rumay schreef:Ik heb nu 4 jaar mijn WOW, waar hij in het begin prima was voor mijn paard is het nu een drama ook al wordt hij iedere keer aangepast. Voor mij is het ook een drama aan het worden ik rij me helemaal open.
Hij is op meerdere fronten aangepast met andere singelophanging, meer/minder lucht enz. maar het blijft drama.
De singelplek van mijn paard ligt ver naar voren en is smal waardoor hij ook regelmatig singelwonden heeft en het zadel naar voren wordt getrokken ondanks diverse singelstoten aanpassingen. En mijn paard is iets overbouwd.
Het zadel is altijd door zadelfitter aangepast en zeer regelmatig maar hij blijft schuiven. Na galopje ligt hij ergens op zijn schouders. Ik ben er klaar mee. En mijn zadelfitter heeft heel wat uit de kast getrokken om hem goed passend te krijgen.
Na de zadelfitter ligt hij een maand goed en hop daar gaat hij weer. Op advies geen singel met elastiek maar het enige is dat hij nu bultjes krijgt van de singel.
[ [url=m/MtFnqV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Op deze foto staat mijn paard beroerd met zijn voorbenen (ver onder zijn lichaam) maar foto is na 1 drafje
Had ooit eens een foto hier geplaatst en iemand reageerde daar op met dat het zadel niet echt goed ligt.
Als ik jullie zadels zie dan denk ik echt waarom bij jullie wel en bij mijn paard niet.
Helaas het is een super concept maar ben er klaar mee en vooral mijn paard omdat hij overal alles ging vastzetten in zijn rug wat al een zwakke plek is.
[ [url=m/Eyh8W6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7xj87E.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier een vergelijkbare ervaring met een paard met vergelijkbare bouw.
Bij mij is er ook van alles geprobeerd en gedaan, maar het zadel bleef maar schuiven, dus
heb inmiddels een ander zadel en het schuifprobleem is over.
Echt een super concept en een heel fijn zadel, maar niet passend voor mijn merrie helaas