Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:54

Misschien nog wat extra tips betreffende de positie t.o.v. de muur, zodat men er niet juist oncomfortabel met de kop tegenaan knalt bij een val? :')

Mrijn: je bent er dus wel blij mee, fijn :)

Mariska: jammer dat je hem meteen niet meer wilt, wat had je er dan van verwacht...? :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:57

nou, zo hard val je niet hoor, je zit stil, je knalt er niet met een vaart tegenaan :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:02

Onderschat nooit een Bokker met een slecht gevoel voor evenwicht :P

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:05

Cap op en body protector!!!
^)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:11

Hit-air touwtje aan het handvat :')

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:49

Hahaha, jullie zien me al helemaal zitten, lees ik }> Bal is geen slecht idee. Als ik uitgeoefend ben kan hij naar de paarden om ermee te spelen.

Ik had vanmorgen helaas een te kleine singel gekocht dus mijn les op het schaap ging niet door. In plaats daarvan gewoon op het zadel gereden en wel heel veel met evenwicht bezig geweest. Z stoer, op een gegeven moment kon ik elke paar passen wisselen van travers naar sb. Datzelfde gevoel moet ik gaan zoeken op het schaap.

Ik ben er zeker blij mee Pmarena!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:16

ik had net iets meer drukverdeling verwacht door de ingebouwde pad.

ik geef het zadel zeker niet de schuld maar ik had er duidelijk een ander beeld bij. :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:43

Waren andere inlages ook geen optie dan?

Ik zou er op die van mij ook niet mee willen rijden in de originele staat, maar met de Christ boomloos-western-pad eronder met daar de HD-inlages erin is hij voor mij een prima evenwicht tussen stevig (beschermend) en soepel :)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:46

en kan je dan wel gewoon beugels gebruiken?

een bbp pad heb ik niet nodig,ik zoek echt een oplossing voor beugel gebruik omdat lang doorzitten voor mij te vermoeiend word.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:50

Ik wil niet eens een BBP, wil hem gewoon echt als zadel gebruiken met galopjes in verlichte zit, niet altijd perfect lichtrijden, eens een sprongetje....en zo met pad eronder + HD-inlages erin bevalt dat uitstekend, ik zit heerlijk en paardje loopt heerlijk, het voelt ook gewoon echt heel goed aan, heel soepel en zacht, en toch heel stevig qua zit en beschermd voor het paard.

In de originele staat dus met originele inlages was het echt 3x niks, ik zat niet lekker en Rena liep niet lekker...hoge kop, strakke rug....iebelig... wat ze altijd doet als een zadel niet prettig aanvoelt op haar ongetrainde ruggetje omdat ik al jaren nauwelijks rijd :o

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:56

Ik ga aan het oefenen met een gymbal morrie, heb toevallig nog zo'n ding liggen. Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd.. Dus eigenlijk moet je eerst op de zitbeenknobbels, en dan je bekken nog verder kantelen, en dan zal je theoretisch gezien je balance point moeten vinden?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:03

yep, je kan het ook op je eigen rug oefenen: laat er iemand op zitten (als je zelf op knieën en handen zit) ter hoogte van je broekriem, die persoon gaat eerst op z'n zitbeenknobbels zitten (dan roep jij heel hard AU) en kantelt dan door naar z'n balancepoint en dan valt het hele gewicht van de persoon die op je zit weg

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:31

Ik zal mijn vriend eens vragen op mijn rug te klimmen, ( :+ ) ik ben heel benieuwd. Vind het altijd wel interessant, om zoiets uit te proberen. Wie weet wat het me weer brengt :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:32

Ga je wel een beetje voor het raam zitten zodat ze wat te smoezen hebben in de buurt morgen :P

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:33

whahahahaha!!!!! _O-

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:41

Uiteraard!! Je moet de mensen wat bezig houden he, anders gaan ze zelf dingen verzinnen.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:27

Haha Zorro, wij vinden dat soort foto's ook errúg leuk!

