Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 18:11

Dat is een monoflap toch?

Denk dat ik toch voor een ander zadel ga :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 18:38

Zijn eigenlijk allemaal mono. Paar modellen niet.

Wat heb je gevonden Robijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 19:15

Ik PB je even :)

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:22

Helaas niet altijd waar wittedirk hier ook een paard met dekenmaat 215 en had helaas maar keuze uit 2 modellen, omdat mijn merrie een erg lange schoft heeft

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:39

@Robijntjah, welk zadel heb je nu op je paard?
Ik heb ook een paard met een erg korte rug (PRE) en daar heb ik de Wolfgang Constanze opliggen nu. Deze past er heel mooi op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 23:02

Ik heb nu een kentaur Medea erop liggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 08:59

Nou, ik heb dus de Eclipse geprobeerd en ze kan nog komen met een Wolfgang Constanze en wolfgang Omni.

Iemand ervaring met deze zadels en extreem korte paarden?

Ze heeft helaas pas over ruim een week tijd en dan dus nog de levertijd dus zit een beetje in dubio....

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:25

Blingh ik denk dat jij geen mono flap hebt, wel een Icon model maar geen Flight.
Heb 2 maanden geleden Claudia van Custom op bezoek gehad toen m'n andere zadel niet goed passend meer te krijgen was en bleef schuiven en klapperen. Ze heeft m'n paard opgemeten en bleek dat hij weinig plek had tot z'n 18e rib (ondanks zijn dekenmaat 205/215cm). Ze heeft wat modellen gepast, ook zo'n model als Blingh met een soort half onderkussen/zweetblad en bovenzweetblad, maar alleen de Icon Flight bleek geschikt voor zijn typisch friese bouw. Ze haalde een een demo-model tevoorschijn die veel beter lag en totaal niet schoof. Wat best vreemd was omdat ik al zoveel gedoe met zadels heb gehad vanwege de moeilijke bouw van m'n paard. Had dikke mazzel, kon dit zadel direct overnemen, een compleet nieuw zadel was de andere optie maar paard is eigenlijk al met pensioen en als ik jullie wachttijden zie... Mijn paard heeft atrose en rijd hem niet zo heel intensief meer, hij heeft afgelopen winter ook een paar maanden stil gestaan vanwege een artrose ontsteking in zijn kogel. Inmiddels is hij hiervan weer helemaal genezen en zijn we weer beetje aan het opbouwen. Claudia is nog keertje langs geweest, vind de service echt top hoor. We rijden er nu al een poosje mee en merk inmiddels best verschil, m'n paard loopt eigenlijk veel beter en kan er zelf veel beter op zitten, heb de afgelopen jaren echt een vreselijke houding gekregen in m'n andere zadel. Maar ben ook helemaal om ;-) En nog een belangrijk voordeel, zit zo fijn in m'n zadel door die lange wrongen dat ik alle bokkesprongen van m'n paard tijdens buitenritten met gemak uit kan zitten. Ondanks dat hij niet zo zwaar in training meer kan staan is ie wel onzettend druk buiten en kan nog wel behoorlijk gek doen.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 10:23

Ik heb mn zadel! :)
Gisteren even kort gereden toen Claudia er was, hij lag eigenlijk wel erg mooi. De achterkant heeft ze wel al meteen wat bijgevuld omdat die na 20min rijden al wat inzakte.
's Avonds nog een uur gereden, hij liep er erg fijn onder had ik het idee!
Ik moet zelf nog wel wat wennen, vooral met lichtrijden. Doorzitten is heerlijk!
Jammer dat ik in de L1 nog gewoon moet lichtrijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:00

hooffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 15:20

Heb het zadel nu een aantal maanden. Nog steeds erg tevreden.
Hebben jullie het zadel na een tijd nog laten nakijken door de fitter? En moest er toen gevuld oid worden? En is dit kosteloos?
Zit er namelijk aan te denken om gewoon nog eens na te laten kijken (nu het zadel totaal ingereden is)

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 09:51

Dit staat wel op de website, volgens mij binnen 12 weken.

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:28

Klopt alles staat op de site en er staan ook prijzen bij!

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:27

Mijn zadel is vrijdag direct na het proefrijden al bijgevuld aan de achterkant, en nu wordt hij woensdag alweer bijgevuld, ook aan de voorkant.
Ik heb een zadel met extreem hoge kussens, dus we verwachten al wel dat hij snel zou inzakken!

Had vandaag wedstrijd, maar het zadel heeft ontzettend afgegeven op m'n witte dekje... Hoop dat ik de vlekken er nog uitkrijg, tot nu toe na 1x wassen met Biotex niet gelukt. Nu dus maar inweken in het bad met Biotex en Vanish....

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:54

Bij mij deed een beetje shout wonderen Memerel!

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:31

Hier ook iemand met een custom zadel. Een Icon Flight en ik vind het heeerlijk! Rijd er nu een kleine maand mee en mijn houding is zo veel verbeterd + mijn paard loopt er heel fijn onder dus echt een topper.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:10

Ik heb afgelopen week ook Custom erbij gehad. Wat een heerlijke zadels! Ik had een fijn model wat lekker lag op mijn paard en vond hem zelf fijn zitten alleen ze had nu alleen het model met korte kniewrongen bij en ik wil graag met lange kniewrongen. Een vriendin van mij heeft toevallig het zelfde model met lange wrongen dus die probeer ik nog eventjes en dan denk ik er nog goed over na. Het is natuurlijk wel veel geld.. En, voor degene die ook nog twijfelen.. Er werd mij verteld dat vanaf volgende maand de nieuwe zadels in prijs omhoog gaan!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:07

Ohjee tijd om een knoop door te gaan hakken voor mij dus :j
Zaterdag heb ik er iig probleemloos 35km mee door het bos gestuurd :Y) Maar dat duurde maar 2,5 uur dus ook niet extreem lang :P

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:40

Ik moet dus ook snel beslissen. Ik zei dus ook van; dan moet ik dus voor het einde van de maand beslissen? Toen zei degene van custom, als je over een maand beslist is het ook nog niet zo erg maar je moet nu geen 3 maanden wachten. Ik gok dus dat als je nu met een zadel en al met custom in zee bent je nog voor de normale prijs kan bestellen maar als je over een maand voor het eerst met custom praat de prijzen omhoog zijn gegaan..

Weet iemand dat als je bijvoorbeeld Lak op de achterkant wil, wat de extra kosten zijn? Kan het niet vinden op de site..

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:28

Volgens mij iets van 100 euro :=

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:48

Serieus? Dan is mooi zwart ook niet lelijk :P

ClauGeli68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:51

Lak achterkant is 75 euro.