[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:15

Dat moet al een prettiger gevoel geven :)

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:57

Mooi geknutseld! Hoop dat je nu minder pijn hebt :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:22

Afbeelding

En het bontje!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:25

Gaaf zeg! En fijn dat het zo werkt met de beugels.

Ik had de inlagen eruit gehaald en wat dunner weer terug gedaan. Maar nu twijfel ik of ik ze wel goed heb gedaan. De bolle kant moet toch aan de kant vh paard?

* Dan moet ik ze nl toch omdraaien }:0 :Y)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:13

Super mooi dat bintje, alleen de bredere zit die je er van krijgt vind ik zo jammer. Maar als je daar geen last van hebt dan is het natuurlijk hemels :+:

Marocje ja de bolle kant moet aan de kant van het paard :j

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:22

Ah Thanks. Ik had eerst de zoekfunctie gebruikt in dit topic, maar ws heb ik dezelfde vraag in een voorgaand topic gesteld -O-
Met Google kon ik het ook zo snel niet vinden..

Ravelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 06:24

Hallo iedereen, ik lees al een tijdje mee in dit topic. Ik zit er aan te denken een boomloos zadel aan te schaffen voor mijn tinkerkruising en mijn oog is gevallen op de ghost florac of de quilty of quevis. Nu heb ik nog nooit op een boomloos zadel gezeten en ben ik natuurlijk erg benieuwd hoe dat zit. :D Woont er toevallig iemand in de buurt van Leeuwarden/Dokkum waar ik eens een proefritje zou kunnen maken?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 06:25

Buitenzinnig heeft een passervice en zit in het noorden van het land?

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:20

Ella is maandag geweest om na een jaar mijn freemax weer te checken voor dit jaar Eper paarden4daagse. Zadel ligt nog helemaal goed :)

Heb nu 3dmesh in de pad, maar de pad is van zichzelf ook al erg dik dus ga even kijken voor neopreen of memory foam. Moet alleen wel vrij lang zijn want anders ben ik bang dat het gaat schuiven en ongelijk gaat zitten in de pad.
Afbeelding

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:29

Ravelin schreef:
Hallo iedereen, ik lees al een tijdje mee in dit topic. Ik zit er aan te denken een boomloos zadel aan te schaffen voor mijn tinkerkruising en mijn oog is gevallen op de ghost florac of de quilty of quevis. Nu heb ik nog nooit op een boomloos zadel gezeten en ben ik natuurlijk erg benieuwd hoe dat zit. :D Woont er toevallig iemand in de buurt van Leeuwarden/Dokkum waar ik eens een proefritje zou kunnen maken?

Over hoe het zit kan ik wel antwoord geven want ik rij nog niet zo heel lang boomloos. Voordat ik de overstap op boomloos maakte reed ik met een dressuur zadel met veel steun.

Ik wilde perse overstappen op boomloos omdat ik recreatief ging rijden en niet meer op wedstrijd zou gaan. Ik had altijd al het gevoel dat mijn paard niet voldoende breed kon worden omdat mijn vorige zadel toch niet ruim genoeg was. Maar om elke keer een nieuw boom zadel te kopen zag ik absoluut niet zitten. Eenmaal begonnen met boomloos werd mijn paard echt gigantisch breed en na een halfjaar moest ik zelfs al een grotere pommel nemen!

Zelf moest ik vreselijk wennen aan boomloos, zelfs mijn vriend die geen verstand van paarden heeft zei dat het er niet uit zag. :+ Ik had geen evenwicht mijn conclusie was dat je in een boomloos zadel lekker alles zelf op mag knappen. Ik ben heel erg hypermobiel maar in mijn dressuur zadel met veel steun merkte ik dat niet zo heel erg. Er gingen maanden voorbij en ik merkte dat ik steeds meer balans kreeg, maar tot op heden zat ik toch nog niet helemaal lekker. Ik heb een seatsaver van wol aangeschaft en beugelblokken in mijn westernbeugels gemaakt. Ik merk dat dit al stukken beter zit voor mij, of het genoeg is weet ik nog niet dat zal de tijd leren.

In het begin zul je dus hoogstwaarschijnlijk wel even moeten wennen. Al met al ben ik (sowieso voor mijn paard) toch wel blij dat ik boomloos rij en zou ik niet snel meer overstappen op een zadel met boom.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 09-05-19 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Bokt990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:30

Nou eindelijk heb ik een afspraak gemaakt met een zadelpasser voor 18 mei. Nu nog kijken of dat goed gaat met mijn elleboog die ik gister heb gekneusd :=

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:42

Ravelin schreef:

Ik zit in Workum, je bent welkom een keer langs te komen in de showroom hoor!

Ravelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:55

Welke ghost heb jij Petrichor? Dat klinkt als een heel proces idd hihi, daarom ben ik ook zo benieuwd. Wat maakt het dan dat je toch hebt doorgezet, het bevalt toch wel goed uiteindelijk?

