_Harry schreef:@Nini_Roosje: dat lijkt me eerlijk gezegd wat vergezocht.
Het lijkt mij vergezocht dat die beschermers uberhaupt wat doen aan hoe het paard gaat.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Harry schreef:Dat denk ik ook niet. Daar zijn ze toch ook niet voor gemaakt?
Ik geloof ook niet dat dat is wat repelsteel ermee bedoelt (althans, dat kan ik me niet voorstellen). Wat ik me wel kan voorstellen is dat het paard ze comfortabel vindt waardoor het gewoon fijn loopt.
PanamaD schreef:Kennen jullie al de Manmat beschermers? Zijn lucht doorlatend en worden veel gebruikt in waterbakken (mennen en cross)
https://www.ems-webshop.com/a-38964715/ ... eschermer/
Ben benieuwt of iemand er al ervaring mee heeft. Vind hun halster erg stoer (oke dat zijn geen beschermers maar toch haha)
Anoniem schreef:_Harry schreef:Dat denk ik ook niet. Daar zijn ze toch ook niet voor gemaakt?
Ik geloof ook niet dat dat is wat [naam] ermee bedoelt (althans, dat kan ik me niet voorstellen). Wat ik me wel kan voorstellen is dat het paard ze comfortabel vindt waardoor het gewoon fijn loopt.
Ja maar of ze daar echt anders van gaan bewegen? simpele peesbeschermers hebben voor de meeste paarden ook de juiste pasvorm, Kan mij niet voorstellen dat deze der mate anders zijn dat het verschil maakt aangezien ze wel het standaard model hebben (harde schaal, met zachte binnenkant)
SinneJ schreef:Misschien even een domme vraag: mensen met Husks, moeten jullie ze ook nogal 'strak' omdoen voor ze goed zitten?
Als ik achteraf voel, zitten ze los genoeg denk ik, maar het omdoen is, laten we zeggen, fysiek een grotere uitdaging dan andere beschermers die ik al gehad heb.
Hier blijven ze ook volledig droog onder de husks. Benen zijn niet zo cool nu, maar met deze temperaturen is dat ook niet te verwachten natuurlijk.
Anoniem schreef:Ja maar of ze daar echt anders van gaan bewegen? simpele peesbeschermers hebben voor de meeste paarden ook de juiste pasvorm, Kan mij niet voorstellen dat deze der mate anders zijn dat het verschil maakt aangezien ze wel het standaard model hebben (harde schaal, met zachte binnenkant)
PanamaD schreef:Kennen jullie al de Manmat beschermers? Zijn lucht doorlatend en worden veel gebruikt in waterbakken (mennen en cross)
https://www.ems-webshop.com/a-38964715/ ... eschermer/
Ben benieuwt of iemand er al ervaring mee heeft. Vind hun halster erg stoer (oke dat zijn geen beschermers maar toch haha)
mavantos schreef:Hmm... Ik zie door de bomen het bos niet meer en ik denk dat hier de kenners wel zitten!
Ik heb nu dus Dalmar crossbeschermers met luchtgaten, inmiddels al 6 jaar en ik gebruik ze iedere dag (zowel rijden als in de wei/paddock, tot vorig jaar met meerdere paarden). Je kan wel begrijpen dat ze er inmiddels uitzien alsof ze aangevreten zijn en ze zijn echt aan vervanging toe. Naast dat ze niet mooi zijn haalde ik er van de week een stuk afgebroken carbon (volgens mij, in ieder geval van de harde voorkant/achterkant) eruit wat best scherp was (gelukkig zitten er gaten in, kom zo het stukje eruit halen). Ik gebruik alleen de voorbeschermers, want de achterbeschermers draaien...
Alleen nu zit ik met een dingetje, welke? Ik ben tot nu toe uitgekomen op:
- Dalmar
- Premier Equine Air Cooled
- NEW Airoflow (?)
In principe zou ik kunnen zeggen ik ga weer voor de Dalmar beschermers, maar die achterkappen draaien aan het achterbeen en dat wil ik niet. En eigenlijk wil ik wel ook de achterbenen beschermen (al is het alleen tijdens het rijden, op de wei volstaan alleen de voorbeschermers). Draaien de PE Air Cooled ook of niet?
