Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DanaDeen

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 12:14

Ik ben sinds zaterdag terug van vakantie en heb zaterdag meteen de premium plus opgehaald bij het postkantoor en wat ben ik er blij mee!! En peerd lief ook! Hij loopt veel ruimer en lager en ik kan er heerlijk in zitten, gister buitenrit gemaakt, met een stuk galop, heerlijk. (nu alleen last van mijn buikspieren, peerd gooit nogal hoog op :D ) Ik heb er geen beugels aan en dat wil ik ook proberen zo te houden, alleen opstappen is nog even een avontuur, maar daar vinden we nog wel iets op.

Nogmaals thanx Buitenzinnig!!!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 12:20

Geweldig DanaDeen - en ook nog goed voor de buikspieren :')
Citaat:
alleen opstappen is nog even een avontuur, maar daar vinden we nog wel iets op.

Opstaphulpje van BuitenZinnig??? :o :D

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 12:38

Ik heb een gratis opstaphulpje genaamd Jeroen (mijn vriend). :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:02

:D :D Die heb ik ook, maar niet altijd bij me (en hij heet Ron, geen Jeroen :P )

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:16

Opstaphulp heb ik inderdaad naar gekeken, maar paard heeft een blijvende blessure aan zijn schouder, ik ben bang dat ik hem daarmee te veel belast.. (na jaren eindelijk groen licht gehad van DA om weer iets meer te gaan doen dan stapritjes etc) Ach, vriendlief gaat een mooie hoge opstapblok/trap maken, en onderweg klim ik wel via paaltjes e.d. mocht dat nodig zijn. Ben in ieder geval helemaal verliefd op mijn schaapje. Nu mijn zinnen nog gezet op een bontsingel, maar eerst weer even sparen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:43

De Opstaphulp hindert niet de schouder, er komt geen druk onder het been. De enige druk (gedurende een paar seconden) is op de rug en wanneer je dan de Iberica er altijd bij gebruikt (of een zadel) voelt het paard er niets van.
Je kunt ook een los bontje om je singel doen..... ;)

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:04

Los bontje zit nu om de singel.. Mmm, dus hindert de schouder echt niet, ik ga maar weer even nadenken.. :o

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:06

Je woont niet om de hoek, anders kon je het zelf voelen......

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:13

Ik geloof je zo hoor ;)
Vriendje is al aan mega opstapblok begonnen inmiddels, eerst maar eens kijken of we ons daar mee redden en hoe het onderweg gaat.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:22

Dana, als je bij mij in de buurt woont kun je bij mij eens komen kijken naar de BZ-opstaphulp? Woon vlakbij Utrecht.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:57

Ik heb gister weer genoten op mijn schaap! Ik ben in eerste instantie geholpen met opstappen (iemand hield mijn paard vast). Toen ik halverwege mijn training even afstapte (vrijwillig omdat er een losgebroken paard met staart op de rug de baan in kwam :D ) ben ik zelf met een stoeltje op Zara haar rug gesprongen. Ik moerst echt alle zeilen bijzetten om in het zadel te komen (dan is dat achterste boogje van de butterfly ineens erg onhandig ;) ), maar Zaar bleef keurig staan wachten tot ik zat en zij haar snoepje kreeg.

Zara loopt trouwens net zo fijn onder het schaap als onder het zdael. Daar ben ik alleen maar heel blij om, dat betekent voor mij dat mijn zadel ook prima ligt een aanvoelt voor haar. Het schaap is dus puur voor mij om meer onafhankelijk te leren zitten en meer te voelen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 17:54

Leuk Mrijn! Zorro loopt inmiddels niet meer kreupel (was vlot over, gelukkig) en loopt nu ook net zo lekker onder het nieuwe zadel als onder de iberica. Ook voor mij een hele opluchting, beide voelt dus goed voor haar. Ben nu zelf weer niet zo fit dus veel rijden komt er nu ook niet van, maar ach, het is een goed gevoel om goed materiaal te hebben liggen :)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:38

