Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:16

koetjeboe schreef:
ik heb er 3 weken mee gereden. trok helemaal zijn staart aan rug bol.
en bokken

Jij had bruine kussens met Tab ?
Geen zwarte

Mijn merrie zou een Tab kunnen hebben
Maar hebben een andere type HP erin
En gaat ook prima
Maar zouden evt kunnen ruilen

Mits je toch WoW wilt blijven rijden

MiniMaxi

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:35

Weet iemand hoe je zelf de singelstoten kan aanpassen? En of dat makkelijk gaat.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:47

MiniMaxi schreef:
Weet iemand hoe je zelf de singelstoten kan aanpassen? En of dat makkelijk gaat.

Hangt er vanaf wat je wilt veranderen. Normaal heb je een dubbele V, maar de eerste kan je vastmaken aan het kussen, de kop van je zadel zeg maar.
Andere aanpassingen vragen toch wel een fitter.
Maar zowieso, als je deze vraagt stelt, mss ff contact opnemen met je fitter. Want die ophanging heeft ook weer impact op de balans en dus de stabiliteit van het zadel en dus ook de zit van de ruiter.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 13:14

bulck schreef:
MiniMaxi schreef:

Hangt er vanaf wat je wilt veranderen. Normaal heb je een dubbele V, maar de eerste kan je vastmaken aan het kussen, de kop van je zadel zeg maar.
Andere aanpassingen vragen toch wel een fitter.
Maar zowieso, als je deze vraagt stelt, mss ff contact opnemen met je fitter. Want die ophanging heeft ook weer impact op de balans en dus de stabiliteit van het zadel en dus ook de zit van de ruiter.

Dankje voor je reactie. Fitter wordt sowieso gecontact en daar wacht ik wel even op. Ondanks dat ik een tijd een wow heb snap ik nog steeds erg weinig van die zadels. :+

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 13:52

MiniMaxi schreef:
Dankje voor je reactie. Fitter wordt sowieso gecontact en daar wacht ik wel even op. Ondanks dat ik een tijd een wow heb snap ik nog steeds erg weinig van die zadels. :+

Gho, tenzij je een cursus volgt, lijkt het me ook beter om er niet zelf aan te beginnen sleutelen.
Het is moduleerbaar, dus de mogelijkheden zijn heel breed.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:14

Dankje voor je reactie. Fitter wordt sowieso gecontact en daar wacht ik wel even op. Ondanks dat ik een tijd een wow heb snap ik nog steeds erg weinig van die zadels. :+[/quote]

Er zijn speciale verbinding stukken die je vastmaakt aan je zadel en je makkelijk je stoten anders kunt laten lopen

Afbeelding

Edit zie dat mijn quote mislukt is

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 23:29

Mocht je fitter die niet hebben en jij ze wel nodig hebt, heb ik die nog in de schuur liggen MiniMaxi :)

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 07:12

FelineNanet schreef:
Mocht je fitter die niet hebben en jij ze wel nodig hebt, heb ik die nog in de schuur liggen MiniMaxi :)

Ik hou het in gedachten :j

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 07:22

Heb ze ook in de zadelkast liggen
Zaten aan mijn 2e hands gekochte WoW
Maar heb ze niet nodig .

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:12

Zinzi_jewel schreef:

Er zijn speciale verbinding stukken die je vastmaakt aan je zadel en je makkelijk je stoten anders kunt laten lopen

Afbeelding

Edit zie dat mijn quote mislukt is[/quote]

Dit is een forgirth, dat is nog wat anders dan de verschillende singelophangingen die mogelijk zijn.
Deze forgirth bouw je idd gewoon in

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:22

Wij gebruikte forgirth om de achterkant van het zadel meer aan te trekken, beetje idee van een mega V singel ophanging. 1 kant wel 1 kant niet omdat merrie dusdanig scheef was dat het zadel van achteren schoof. Ik heb er een maand of 3 a 4 meegereden, toen een keer vergeten de singelstoten erin te doen en verbazingwekkend genoeg bleef alles liggen. We hadden het niet zo snel verwacht (fitter, instructie en ik) omdat paard echt een banaan was (al 18 jaar..). Gelukkig ben ik zelf vrij handig dus kon ik hem er zelf uithalen.

