WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:48

jJa soms heb ik mazzel :))
Heb trouwens via swung mijn kussen nieuw kunnen vinden heb ze net ontvangen fijn kan ik echt gaan rijden met de merrie :))
fotos volgen

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:09

Spannend, ben benieuwd!!!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:41

das fijn seven!
heb het idee dat dekjes zo schuiven onder m'n zadel. hebben jullie dat ook?

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:43

Ik heb dat ook

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:50

ik heb dr tot nu toe geen last van als een kennis van me op mn ruin reed wel die is veel lichter dan dat ik ben dus dat is wel logisch :)) maar bij mij geen geschuif.

Ik gebruik de br events

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:51

ik gebruik simpel welkoop dekje nu dat ie neit te veel kan gaan schuiven, dan haal ik eerst de singelstoten door de lussen onderaan heen. Maar pads kan ik wel vergeten en laat ik daar nu net een stapel van hebben liggen.... '-.-

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:57

Mijn dunne eurostar dekje ligt super onder mijn zadel. Vorig week een nieuw dekje gekocht, ook dun maar ander merk en schuift naar achteren.
Dus voorlopig hou ik het maar bij de eurostar dekjes, en mijn nieuwe had zo'n leuk printje :')

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 08:48

Mijne blijven goed liggen, als ik maar goed aansingel (en dan bedoel ik niet je paard plat trekken). Maar dat is met mijn andere zadels ook.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:05

Even zoeken op schuivende dekjes en wow, sommigen hebben er nooit last van, bij anderen blijven alleen bepaalde merken liggen of alleen met anti-slip eronder. De pads staat er sowieso om bekend dat ze snel schuiven, maar ben persoonlijk ook niet zo'n fan die pads, omdat ik het idee heb dat ze erg zweterig en benauwd zijn (ik vind ze overigens wel erg mooi).
Ik rij zelf met een bontshabrak (LeMieux) met alleen bont onder de kussens (zadelvormig), en die blijft prima liggen met alleen de singel door de lussen.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:52

zal er eens op zoeken straks dan. dun dekje schuift ook wel wat maar die krijgt er de kans niet voor doordat hij bij de singelstoten vast ligt. Mja lastig probleem, maar wordt dan maar eens tijd om kastopruiming te houden denk ik... :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:11

MarChak, mag ik vragen waarom je met een bontje onder een Wow rijdt?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:42

Ik rij ook met een bontje momenteel, tijdelijke oplossing :)

Heb overigens nooit last van schuivende dekjes :)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:58

Seven schreef:
ik heb dr tot nu toe geen last van als een kennis van me op mn ruin reed wel die is veel lichter dan dat ik ben dus dat is wel logisch :)) maar bij mij geen geschuif.

Als ik dit lees, moet ik denken aan wat proefritjes op mijn paard (die te koop staat).
Met mij erop, ligt het zadel prima, schuift niet, mooi in balans.
Nou hebben er een aantal zwaardere mensen op gezeten en met hun in het zadel, gaat dat zadel dus alle kanten op :? Schuiven, schuivende dekjes, dat soort 'grappen'.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:04

Misschien is het zadel qua lucht zo anders voor iemand met een ander gewicht dat het dan gaat schuiven ???

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:10

Hmm ik en mijn moeder verschillen 10 kilo maar we merken geen verschil in de ligging :)
Of hebben we het over een "groter" verschil?

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:12

Ja daar zit veel verschil in! Ik ben zelf geen lichte ruiter en als ik dan mn vriendin te paard laat die maar 50kg weegt, wordt ze vol het zadel uit gestuiterd. Komt dan dus door een teveel aan lucht voor haar "contra-gewicht", denk ik.
Das dus wel een nadeel van WOW, je kunt ze niet gemakkelijk voor de handel gebruiken. En mijn ervaring is dat de meeste mensen zich heel erg laten leiden door hoe een paard zit tijdens een proefrit. Heb een zadel wat iedereen geweldig vindt zitten en dat in combi met een paard wat eronder paste, was altijd direct "verkocht". Bijna iedereen wilde dan ook het zadel mee kopen...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:15

Ing__ schreef:
Hmm ik en mijn moeder verschillen 10 kilo maar we merken geen verschil in de ligging :)

Ja, we praten over een veel groter verschil.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:19

Lima84 schreef:
Ja daar zit veel verschil in! Ik ben zelf geen lichte ruiter en als ik dan mn vriendin te paard laat die maar 50kg weegt, wordt ze vol het zadel uit gestuiterd. Komt dan dus door een teveel aan lucht voor haar "contra-gewicht", denk ik.
Das dus wel een nadeel van WOW, je kunt ze niet gemakkelijk voor de handel gebruiken. En mijn ervaring is dat de meeste mensen zich heel erg laten leiden door hoe een paard zit tijdens een proefrit. Heb een zadel wat iedereen geweldig vindt zitten en dat in combi met een paard wat eronder paste, was altijd direct "verkocht". Bijna iedereen wilde dan ook het zadel mee kopen...

Dat heb ik inderdaad ook al gezien.
Alleen had ik niet gedacht dat het andersom dus ook zoveel effect zou hebben. Want het zadel is dus afgesteld op relatief weinig weerstand, daarmee ligt het perfect. Maar met een veel grotere weerstand (misschien zelfs wel twee keer zo groot) gaat het zadel ineens alle kanten op.

Je ervaring m.b.t. hoe een paard zit bij een proefrit kan ik trouwens alleen maar onderschrijven.
Mijn paard gooit dus hoog op in draf en dat in combinatie met Wow heeft tot nu toe iedereen direct 'afgeschrikt'.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:25

Lijkt me ook erg lastig als je samen met iemand een paard doet waarbij er echt verschil is in lichaamsbouw. Met een Wow meer iig dan met een wolzadel.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:34

Needje schreef:
MarChak, mag ik vragen waarom je met een bontje onder een Wow rijdt?

Vindt m'n paard gewoon lekkerder, BR (die met die golfjes) ligt ook goed hoor, maar ik voel nét een subtiel verschil dat ze met het bont net wat lekkerder gaat dan met een gewoon dekje. Paardlief heeft verder nooit vacht- of huidproblemen onder het bontje, dus nog een reden om er niks aan te veranderen.
Bovendien is het praktischer, even op laten drogen, borsteltje erover, schoon. Doe 'm 1 á 2x per jaar in de was met wolwasmiddel, terwijl ik de BR dekjes zeker elke week zou moeten wassen (rij meestal 3 á 4x per week). Zadel is ook aangepast op het bontje.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:44

Kijk iemand die er over nagedacht heeft. :D

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:24

Aimee schreef:
Ing__ schreef:

Ja, we praten over een veel groter verschil.

:')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:26

Wat ik me trouwens afvroeg. Er zijn dus curved en flat trees. Maar nergens op de site van Wow staat wanneer je een curved en wanneer je een flat tree nodig zou hebben.
Ook in de fitting guide niet. (waar je dus een zadel mee kan bestellen)
Wordt dit bepaald door de rug, of door de schoft (en rug)?

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:14

Dit wordt bepaald door schoft én rug, denk ik. Ik ben dan wel geen fitter of dergelijke, maar het lijkt me dat het vaak wel op het zicht vast te stellen is welke tree een paard nu nodig heeft. Op mijn paard bijv. past in de verste verte geen flat tree :')

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:29

Een standaard welving van de rug heeft volgens mij meestal een curved tree nodig. En dan m.n. de overgang van de schoft naar de rug. Je paard moet wel een rug als een plank hebben, wil je een flat tree nodig hebben.