@buitenzinnig dank je, ik sta wel op het punt om dat te doen. Ik heb meer dan een half jaar geleden een tweedehands WoW zadel besteld op aanraden van iemand maar nog steeds geen resultaat en wil nu toch wel zelf een zadel. In mijn zoektocht kwam ik de ghost voorbij en ben erg nieuwsgierig geworden.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:18

Oh sorry ik heb een Barefoot, maar heb wel een verhaal gehoord van iemand met een Ghost die ook heel erg moest wennen maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Waarom ik heb doorgezet: mijn paard is er zo blij onder, ze loopt veel ruimer en vlotter daarnaast is ze ook heel erg gegroeid! Zelf wordt ik heel blij als ik mijn zadel zie, ik vind het echt een plaatje. :D Ondanks het voor mij niet direct lekker zat had ik wel in mijn achterhoofd dat je aan een zadel heel veel kan aanpassen zodat het wel na wens zit (of in elk geval stukken beter). Ik zit zelf nog in dat proces maar durf al wel te zeggen dat het de goede kant op gaat. :)

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:45

Ravelin schreef:
Welke ghost heb jij Petrichor? Dat klinkt als een heel proces idd hihi, daarom ben ik ook zo benieuwd. Wat maakt het dan dat je toch hebt doorgezet, het bevalt toch wel goed uiteindelijk?

@buitenzinnig dank je, ik sta wel op het punt om dat te doen. Ik heb meer dan een half jaar geleden een tweedehands WoW zadel besteld op aanraden van iemand maar nog steeds geen resultaat en wil nu toch wel zelf een zadel. In mijn zoektocht kwam ik de ghost voorbij en ben erg nieuwsgierig geworden.

Ik zou buitenzinnig eens uitnodigen om op jou paard verschillende zadels uit te proberen tijdens een passessie. Ik zelf bv kan echt niet zitten op een Firenze/Veneto/Quevis omdat de wrong me dan in de weg zit bij mijn bovenbeen. Maar de Roma/Quilty, heerlijk! (
Ik heb alleen de eerste 2 dagen iets moeten wennen maar dat was zo over.

De Ghost is toen verkocht aangezien ik een piccolo had en mijn kont gewoon te groot was :+ en per stom toeval een zeer fijn boomzadel kon kopen. Maar ook deze is zo vlak en zonder wrong dat ik alle vrijheid heb. 1 probleem nu, ponylief is zo breed geworden door zijn 6 maanden rust vanwege blessure dat ie echt uit zijn zadel is gegroeid(van de vetjes :') )
Van de week een Ghost van een stalgenoot opgehad en weet weer waarom ik zo verliefd was(en weer ben op het zadel, ze zitten heerlijk! )

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:10

Ravelin schreef:

Altijd welkom, en dan kunnen we altijd kijken of ik een keer langs kom, mochten de Ghost zadels je aanspreken!

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 18:35

Heb ook wat leuks binnengekregen :+ zaterdag hopelijk testen, maar ze voorspellen veel regen en onweer hier..

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:08

Mooie doos, laat weinig te raden over wat daar in zit :)

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:09

Lijkt net een groot cadeau onder de kerst boom met paar maanden vert :+ :D raging

Ravelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 12:40

@ Petrichor goede reden idd en bizar dat je paard nog zoveel uitgroeide, goed dat je dit hebt gedaan zo. Komt vast goed ik duim voor je. Welke barefoot heb je?

@dieseltje ja zo ist ook. Dat is echt de beste optie idd. Ga je nu zelf ook weer voor een ghost?

Goed om te weten @ buitenzinnig. Ik zal nogmaals bij de andere partij horen of er nog wat inzit maar ik denk dat dat niks gaat worden. Dan ga ik zeker contact met je opnemen.

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:07

Ravelin schreef:

*kruipt onder meelees steen vandaan*
Ik woon in Sumar en heb een ghost firenze / quevis, als je op een haflinger past ben je welkom hoor!

Ik ben zelf nog wel wat aan het dokteren, ik vind de ghost pad die ik er nu onder gebruik het geheel te stijf maken. Stiekem ook eens zonder pad gereden en dan lijkt pony lekkerder te lopen. Dus de ghost pad gaat weg zodra ik een alternatief heb. Ik weet alleen nog niet wat voor pad het dan word.. Iemand nog tips kwa pads die passen onder een firenze? Pony is rond gebouwd en heeft een erg zacht vachtje, dus ik ben nogal bang voor glijpartijen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:05

Ravelin schreef:
@ Petrichor goede reden idd en bizar dat je paard nog zoveel uitgroeide, goed dat je dit hebt gedaan zo. Komt vast goed ik duim voor je. Welke barefoot heb je?

@dieseltje ja zo ist ook. Dat is echt de beste optie idd. Ga je nu zelf ook weer voor een ghost?

Goed om te weten @ buitenzinnig. Ik zal nogmaals bij de andere partij horen of er nog wat inzit maar ik denk dat dat niks gaat worden. Dan ga ik zeker contact met je opnemen.

Inderdaad heel apart, ik heb een Barefoot Nevada.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:37

Ravelin schreef:

Ik zit alweer te kijken haha :+ Beetje jammer dat er momenteel weinig 2e hands te koop staat :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:46

dieseltje09 schreef:
Ravelin schreef:

Ik zit alweer te kijken haha :+ Beetje jammer dat er momenteel weinig 2e hands te koop staat :')

Heb je al gekeken op Facebook op de boomloos/bitloos pagina?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 22:37

@petrichor ik hou de fb groep in de gaten, maar een roma/barok met roma wrongen in de normale maat met bij voorkeur een weggewerkte pommel en italy panelen is nog al specifiek dus het is of geluk hebben of nieuw bestellen :')

Maar goed heb nog wel even om wat tegen te komen, voorlopig is echt rijden nog even out of the picture, mag momenteel wel 10 hele minuten per week erop om te stappen :D
"Rij" nu met een fellsattel van Barefoot. Gelukkig heb ik een hele brave die na een half jaar rust(staat wel 24/7 op een paddock paradise dus hij heeft alle ruimte om te bewegen) geen stap verkeerd zet *\o/*