Uiteindelijk icm goede instructie en fitter paard binnen 6 maanden van scheef met scheef zadel naar recht met recht zadel. Forgirth heeft onwijs geholpen omdat we daardoor wel door konden rijden en dus recht konden richten :)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:27

bromfiets schreef:
De empathy is een boomloze versie van wow, ontworpen door kerry sharp. Ben er mijn merrie mee aan het inrijden. Het filmpje is ook met mijn merrie, dit was de tweede keer dat ik er met een zadel op zat :D

https://youtu.be/aLEtrEaa2nc

De h-singel die er hier aan zit is van mijn vriendin en eigenlijk net wat te lang.

Hey, mijn oude zadel :)
Ben je er nog steeds blij mee ?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:42

Zijn hier mensen met een nieuwer bruin Wow zadel?
Ik ben erg benieuwd naar de kleuren bruin en hoe die in het echt uitvallen.
Ik heb wat stalen gezien maar daar zat niet de kleur bruin bij die ik mooi vind.
Ik twijfel ook heel erg, weer een bruine, of toch nu maar over naar zwart...

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:59

Ik heb die van mij 2 jaar begin 2018, weet niet of het recent genoeg is
Afbeelding
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:49

Dank je, dat is wel een mooie combinatie!
welke kleuren zijn dit en wat voor kleur paard heb je?
Ik heb een zwart paard, wil het liefst als ik voor bruin kies iets in de richting van tobacco maar dat is er volgens mij niet.
Zoals die van jou maar dan zwart ipv donkerbruin lijkt mij ook wel mooi.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:00

Nouvel schreef:
Zijn hier mensen met een nieuwer bruin Wow zadel?
Ik ben erg benieuwd naar de kleuren bruin en hoe die in het echt uitvallen.
Ik heb wat stalen gezien maar daar zat niet de kleur bruin bij die ik mooi vind.
Ik twijfel ook heel erg, weer een bruine, of toch nu maar over naar zwart...

Van deze zomer
Afbeelding

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:02

Nouvel ; waarom geen zwart met cognac
Is heel mooi
Had ik bij mijn WoW toen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:43

Mrijn dank je!
Heel mooi zadel ook!
Voor mij zou die kleur te donker zijn op een zwart paard, denk dat dat weg valt.
Vind het zo wel heel mooi!

Zinzi, ja zoiets is inderdaad ook een optie

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:58

Ik vind de wow zadels een stuk mooier geworden... toen ze pas zo populair waren, echt heel lelijk..volgens mij zitten ze super zacht.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:21

Nouvel schreef:
Mrijn dank je!
Heel mooi zadel ook!
Voor mij zou die kleur te donker zijn op een zwart paard, denk dat dat weg valt.
Vind het zo wel heel mooi!

Zinzi, ja zoiets is inderdaad ook een optie

De keuze was niet reuze, zeg maar :D Ik wilde graag ene meer uitgesproken kleur donkerbruin in combinatie met zwart (ik had al een zwarte h-singel en wilde die blijven gebruiken). Deze kleur was de enige die in aanmerking kwam. Een beetje te subtiel naar mijn smaak, maar met die zwarte rond toch wel heel sjiek.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 06:56

Ja het is wel lastig met die kleuren bruin, wat ik in mijn hoofd had lijk er niet te zijn...
Zit erg te twijfelen of ik dan toch voor zwart zal gaan...
Ik ga nog even denken!
Ik heb nu alles bruin en dat blijf ik toch wel heel mooi vinden, maar ook minder makkelijk om alles goed bijpassend te vinden...