Ik heb ook een hele fijne rit gemaakt met m'n Zartje. Was de allereerste keer dat ik een tochtje maakte, ze is namelijk nog niet zadelmak maar ik spring af en toe eens voor de fun op haar rug en er weer af. Heel veel steun aan de Iberica, voelde me erg veilig in het velzadel.
Echter 1 probleem. Ik rij zonder stijgbeugels en kan niet alleen op haar rug springen zoals ik wel doe zonder zadel.
Grappig is wel dat onderweg een vriendelijke meneer (die toevallig op zo'n trapje zijn ramen stond te lappen) me toeriep dat ik op het paard moest zitten ipv ernaast te lopen (ik was eraf gesprongen omdat ze uit haar dak ging omdat een kudde paarden op ons toe kwam gelopen onderweg), ik zei: als jij me je laddertje even wil lenen dan kan ik er terug op. Helaas is er niet altijd zo'n vriendelijke meneer die klaarstaat met een laddertje en vroeg me af of ik met de opstaphulp zou kunnen opstijgen als ik zonder stijgbeugels rij?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:38

Daar is de opstaphulp voor, Cambiar ;) Juist voor buiten. In je rijbaan of op het erf van je stalling is er altijd wel een kruk, hek of ander voorwerp dat je kunt gebruiken, maar buiten kan je soms een kilometer of meer moeten lopen voor een bankje of boomstam, laat staan een meneer met een laddertje :P
En niet iedereen heeft een Jeroen bij de hand bij elke rit.... :+

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:39

Ik ben nu druk aan het oefenen in lichtrijden met zo min mogelijk gewicht op mijn beugels. Ik heb straks hele sterke dijbenen. :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 06:29

Isegrim schreef:
Ik ben nu druk aan het oefenen in lichtrijden met zo min mogelijk gewicht op mijn beugels. Ik heb straks hele sterke dijbenen. :D

dat heb ik geleerd door veel zonder zadel te rijden

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:02

Het was vandaag 2,5 week na de vakantie. Jippe was in de 6 weken van niks doen tijdens de vakantie en 24 uur per dag 2 hectare lopend buffet voor zijn neus flink vet geworden. Nu na 2,5 week dus zijn er bij hem al wat cm's vanaf (ik heb zo'n kilo-meter meetlint) en ik ben ook al bijna 2 kg kwijt *\o/* . Tijd vandaag om mijn zwarte schaap op mijn zwarte parel te gooien en er middels de BZ opstaphulp op te klimmen. Ik had toch een opstapje nodig want mijn heup werkte (na 8 weken niet rijden) niet mee. Oef, ik word oud... Eenmaal te paard in stap flink gewerkt aan afwenden en stelling. En mijn geintje, het commando "turn" waarbij Jip met zijn achterhand om zijn voorhand draait. Met grondwerk lukt dat al goed en vandaag onder het schaap ook :j .

Daarna nog van lekker gedraafd en een galopje gedaan *\o/* en wat zorgt Jippe toch goed voor me _/-\o_ zoooo mooi tempo in draf, rustig, rug eronder, mij echt dragend. Heb genoten. Ben nog steeds superblij met mijn schaapje :j

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:15

Ik heb vandaag heerlijk met clubles weer op mijn schaap gereden.
Super ontspannen, toppie!
Na wat aanpassingingen in de lepel heb ik dus besloten gewoon lekker met dees te blijven rijden.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 07:56

@kvika, Wat voor een aanpassing heb je gedaan?

Ben er nog steeds niet uit welke maat ik nou moet nemen, ik wil zo stevig mogelijk kunnen zitten maar wil wel een standaard PP........

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 08:03

Fijne verhalen allemaal +:)+

Standaard PP...... ik ben even kwijt wat PP is....? :o

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 08:06

Premium Plus

Ik bedoel dus de standaard zadel vorm maar met alle opties :D

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:40

Eigenlijk geen mega aanpassing.
Heb het boogje van de lepel rechtop gezet en zo ver mogelijk naar achteren geduwd.
Af en toe duw ik hem weer even terug. ( na 2 a 3 keer rijden)
Maar hierdoor is het boogje iets hoger geworden en voor mij net genoeg om die meer steun te voelen.
Misschien dat ik er nog eens een ander bokje in doe, maar voorlopig ben ik hier happy mee.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:49

Ik heb ook even overwogen een ander model te proberen,maar blijf toch bij mijn premium plus..Vind alles super behalve de achterkant,maar qua rijden vind ik deze nog best goed steun geven alleen is het niet de mooiste achterkant :o Maar perfect bestaat niet,haha!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 07:58

Hoezo niet de mooiste achterkant?
Valt me op de foto's niet op.....

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 08:37

Zelf vind ik de achterkant van de butterfly mooier,verder is er niks mis mee hoor maar ik ben gewoon een mieperd :D