Daarbij is het voor mij echt een must(!) dat ze goed ventileren, want in de wei staat hij er de hele dag mee. Dan mag het natuurlijk absoluut niet warm worden of afknellen (maar eventueel kan ik hier die oudjes nog wel voor blijven gebruiken).
Daarbij zou het ook wel (heeeel) fijn zijn als ze er in het wit zijn, dan kan ik ze ook tijdens lessen en wedstrijden gebruiken.
Of zijn er betere merken hiervoor? Het maakt me verder niet uit in welke vorm, ze hoeven ook niet perse dicht te zijn aan de voorkant. Alleen van bijvoorbeeld dressuurboots krijgt hij wondjes, deze zijn in full net te lang en een maat kleiner is te klein. Cob is echt te klein en full net te groot, bij de Dalmar beschermers heb ik hier geen last van. Overigens bij 'normale' peeskappen (van bijv. BR, zowel voor als achter) krijgt hij geen wondjes.
mavantos schreef:Hmm... Ik zie door de bomen het bos niet meer en ik denk dat hier de kenners wel zitten!
Ik heb nu dus Dalmar crossbeschermers met luchtgaten, inmiddels al 6 jaar en ik gebruik ze iedere dag (zowel rijden als in de wei/paddock, tot vorig jaar met meerdere paarden). Je kan wel begrijpen dat ze er inmiddels uitzien alsof ze aangevreten zijn en ze zijn echt aan vervanging toe. Naast dat ze niet mooi zijn haalde ik er van de week een stuk afgebroken carbon (volgens mij, in ieder geval van de harde voorkant/achterkant) eruit wat best scherp was (gelukkig zitten er gaten in, kom zo het stukje eruit halen). Ik gebruik alleen de voorbeschermers, want de achterbeschermers draaien...
- Dalmar
- NEW Airoflow (?)
In principe zou ik kunnen zeggen ik ga weer voor de Dalmar beschermers, maar die achterkappen draaien aan het achterbeen en dat wil ik niet. En eigenlijk wil ik wel ook de achterbenen beschermen (al is het alleen tijdens het rijden, op de wei volstaan alleen de voorbeschermers). Draaien de PE Air Cooled ook of niet?
Daarbij is het voor mij echt een must(!) dat ze goed ventileren, want in de wei staat hij er de hele dag mee. Dan mag het natuurlijk absoluut niet warm worden of afknellen (maar eventueel kan ik hier die oudjes nog wel voor blijven gebruiken).
Daarbij zou het ook wel (heeeel) fijn zijn als ze er in het wit zijn, dan kan ik ze ook tijdens lessen en wedstrijden gebruiken.
Of zijn er betere merken hiervoor? Het maakt me verder niet uit in welke vorm, ze hoeven ook niet perse dicht te zijn aan de voorkant. Alleen van bijvoorbeeld dressuurboots krijgt hij wondjes, deze zijn in full net te lang en een maat kleiner is te klein. Cob is echt te klein en full net te groot, bij de Dalmar beschermers heb ik hier geen last van. Overigens bij 'normale' peeskappen (van bijv. BR, zowel voor als achter) krijgt hij geen wondjes.
Ir1ne schreef:mavantos schreef:@ir1ne
Ik denk dat die veel te warm zullen zijn
@Jotoma
Die vind ik er ook zo warm uitzien...
Ik denk dat benen altijd warm worden als je 24/7 zo'n beetje bescherming omdoet...
Anoniem schreef:mavantos schreef:Hmm... Ik zie door de bomen het bos niet meer en ik denk dat hier de kenners wel zitten!
- Dalmar
- NEW Airoflow (?)
Ik zou dan voor husk gaan
mavantos schreef:Welke zouden jullie dan nemen? Ik zie een soort 3-in-1 en dan een soort peesachtig iets?
Ik ben altijd bang dat die met nog een extra klittenband onder de kogel af gaan zakken, doen deze dat? Al is het maar een beetje, dat is voor mij echt een no go