu even naar mijn eigen beestjes kijken hoor :o

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:22

Had het op Fb gelezen, echt balen Juliette, heb het berichtje van Don op FB gedeeld. Des te meer mensen het weten des te beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:33

Bedankt voor alle hulp :D .

Ik kan beter zeggen wat ze achter hebben gelaten: het voer, de kruiwagen en wat rieken en bezems. Voor de rest is alles maar dan ook alles weg. Halsters, touwen, borstels, ehbo doos, zadels, hoofdstellen, emmertje wei gereedschap, schrikdraadapparaat, kistjes met reserve tuig, mijn buiktasje met brokjes, bosmaaier, caps

Helaas zijn er ook veel spullen weg waar emotionele waarde aan zit of dingen die ik zelf had gemaakt.

Voor nu maar hopen dat mijn pony niet uitbreekt, want er staat dus geen stroom meer op de draad en ik heb nog geen halster om hem te gaan vangen :') .

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:15

Waardeloos zeg!!! :(

Eén voordeel: jij hebt veel redelijk unieke items. Hopelijk helpt dat om spullen te spotten op MP e.d.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:36

Over het algemeen zal alles de grens al over zijn, mogelijk de volgende grens ook. het is echt heel frustrerend dat zoiets gebeurt |o
Op Opsproring Verzocht (van Bokt) hebben ze het al weer weggehaald, maar niet aangegeven waar het dan mag staan >;)

Ben je er al uit of het verzekerd is???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:50

Helaas valt alles buiten de verzekering |( . Alleen het zadel en mn hoofdstel (die van BF) kan ik opgeven en misschien terug krijgen, omdat die normaal thuis liggen maar nu op stal waren gebleven, omdat ik zowel gister als vandaag zou gaan rijden. Mijn vriendin heeft al een jaar niet gereden en was gister met mij weer voor het eerst op buitenrit geweest en had het zadel dus ook laten liggen zodat we vandaag weer konden gaan. Zadel heeft daar een jaar op zolder gelegen en wordt uitgerekend nu gejat. Verschrikkelijk zuur voor haar want het is een endurance versie van de crates en die zijn hier gewoon nauwelijks verkrijgbaar. Zomaar even vervangen zit er voor haar dus niet in :(:) .

Inbrekers wisten echt wel wat ze meegenomen hebben en wat ze beter konden laten liggen (zoals dekens in een minder courante maat). Het onbewoonde huis hebben ze met rust gelaten dus het was ze echt om de paardenspul te doen. Politie is erbij geweest maar die staan ook machteloos tegenover dit soort bendes.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:42

Hè bah zeg :(:) Het kost allemaal bij elkaar natuurlijk veel geld om alles weer aan te schaffen!Ik zal advertentiesites in de gaten houden..

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:57

Even doorzeuren bij de verzekering ... dat helpt ECHT :j

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:44

Juliette wat erg!!! Zo laag dat stelen. Ik ben vorige maand m'n videocamera gepikt in de stal (en er komt daar normaal gezien niemand behalve ik, best eng...). Was daar al niet goed van laat staan dat je zadels gepikt bent...sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:49

Voor de zadels gaan we ook echt drammen bij de verzekering. Rest van het spul wat permanent in de stal ligt kunnen we vergeten. Zadels zijn het duurste maar als je al dat kleine spul (wat over de jaren heen hebt verzameld) optelt dan wordt je echt niet goed van de kosten om dat te vervangen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 08:18

Balen zeg Juliëtte....!

Zeker met dat verhaal van je vriendin, jeetje _-:(

Wel leuk om alles weer (en meteen net iets beter) nieuw aan te schaffen maar NIET op je eigen kosten, bweuh! Zonde geld zeg....balen is dat dat verzekeringen daar meestal niet aan doen :(:)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:10

Net wat Don ook zegt gewoon door zeuren.
Wij hebben een paar jaar terug bliksem inslag gehad en er was heel veel kapot.
Eerst wilde ze niks vergoeden, met als reden,'' wie zegt dat jullie echt een bliksem inslag hebben gehad. Ben toen zo kwaat geworden en heb tegen die man gezegt dat ie nu meteen hier naar toe moest komen om de schade zelf maar eens even te komen bekijken. Dat heeft ie gedaan. En toen kwam die weer met, ja maar mevr dit kunnen we niet uit betalen en dat niet en dat niet. Heb hem toen even goed de waarheid verteld en gevraagt waarom we dan in godsnaam onze spullen nog verzekeren, uiteindelijk hebben wel alles vergoed gekregen en door zijn eigen fout ook nog een extra computer vergoed gehad. Dus niet zo maar laten zitten hoor, die verzekeringen hoor je nooit tot ze moeten uit betalen, dan gaan ze moeilijk doen.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:35

Bah, wat vervelend!
Ik heb het op mijn FB gezet.
Hou me ogen open naar je spullen.

Ik had van de week zins 2 maanden weer eens op mijn "gewone"zadel gereden.
Man, dat was afzien. ik kon me draai niet vinden en pony liep ook maar te drentelen.
Stom want voorheen was ik wild van mijn zadel hij zat ook heerlijk.
Grappig wat zo'n schaap allemaal met je kan doen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:27

Bij mij is ooit een keer een zadel gestolen uit de manege - het zadelkastje zat op slot, slot doorgeknipt, dus "braak". Verzekering begon te mutsen over dat de zadelkamerdeur niet was afgesloten. Maar - beste mensen van de verzekering - dat mag weer niet van de brandweer, want achter die zelfde deuren stond ook de stookketel en daar moet de brandweer gelijk bij kunnen.... Ook was de achterdeur van de manege open wegens frisse lucht. Vervolgens bij andere verzekering gaan vragen en die heeft geregeld dat het zadel wel werd uitbetaald. Het is zeer irritant dat je eerst hoog van de toren moet blazen, anders word je afgescheept, met kluiten in het riet gestuurd en niet voor serieus genomen :(

Hah Kvika, ik snap helemaal wat je bedoelt!! :j

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:38

Heerlijk toch kvika, dat je schaapje zo fijn zit.
Dat had ik ook toen ik van mijn barefoot weer eens met mijn boomzadel ging rijden, zat voor geen meter meer en leek wel of ik op een plank zat, terwijl ik het toch altijd een zacht zadel vond. Heb het zadel toen meteen in de verkoop gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:12

Ho maar wacht even. Het gaat hier niet om een thuislocatie waar de inboedelverzekering op van toepassing is. In de polis staat bij inboedel ook duidelijk ons woonadres bij. Op onze stal is geen enkele verzekering afgesloten en wij hebben hem ook niet als clausule opgenomen bij onze inboedelverzekering (object voldoet niet aan de eisen). De verzekering valt in dit geval niets te verwijten, omdat onze spullen al geruime tijd permanent op een andere dan de thuis locatie liggen. Ik ben al blij als ik mn zadel en hoofdstel kan claimen. De rest is eigenlijk gewoon pech of eigen schuld dikke bult.