Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:11

Kelszz_ schreef:
Willen jullie mee denken? Dit is het br milfield hoofdstel. Maar ik kan nergens foto’s vinden hoe hij zou moeten zitten. En krijg hem ook niet mooi passend [ [url=m/GuetjR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Neusriem moet inderdaad een heel stuk lager, jukbeen moet vrij liggen. Ik heb wel een foto van mijn PS ter voorbeeld:

Afbeelding

xTinkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:27

Afbeelding
Deze vandaag binnen gekregen, gekocht bij handelsonderneming everts, 55 incl verzenden dus een mooie prijs!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:48

Faya__ schreef:
[ [url=m/kB7oO0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat vinden jullie hoe deze zit? Ik twijfel een beetje. Wordt alleen gebruikt als kaptoom, niet om mee te rijden.

Typisch hoe die bij de van mij ook zat. Als hij met een gaatje lager niet te laag op neusbeen zit zou ik dat doen, en anders helaas niet het geschikte model voor je paardje..

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 23:46

Nog steeds erg blij met de Chester voor mijn haf! <3
Afbeelding
Edit: ik ga hem denk ik een gaatje hoger hangen, maar zou hij dan nog wel mooi vallen?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 00:57

xTinkertje schreef:
[ [url=m/kGpKj9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze vandaag binnen gekregen, gekocht bij handelsonderneming everts, 55 incl verzenden dus een mooie prijs!

Ik ben bang dat je een maat kleiner nodig hebt. De neusriem zit te laag, maar je hebt geen ruime bij de jukbeenderen.

xMarizka schreef:
[ [url=m/HsjrV7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Edit: ik ga hem denk ik een gaatje hoger hangen, maar zou hij dan nog wel mooi vallen?

Zit toch prima zoals op de foto?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:40

xMarizka schreef:

Mooi zo laten hangen, zo hangt hij bij mijn haf ook ongeveer :j

xMarizka

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:12

Toppie! Bedankt voor jullie reacties!
Ik laat hem zo <3

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:48

xMarizka schreef:

Ik zat laatst over hetzelfde te twijfelen maar denk toch dat hij goed zit. Ik vroeg me alleen af hoe straks jullie de bovenste neusriem doen? Als ik hem "strak" doe dan zit hij idd wat hoger dicht (op de kaak) en ik dacht dat dat net niet de bedoeling was bij een anatomisch hoofdstel? Als ik een gaatje losser doe valt hij net wat lager dicht. Bij mijn paard zit de chester zo:

Afbeelding

Mag het dan wel op de kaak dicht gemaakt worden op liever zoals ik nu doe? En gaatje losser waardoor mijn riempje er net ondee valt?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:41

Joliieeenn schreef:
xMarizka schreef:

Ik zat laatst over hetzelfde te twijfelen maar denk toch dat hij goed zit. Ik vroeg me alleen af hoe straks jullie de bovenste neusriem doen? Als ik hem "strak" doe dan zit hij idd wat hoger dicht (op de kaak) en ik dacht dat dat net niet de bedoeling was bij een anatomisch hoofdstel? Als ik een gaatje losser doe valt hij net wat lager dicht. Bij mijn paard zit de chester zo:

[ [url=m/yIuCs9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mag het dan wel op de kaak dicht gemaakt worden op liever zoals ik nu doe? En gaatje losser waardoor mijn riempje er net ondee valt?

Ik doe niks strak bij de Chester. Overal ruimte voor beweging vd kaak.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:16

Skippy01 schreef:

[ [url=m/yIuCs9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mag het dan wel op de kaak dicht gemaakt worden op liever zoals ik nu doe? En gaatje losser waardoor mijn riempje er net ondee valt?[/quote]

Ik doe niks strak bij de Chester. Overal ruimte voor beweging vd kaak.[/quote]

Hier ook niet hoor. Vandaar straks tussen aanhalingsteken :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:22

@joliieeenn ja, maar ik bedoel dus ook écht niet strak. Kunnen rustig drie/vier vingers tussen bij de kaak en ook wel drie op de neus. Nóg losser kan niet zonder dat het gaat klapperen.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:34

Skippy01 schreef:
@joliieeenn ja, maar ik bedoel dus ook écht niet strak. Kunnen rustig drie/vier vingers tussen bij de kaak en ook wel drie op de neus. Nóg losser kan niet zonder dat het gaat klapperen.

