De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:45

_Harry schreef:
@Nini_Roosje: dat lijkt me eerlijk gezegd wat vergezocht.

Het lijkt mij vergezocht dat die beschermers uberhaupt wat doen aan hoe het paard gaat.

_Harry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:05

Dat denk ik ook niet. Daar zijn ze toch ook niet voor gemaakt?
Ik geloof ook niet dat dat is wat repelsteel ermee bedoelt (althans, dat kan ik me niet voorstellen). Wat ik me wel kan voorstellen is dat het paard ze comfortabel vindt waardoor het gewoon fijn loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:25

_Harry schreef:
Ik geloof ook niet dat dat is wat repelsteel ermee bedoelt (althans, dat kan ik me niet voorstellen). Wat ik me wel kan voorstellen is dat het paard ze comfortabel vindt waardoor het gewoon fijn loopt.

Ja maar of ze daar echt anders van gaan bewegen? simpele peesbeschermers hebben voor de meeste paarden ook de juiste pasvorm, Kan mij niet voorstellen dat deze der mate anders zijn dat het verschil maakt aangezien ze wel het standaard model hebben (harde schaal, met zachte binnenkant)

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:28

PanamaD schreef:
Kennen jullie al de Manmat beschermers? Zijn lucht doorlatend en worden veel gebruikt in waterbakken (mennen en cross)
https://www.ems-webshop.com/a-38964715/ ... eschermer/

Ben benieuwt of iemand er al ervaring mee heeft. Vind hun halster erg stoer (oke dat zijn geen beschermers maar toch haha)

Op mijn werk gebruiken we de spullen van manmat. Inderdaad ook aangespannen. Ze blijven heel goed zitten in de marathon. Ik vind ze zelf wel klein vallen en ze gaan ook niet heel lang mee, maar met intensief gebruik en wasmachine zal dat met andere beschermers misschien ook zo zijn. De dekens zijn wel heel fijn qua stof, pasvorm is minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:17

Anoniem schreef:
_Harry schreef:
Ik geloof ook niet dat dat is wat [naam] ermee bedoelt (althans, dat kan ik me niet voorstellen). Wat ik me wel kan voorstellen is dat het paard ze comfortabel vindt waardoor het gewoon fijn loopt.

Ja maar of ze daar echt anders van gaan bewegen? simpele peesbeschermers hebben voor de meeste paarden ook de juiste pasvorm, Kan mij niet voorstellen dat deze der mate anders zijn dat het verschil maakt aangezien ze wel het standaard model hebben (harde schaal, met zachte binnenkant)

Ze zijn erg lichtgewicht en heel flexibel. De vloeistof klotst niet in die zin dat dat een vreemde gewichtsverplaatsing geeft.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:19

SinneJ schreef:
Misschien even een domme vraag: mensen met Husks, moeten jullie ze ook nogal 'strak' omdoen voor ze goed zitten?

Als ik achteraf voel, zitten ze los genoeg denk ik, maar het omdoen is, laten we zeggen, fysiek een grotere uitdaging dan andere beschermers die ik al gehad heb.

Hier blijven ze ook volledig droog onder de husks. Benen zijn niet zo cool nu, maar met deze temperaturen is dat ook niet te verwachten natuurlijk.

Ik zit ook nog te vechten met de strakheid van de husks.. Heb ze nu paar keer gebruikt maar zakten best wel af, dus ben bang dat ik ze strakker moet doen. Maarja wat is strak genoeg.

plutolover

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:01

Ik ga ze morgen uitproberen heb ze zaterdag binneb gekregen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:25

Anoniem schreef:

Dit is hem in het zwart.
Misschien dat dat "Free Torsion System" er wat mee te maken heeft?
Dat heeft een standaard peeskap niet.

Afbeelding

Afbeelding

Heeft de gouden ook.

Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 05:35

Hmm... Ik zie door de bomen het bos niet meer en ik denk dat hier de kenners wel zitten!