Dit is mijn huidige set, oud type Wow zadel, Nieuwe zou ik graag in de kleur van mijn hoofdstel hebben maar dat is er niet, en roder vind ik niet mooi...
Afbeelding

Afbeelding

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:08

ik heb de mijne op een vosje :) het is gewoon donkerbruin met cognac accenten (denk ik)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:50

Dat is ook mooi inderdaad!
Maar ook wel donkerder dan ik zou willen op een zwart paard.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 10:19

Ik heb nu 4 jaar mijn WOW, waar hij in het begin prima was voor mijn paard is het nu een drama ook al wordt hij iedere keer aangepast. Voor mij is het ook een drama aan het worden ik rij me helemaal open.

Hij is op meerdere fronten aangepast met andere singelophanging, meer/minder lucht enz. maar het blijft drama.
De singelplek van mijn paard ligt ver naar voren en is smal waardoor hij ook regelmatig singelwonden heeft en het zadel naar voren wordt getrokken ondanks diverse singelstoten aanpassingen. En mijn paard is iets overbouwd.

Het zadel is altijd door zadelfitter aangepast en zeer regelmatig maar hij blijft schuiven. Na galopje ligt hij ergens op zijn schouders. Ik ben er klaar mee. En mijn zadelfitter heeft heel wat uit de kast getrokken om hem goed passend te krijgen.
Na de zadelfitter ligt hij een maand goed en hop daar gaat hij weer. Op advies geen singel met elastiek maar het enige is dat hij nu bultjes krijgt van de singel.
Afbeelding
Op deze foto staat mijn paard beroerd met zijn voorbenen (ver onder zijn lichaam) maar foto is na 1 drafje

Had ooit eens een foto hier geplaatst en iemand reageerde daar op met dat het zadel niet echt goed ligt.
Als ik jullie zadels zie dan denk ik echt waarom bij jullie wel en bij mijn paard niet.
Helaas het is een super concept maar ben er klaar mee en vooral mijn paard omdat hij overal alles ging vastzetten in zijn rug wat al een zwakke plek is.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Steppe op 26-10-17 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 10:27

rumay schreef:
Ik heb nu 4 jaar mijn WOW, waar hij in het begin prima was voor mijn paard is het nu een drama ook al wordt hij iedere keer aangepast. Voor mij is het ook een drama aan het worden ik rij me helemaal open.

Hij is op meerdere fronten aangepast met andere singelophanging, meer/minder lucht enz. maar het blijft drama.
De singelplek van mijn paard ligt ver naar voren en is smal waardoor hij ook regelmatig singelwonden heeft en het zadel naar voren wordt getrokken ondanks diverse singelstoten aanpassingen. En mijn paard is iets overbouwd.

Het zadel is altijd door zadelfitter aangepast en zeer regelmatig maar hij blijft schuiven. Na galopje ligt hij ergens op zijn schouders. Ik ben er klaar mee. En mijn zadelfitter heeft heel wat uit de kast getrokken om hem goed passend te krijgen.
Na de zadelfitter ligt hij een maand goed en hop daar gaat hij weer. Op advies geen singel met elastiek maar het enige is dat hij nu bultjes krijgt van de singel.
[ [url=m/MtFnqV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Op deze foto staat mijn paard beroerd met zijn voorbenen (ver onder zijn lichaam) maar foto is na 1 drafje

Had ooit eens een foto hier geplaatst en iemand reageerde daar op met dat het zadel niet echt goed ligt.
Als ik jullie zadels zie dan denk ik echt waarom bij jullie wel en bij mijn paard niet.
Helaas het is een super concept maar ben er klaar mee en vooral mijn paard omdat hij overal alles ging vastzetten in zijn rug wat al een zwakke plek is.

Tja alles staat en valt met de juiste setting.Foto in je post is wel heel klein, maar het ziet er al niet prettig uit. het lijkt te breed (en dus reeds naar voren te glijden) en te hard opgepompt (ligt er echt bovenop).