Blingh ik denk dat jij geen mono flap hebt, wel een Icon model maar geen Flight.
Heb 2 maanden geleden Claudia van Custom op bezoek gehad toen m'n andere zadel niet goed passend meer te krijgen was en bleef schuiven en klapperen. Ze heeft m'n paard opgemeten en bleek dat hij weinig plek had tot z'n 18e rib (ondanks zijn dekenmaat 205/215cm). Ze heeft wat modellen gepast, ook zo'n model als Blingh met een soort half onderkussen/zweetblad en bovenzweetblad, maar alleen de Icon Flight bleek geschikt voor zijn typisch friese bouw. Ze haalde een een demo-model tevoorschijn die veel beter lag en totaal niet schoof. Wat best vreemd was omdat ik al zoveel gedoe met zadels heb gehad vanwege de moeilijke bouw van m'n paard. Had dikke mazzel, kon dit zadel direct overnemen, een compleet nieuw zadel was de andere optie maar paard is eigenlijk al met pensioen en als ik jullie wachttijden zie... Mijn paard heeft atrose en rijd hem niet zo heel intensief meer, hij heeft afgelopen winter ook een paar maanden stil gestaan vanwege een artrose ontsteking in zijn kogel. Inmiddels is hij hiervan weer helemaal genezen en zijn we weer beetje aan het opbouwen. Claudia is nog keertje langs geweest, vind de service echt top hoor. We rijden er nu al een poosje mee en merk inmiddels best verschil, m'n paard loopt eigenlijk veel beter en kan er zelf veel beter op zitten, heb de afgelopen jaren echt een vreselijke houding gekregen in m'n andere zadel. Maar ben ook helemaal om
En nog een belangrijk voordeel, zit zo fijn in m'n zadel door die lange wrongen dat ik alle bokkesprongen van m'n paard tijdens buitenritten met gemak uit kan zitten. Ondanks dat hij niet zo zwaar in training meer kan staan is ie wel onzettend druk buiten en kan nog wel behoorlijk gek doen.