Ik heb nu dus Dalmar crossbeschermers met luchtgaten, inmiddels al 6 jaar en ik gebruik ze iedere dag (zowel rijden als in de wei/paddock, tot vorig jaar met meerdere paarden). Je kan wel begrijpen dat ze er inmiddels uitzien alsof ze aangevreten zijn en ze zijn echt aan vervanging toe. Naast dat ze niet mooi zijn haalde ik er van de week een stuk afgebroken carbon (volgens mij, in ieder geval van de harde voorkant/achterkant) eruit wat best scherp was (gelukkig zitten er gaten in, kom zo het stukje eruit halen). Ik gebruik alleen de voorbeschermers, want de achterbeschermers draaien...

Alleen nu zit ik met een dingetje, welke? Ik ben tot nu toe uitgekomen op:
- Dalmar
- Premier Equine Air Cooled
- NEW Airoflow (?)

In principe zou ik kunnen zeggen ik ga weer voor de Dalmar beschermers, maar die achterkappen draaien aan het achterbeen en dat wil ik niet. En eigenlijk wil ik wel ook de achterbenen beschermen (al is het alleen tijdens het rijden, op de wei volstaan alleen de voorbeschermers). Draaien de PE Air Cooled ook of niet?
Daarbij is het voor mij echt een must(!) dat ze goed ventileren, want in de wei staat hij er de hele dag mee. Dan mag het natuurlijk absoluut niet warm worden of afknellen (maar eventueel kan ik hier die oudjes nog wel voor blijven gebruiken).

Daarbij zou het ook wel (heeeel) fijn zijn als ze er in het wit zijn, dan kan ik ze ook tijdens lessen en wedstrijden gebruiken.

Of zijn er betere merken hiervoor? Het maakt me verder niet uit in welke vorm, ze hoeven ook niet perse dicht te zijn aan de voorkant. Alleen van bijvoorbeeld dressuurboots krijgt hij wondjes, deze zijn in full net te lang en een maat kleiner is te klein. Cob is echt te klein en full net te groot, bij de Dalmar beschermers heb ik hier geen last van. Overigens bij 'normale' peeskappen (van bijv. BR, zowel voor als achter) krijgt hij geen wondjes.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 07:27

PanamaD schreef:
Kennen jullie al de Manmat beschermers? Zijn lucht doorlatend en worden veel gebruikt in waterbakken (mennen en cross)
https://www.ems-webshop.com/a-38964715/ ... eschermer/

Ben benieuwt of iemand er al ervaring mee heeft. Vind hun halster erg stoer (oke dat zijn geen beschermers maar toch haha)

Opzich hele fijne beschermers voor een prima prijs.. als je advies over maten oid wil hebben of over deze beschermers kun je het beste even met Edwin Stok contact opnemen (eigenaar van ems; ) )

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 07:28

mavantos schreef:
Hmm... Ik zie door de bomen het bos niet meer en ik denk dat hier de kenners wel zitten!

Ik heb nu dus Dalmar crossbeschermers met luchtgaten, inmiddels al 6 jaar en ik gebruik ze iedere dag (zowel rijden als in de wei/paddock, tot vorig jaar met meerdere paarden). Je kan wel begrijpen dat ze er inmiddels uitzien alsof ze aangevreten zijn en ze zijn echt aan vervanging toe. Naast dat ze niet mooi zijn haalde ik er van de week een stuk afgebroken carbon (volgens mij, in ieder geval van de harde voorkant/achterkant) eruit wat best scherp was (gelukkig zitten er gaten in, kom zo het stukje eruit halen). Ik gebruik alleen de voorbeschermers, want de achterbeschermers draaien...

- Dalmar
- NEW Airoflow (?)

In principe zou ik kunnen zeggen ik ga weer voor de Dalmar beschermers, maar die achterkappen draaien aan het achterbeen en dat wil ik niet. En eigenlijk wil ik wel ook de achterbenen beschermen (al is het alleen tijdens het rijden, op de wei volstaan alleen de voorbeschermers). Draaien de PE Air Cooled ook of niet?
Daarbij is het voor mij echt een must(!) dat ze goed ventileren, want in de wei staat hij er de hele dag mee. Dan mag het natuurlijk absoluut niet warm worden of afknellen (maar eventueel kan ik hier die oudjes nog wel voor blijven gebruiken).

Daarbij zou het ook wel (heeeel) fijn zijn als ze er in het wit zijn, dan kan ik ze ook tijdens lessen en wedstrijden gebruiken.

