Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
klumpertje schreef:Wil toch even terugkomen op het leer. Ik ben erg zuinig op mijn singel en neem hem na het rijden af met een natte doek en smeer hem ongeveer 2x per week in met ledergel, gebruik geen zadelzeep. De singel is nog soepel en ziet er goed uit.
In tegenstelling tot mijn Döbert neusriem. Die wordt alleen maar ongeveer elke 2 weken gepoetst met zadelzeep en ingevet. Deze kwaliteitsneusriem vertoont de scheurtjes die de Fairfax singels van sommige mensen ook vertonen. De singels zijn dan volgens velen van slechte kwaliteit. Maar voor mijzelf is op deze manier wel bewezen dat het ermee te maken heeft hoe je het onderhoudt, Döbert is ook kwaliteit...
ChocooPrins schreef:Vionaa schreef:Als het goed is krijg ik morgen mijn prolite singel binnen, besteld bij Pas de deux.
Dan verwacht ik elk moment een mailtje! Ging 3weken duren vandaag exact 3 weken.
Hoe lang heb je moeten wachten?
Heureka schreef:Hier is de singel ook binnen gekomen.
Ben wel benieuwd naar de functie van dat lusje onderaan bij de buikflap.
De lussen waar de singelstoten doorheen moeten zijn vrij krap. Verder had mijn paard met aansingelen nog steefs last van singelnijd. Mijn zadel schuift tijdens het rijden nog steeds naar voor maar ik ga het zadel (een Bates) even aanpassen en er een iets smaller kopijzer in plaatsen morgen misschien dat het dan beter gaat. Ik heb de smalle versie en die is breed genoeg.