Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
emma_evg schreef:Ik heb dinsdag de Chester binnengekregen, en net voor het eerst mee gereden. Wat een fijn hoofdstel, mooi zacht leer en heel makkelijk aan verschillende paardenhoofden aan te passen. De twee paarden die ik er net mee heb gereden liepen er ook echt fijner op (reed altijd nog met een 'ouderwets', niet-anatomisch hoofdstel). Morgen de andere twee er ook mee rijden, ben benieuwd of ik daar ook verschil mee merk.
Ik vind de chester dan weer echt niet mooi met die messingen sluitingen. Als ze dat nou zilver hadden gedaan en de bakstukken met blinde sluitingen, was het al veel beter. Pasvorm is wel super en ook echt mooi, mooi ook dat er geen keelriem aan zit.
Crista schreef:emma_evg schreef:Ik heb dinsdag de Chester binnengekregen, en net voor het eerst mee gereden. Wat een fijn hoofdstel, mooi zacht leer en heel makkelijk aan verschillende paardenhoofden aan te passen. De twee paarden die ik er net mee heb gereden liepen er ook echt fijner op (reed altijd nog met een 'ouderwets', niet-anatomisch hoofdstel). Morgen de andere twee er ook mee rijden, ben benieuwd of ik daar ook verschil mee merk.
Ik vind de chester dan weer echt niet mooi met die messingen sluitingen. Als ze dat nou zilver hadden gedaan en de bakstukken met blinde sluitingen, was het al veel beter. Pasvorm is wel super en ook echt mooi, mooi ook dat er geen keelriem aan zit.
Welke maat heb jij? Zou je de lengte van de bakstukken eens op willen meten? En de grootste omvang van beide neusriem en?
Heb een Fjord met een kort koppie, maar een flinke kaak en een flinke neus, daarbij rijdt ik met een Pessoa bit (zou een hoofdstel voor m'n springset worden), dus veel bakstukken zijn helaas echt veeeeel te lang, en de neusriem en veeeeel te klein :-(
emma_evg schreef:Er was ook iemand hier die de Chester in maat full dacht ik bij een haflinger gebruikte, moet je ff zoeken in het topic.
emma_evg schreef:Skippy01 schreef:@emma_evg ik vind dat goudkleurige juist geweldig bij bruin tuig en een 'oranje' pony (haflinger).
Jaa dat snap ik, maar icm zwart tuig en vooral schimmels (bruine paarden gaat nog wel) is het echt geen gezicht
Kelszz_ schreef:Willen jullie mee denken? Dit is het br milfield hoofdstel. Maar ik kan nergens foto’s vinden hoe hij zou moeten zitten. En krijg hem ook niet mooi passend [ [url=m/GuetjR.jpg]Afbeelding[/url] ]
SBravour schreef:Hier ook mensen die kunnen beoordelen of dit bit te hoog hangt?
Ik dacht een gaatje lager en dan de neusriem eronder, want voor mijn gevoel nu iets te hoog? Maar zonder neusriem is die weer iets te laag, gezien ze dan zeer onrustig wordt op het bit (betreft jong paard)
[ [url=m/MhS995.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gbqcyZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Faya__ schreef:[ [url=m/kB7oO0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat vinden jullie hoe deze zit? Ik twijfel een beetje. Wordt alleen gebruikt als kaptoom, niet om mee te rijden.