Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:30

Het hele fairfax gedoe heb ik gemist..misschien heb ik nu ook wel een mskoop :=

JeDe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:11

Ik zie regelmatig berichten voorbij komen van paarden die toch nog vervelend reageren met de Fairfax of vergelijkbare singels. Ik vraag me dan ook ernstig af of iedereen weet waar een singel hoort te liggen... Natuurlijk zullen echt niet alle paarden verschil laten zien, maar ik kom het heel veel tegen dat een singel helemaal verkeerd ligt.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:08

ik heb gister een leensingel bij divoza opgehaald, ga um eens een weekje proberen voordat ik beslis of ik een hele boel geld ga uitgeven.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 18:44

Wil toch even terugkomen op het leer. Ik ben erg zuinig op mijn singel en neem hem na het rijden af met een natte doek en smeer hem ongeveer 2x per week in met ledergel, gebruik geen zadelzeep. De singel is nog soepel en ziet er goed uit.
In tegenstelling tot mijn Döbert neusriem. Die wordt alleen maar ongeveer elke 2 weken gepoetst met zadelzeep en ingevet. Deze kwaliteitsneusriem vertoont de scheurtjes die de Fairfax singels van sommige mensen ook vertonen. De singels zijn dan volgens velen van slechte kwaliteit. Maar voor mijzelf is op deze manier wel bewezen dat het ermee te maken heeft hoe je het onderhoudt, Döbert is ook kwaliteit...

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:03

Ik heb een 60cm singel te koop. Mocht iemand interesse hebben.

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:06

Ik heb vandaag de Prolite besteld. De smalle versie. Ben benieuwd wanneer die binnenkomt. En nog meer naar hoe deze singel ligt. Ik hou jullie op de hoogte.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:05

Zijn die prolite singels net zo dik als de leren, en dan met name de gespen?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:16

klumpertje schreef:
Wil toch even terugkomen op het leer. Ik ben erg zuinig op mijn singel en neem hem na het rijden af met een natte doek en smeer hem ongeveer 2x per week in met ledergel, gebruik geen zadelzeep. De singel is nog soepel en ziet er goed uit.
In tegenstelling tot mijn Döbert neusriem. Die wordt alleen maar ongeveer elke 2 weken gepoetst met zadelzeep en ingevet. Deze kwaliteitsneusriem vertoont de scheurtjes die de Fairfax singels van sommige mensen ook vertonen. De singels zijn dan volgens velen van slechte kwaliteit. Maar voor mijzelf is op deze manier wel bewezen dat het ermee te maken heeft hoe je het onderhoudt, Döbert is ook kwaliteit...

Bijzonder he? Ik maak mijn dobert schoon en vet hem in hooguit 4 keer per jaar, heb hem al 10 jaar en na het invetten ziet hij er als nieuw uit...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:51

Nu met het aanhoudend hete en stoffige weer is al mijn leer keihard geworden moet ik zeggen. Ondanks dat ik nu haast iedere dag even vet. Dat doe ik normaal echt niet.
Het witte schuim van het zweet is blijkbaar agressiever dan normaal zweet of zo.

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:37

Als het goed is krijg ik morgen mijn prolite singel binnen, besteld bij Pas de deux.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:18

Vionaa schreef:
Als het goed is krijg ik morgen mijn prolite singel binnen, besteld bij Pas de deux.

Dan verwacht ik elk moment een mailtje! Ging 3weken duren vandaag exact 3 weken.
Hoe lang heb je moeten wachten?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 06:27

Mag de prolite eigenlijk ook getest worden?

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:51

ChocooPrins schreef:
Vionaa schreef:

Dan verwacht ik elk moment een mailtje! Ging 3weken duren vandaag exact 3 weken.
Hoe lang heb je moeten wachten?

Ik heb hem 23 juni besteld, gisteren dus ook precies 3 weken geleden.

Als ik hem vandaag binnen krijg wil ik best wat foto's maken van de singel (los/om het paard). Als iemand geïnteresseerd is zeg het maar!

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:53

Jaaa ik krijg de singel ook vandaag binnen!

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:57

Ik heb hem ook besteld op 23/06. Ik heb jammer genoeg geen mail. En wacht nog op iets anders ook. Ze gingen samen versturen...

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:53

Ik ben in elk geval benieuwd naar foto's Vionaa!

Hopelijk hebben jullie hem snel binnen!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:27

Joki schreef:
Mag de prolite eigenlijk ook getest worden?

Jazeker! Dat kan bij zadelmakerij Drent. Vast ook wel bij anderen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:09

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb vandaag de Prolite binnen gekregen. Ik kan helaas niet zeggen dat ik het ontwerp / uitstraling chique vind. Ik vind het grote zilveren logo lelijk en het ringetje is nu een gespje. Ik snap dat dat functioneel kan zijn, maar de schoonheidsprijs wint het niet. Helaas kan ik hem voorlopig niet uitproberen omdat paardlief moet herstellen van beenwond.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:11

Aan de fairfax zit een riempje en een ring, nog meer dus...

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:47

Hier is de singel ook binnen gekomen.
Ben wel benieuwd naar de functie van dat lusje onderaan bij de buikflap.
De lussen waar de singelstoten doorheen moeten zijn vrij krap. Verder had mijn paard met aansingelen nog steefs last van singelnijd. Mijn zadel schuift tijdens het rijden nog steeds naar voor maar ik ga het zadel (een Bates) even aanpassen en er een iets smaller kopijzer in plaatsen morgen misschien dat het dan beter gaat. Ik heb de smalle versie en die is breed genoeg.

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:08

ChocooPrins, ondertussen al een mailtje binnen?

Ik heb vandaag met de singel gereden, met aansingelen reageerde ze wat minder fijn als met de Eric le tixerant, ik denk dat het verschil hier zit in het elastiek (ik singel beide niet strak aan).
Onder het zadel voelde ze voor mijn gevoel wel fijner, misschien wat ruimer? Maar echt bewijzen kan ik het niet, misschien ook een gevoel wat ik mij 'aan praat'.
De lussen zijn inderdaad wat krap, het gaat wel, maar toch misschien voor het fijne net iets te stroef. Vooral als je op het paard nog wil aansingelen.

Afbeelding

Afbeelding

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:18

Heureka schreef:
Hier is de singel ook binnen gekomen.
Ben wel benieuwd naar de functie van dat lusje onderaan bij de buikflap.
De lussen waar de singelstoten doorheen moeten zijn vrij krap. Verder had mijn paard met aansingelen nog steefs last van singelnijd. Mijn zadel schuift tijdens het rijden nog steeds naar voor maar ik ga het zadel (een Bates) even aanpassen en er een iets smaller kopijzer in plaatsen morgen misschien dat het dan beter gaat. Ik heb de smalle versie en die is breed genoeg.

Ik had bedacht dat dat lusje zou zijn om een hulpteugel aan te bevestigen. Hoef je geen tussenstukje te gebruiken.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:00

Ziet er mooi uit. Mijn paard zweet enorm veel , en merk wel dat daardoor mijn singel wel wat stugger van wordt. Ook al maak ik het na het rijden schoon en vet ik het met regelmaat in.

Misschien is voor mij deze singel ook een optie , is de werking het zelfde als de leren variant ?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 08:55

Dat zou wel zo moeten zijn ja!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:01

Waarvoor dient het riempje eigenlijk?