Of zijn er betere merken hiervoor? Het maakt me verder niet uit in welke vorm, ze hoeven ook niet perse dicht te zijn aan de voorkant. Alleen van bijvoorbeeld dressuurboots krijgt hij wondjes, deze zijn in full net te lang en een maat kleiner is te klein. Cob is echt te klein en full net te groot, bij de Dalmar beschermers heb ik hier geen last van. Overigens bij 'normale' peeskappen (van bijv. BR, zowel voor als achter) krijgt hij geen wondjes.

Ik heb mr stockings beschermers. Die vind ik zelf super fijn.. en kunnen op maat gemaakt worden!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 07:55

Bij mijn paard draaiden de Pe airbeschermers, kwam zand onder en ze waren bezweet na training. Wel een hele fijne pasvorm.

Misschien eens kijken naar ervaringen van kentucky d3o?
NEW leek mij ook mooi, maar las teveel wisselende ervaringen, dus die durfde ik ook niet aan.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 08:06

@ir1ne
Ik denk dat die veel te warm zullen zijn

@Jotoma
Die vind ik er ook zo warm uitzien...

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:26

Tja, maar zien en daadwerkelijk zijn, zijn twee verschillende dingen. De husks en de snugboots vind ik er ook warm uitzien, maar blijken koel te zijn.
Wanneer ziet het er voor jou koel uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:43

mavantos schreef:

- Dalmar
- NEW Airoflow (?)

Ik zou dan voor husk gaan

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:49

mavantos schreef:
@ir1ne

@Jotoma

Ik denk dat benen altijd warm worden als je 24/7 zo'n beetje bescherming omdoet...

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:10

Ir1ne schreef:
mavantos schreef:
@ir1ne

@Jotoma

Ik denk dat benen altijd warm worden als je 24/7 zo'n beetje bescherming omdoet...

Tsja, soms kan het niet anders. Als hij wat minder explodeerde af en toe dan kon hij echt wel zonder, alleen dat gaat niet.

Er is inderdaad een verschil met warm zijn en er zo uitzien, maar de Dalmar beschermers hebben die soort open stukjes echt lucht erdoorheen. Al is het 30 graden buiten, dan nog blijven zijn benen er super mooi droog onder. Vandaar dat ik opzoek ben naar iets soortgelijks.

Het verschil met rijden en in de wei vind ik een stuk groter. Als ze rustig staan (op een keer ontploffen na) dan worden die benen amper warmer dan dat ze zijn zonder de beschermers.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:18

Ok, maar die luchtgaatjes zeggen dus ook niet zoveel. PE heeft die ook en daar gingen de benen van mijn paard ook onder zweten. De husk is helemaal dicht en daar komen ze arbeid droog onder weg. Ik denk dat je naar het materiaal moet kijken wat gebruikt wordt.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:31

Anoniem schreef:
mavantos schreef:

- Dalmar
- NEW Airoflow (?)

Ik zou dan voor husk gaan

Ik ook: maat M is perfect voor een klein paard denk ik.

Ze zijn er in het wit en zoals je ongetwijfeld al gelezen hebt, worden ze niet warm.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:36

Welke zouden jullie dan nemen? Ik zie een soort 3-in-1 en dan een soort peesachtig iets?

Ik ben altijd bang dat die met nog een extra klittenband onder de kogel af gaan zakken, doen deze dat? Al is het maar een beetje, dat is voor mij echt een no go

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:58

mavantos schreef:
Welke zouden jullie dan nemen? Ik zie een soort 3-in-1 en dan een soort peesachtig iets?

Ik ben altijd bang dat die met nog een extra klittenband onder de kogel af gaan zakken, doen deze dat? Al is het maar een beetje, dat is voor mij echt een no go

Ik plak ze niet onder de kogel. En bij mij blijven ze goed zitten

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:16

Hier zijn ze ook nog nooit afgezakt, maar ik train er enkel mee...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:51

Heeft iemand ervaring met LeMieux support beschermers? Hoe vochtdoorlatend zijn deze?

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 11:53

SteffiiY schreef:
Heeft iemand ervaring met LeMieux support beschermers? Hoe vochtdoorlatend zijn deze?

Dat is neopreen dus een stuk minder ventilerend als de snug boots

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:45

Ik heb de husk pijpenkousen binnen, gekocht van een bokker. Ben benieuwd! :D