Ja zo doe ik het inderdaad ook. Als ik ze "strak" doe zoals ze willen met de 2 vingers er tussen valt de sluiting op de kaak ipv eronder. En dat is dus net niet de bedoeling toch?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:07

Joliieeenn schreef:
Skippy01 schreef:

Ja zo doe ik het inderdaad ook. Als ik ze "strak" doe zoals ze willen met de 2 vingers er tussen valt de sluiting op de kaak ipv eronder. En dat is dus net niet de bedoeling toch?

Volgens mij niet nee. De kaakriem moet het hoofdstel op z'n plek houden, niet de kaak op z'n plek houden :D

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:45

Ik heb nog eens wat zitten schuiven maar ik weet gewoon niet of 't m wordt.
In drie verschillende gaatjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:51

Een maat kleiner zit denk ik beter. Je hebt overal ruimte over. Op de laatste foto zit hij bij het jukbeen goed, maar denk te laag op de neus.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:53

Faya__ schreef:
Ik heb nog eens wat zitten schuiven maar ik weet gewoon niet of 't m wordt.
In drie verschillende gaatjes:

[ [url=m/kB7oO0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ohxRkg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1SvpuL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk de 2e foto en dan de kaakriem net iets strakker

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 21:25

Ik heb sinds vandaag een Dyon dressage hoofdstel. Wat een heerlijk leer, dat sowieso en staat prachtig! Vinden jullie deze achter der oren ook goed zitten? Ze draagt nooit een sperriem dus die zit er ook niet aan

Afbeelding

Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 23:15

Lijkt toch prima te zitten.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:57

Willen jullie misschien meekijken/mening geven over hoe dit hoofdstel past?
Ik kon hem even passen en proberen van een stalgenoot. Hij schudde nog een klein beetje tijdens het rijden, dus dat eerst even onderzoeken of dat door het hoofdstel komt voordat ik hem koop.
Heb zelf een Micklem Multi, Full.
Dit is een Schockemohle Equitus Beta, maat Full.

Afbeelding

Heb aan de andere kant nog 1 gaatje bakstuk over.

Ik twijfel of een XFULL niet veel te ruim wordt. Vooral het kopstuk.

Een gaatje hoger, dan vind ik hem mooier van het jukbeen af staan, alleen komt de sperriem gewoon te kort. Deze kan stakker, alleen wil zo min mogelijk het allemaal strak hebben :')

Afbeelding

En uh, ja, paard is not amused... :') :(:)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:44

Ik zou inderdaad ook zeggen 1 hoger "mag", ik weet niet hoeveel groter 1 maat groter is, want véél groter hoeft hij zeker niet, naast dat alles vast kan is het, het belangrijkste dat de neusriem groot genoeg is. Die is zeer ruim wbt Jukbenen, als een maat groter ook een bredere neusriem heeft denk ik dat die te groot is.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:49

kopstuk lijkt te klein, strak rond de oren voor het zicht. Rest lijkt wel oké

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:02

Kopstuk.
Afbeelding

Hij staat er een klein beetje vanaf aan deze kant, maar vormt zich denk ik ook een beetje naar het paard.
Frontriem is ruim genoeg.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:10

Hij valt inderdaad klein uit. Mijn pony heeft een kleine maatje Cob nodig (zit tussen cob en pony in), en die heeft zelfs gaatjes over (bij de cob, kan 2 gaatjes korter) Ik zou het gewoon proberen met een maatje groter. Zo heb je er ook weinig aan.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:22

Thanks voor het meekijken!
Bevestigd toch wel een beetje mijn twijfels, vooral betreft de neusriem. Hij voelt niet echt “te klein” om zijn hoofd. Maar toch lijkt hij niet helemaal 100% bij hem te passen. Ga deze nog eens passen en proberen, misschien is een XFull weer té.

Het is een prachtig hoofdstel, hij is echt boterzacht.

SunReggae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:42

Ik vind de Miclem zo gaaf! Moet alleen nog even sparen...
Wel fijn om hier ervaringen te lezen en te weten waar ik op moet letten bij het aanschaffen!