Vandaag is de osteopaat weer geweest voor mijn arme Loesje :(:) Voorlopig zal rijden er niet in zitten.
Ze gaat nu een kruidenmengseltje om haar hormoonhuishouding weer in het gareel te krijgen, een flink aantal oefeningen om haar 'recht' te leren lopen, warmte-gel om haar spier(en) te masseren en verder alles errúg rustig aan doen, in de hoop dat het dan beter met haar gaat.
Anne is de laatste tijd ongelooflijk 'apathisch', terwijl ze normaal een enorm energiek paard is, dat niet terug deinst om haar 'mening' duidelijk te maken.. Ook haar hoeven gaan weer de verkeerde kant op, de hengstigheid wordt onregelmatiger en heftiger én ze loopt al sinds enige tijd niet goed..
Anne's lijf kan erg weinig hebben, ze heeft een spierspanning waar je ú tegen zegt en het kleinste pijntje wordt door die spierspanning al erg groot. Waardoor ze enorm gaat compenseren en dus weer scheef gaat lopen.
Wat betreft de drukplekken denkt de osteopaat dat dat komt door Anne's gevoeligheid. Logischerwijs komt op de 'band' toch de meeste druk, omdat daar de stijgbeugels hangen én de singel vast zit. En daarboven op kom ik dan nog te zitten die, onvermijdelijk, de band een beetje 'strak' trekt door het gewicht van mijn benen. Dit alles zal voor de meeste paarden absoluut geen probleem zijn, maar voor Anneloes is het al te veel..
Ze adviseerde dan ook extra inlages, of een extra pad (met inlages), als ik straks zou kunnen beginnen met rijden...

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:31

Ach :(:) heel veel sterkte met je paardje!

Extra inlages is echt het proberen waard en dan vooral de HD inlages :j

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:39

Even oftopic: @Jasia: hoe oud is jouw paard? De klachten die je op noemt lijken wel een beetje op de ziekte van Cushing. Heeft mijn fjord ook. Dus misschien een idee voor als je niet verder komt.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:47

Mijn paard is 14..
Cushing lijkt me sterk gezien ze daar niet zo veel symptomen voor heeft. Het 'hoofd-symptoom' heeft ze al niet, Anne komt prima door haar vacht heen, zit zelfs heel dun in haar haren..
Sommige symptomen heeft ze wel (maar ik denk dat elk paard dat wel zal hebben) maar die zijn te verklaren door andere dingen..

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:04

Beterschap voor Anne !

Ik zag daarnet op de site van Grandeur dat ze een pad hebben op maat van de Iberica, zou dat niets voor haar zijn ? Inlages in de Iberica en inlages in de pad ?

gitbadru

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:14

hallo dames, ik lees al een poosje mee en heb nu de iberica besteld voor mijn fries. Ik heb 2 vraagjes aan jullie: heeft de iberica nou ook van die korte stoten of is dat alleen de butterfly? En heeft iemand van jullie toevalllig geprobeerd hoe het rijdt met een parelli theraflexpad eronder? (zo'n self inflating pad). Als ik hem binnen heb zal ik een verslagje plaatsen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:16

De singelstoten zijn van allebei even lang, het zijn dezelfde stoten uit dezelfde hoop :P

Maar de Butterfly is veel compacter, heeft kortere zijkanten, dus de singelstoten zitten dan hogerop bevestigd en komen dan ook hoger uit op het paard natuurlijk.

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 13:23

gitbadru schreef:
hallo dames, ik lees al een poosje mee en heb nu de iberica besteld voor mijn fries. Ik heb 2 vraagjes aan jullie: heeft de iberica nou ook van die korte stoten of is dat alleen de butterfly? En heeft iemand van jullie toevalllig geprobeerd hoe het rijdt met een parelli theraflexpad eronder? (zo'n self inflating pad). Als ik hem binnen heb zal ik een verslagje plaatsen :)

Ik heb een (western) Theraflex voor onder mijn Bob Marshall, maar nog niet geprobeerd onder de Iberica, omdat de Iberica zonder een extra dekje prima lag. Maar nu zijn we een weekend in Zeeland met de paarden en maak ik veel langere ritten dan normaal en zag ik vanochtend aan beide zijdes een paar witte haartjes op de plek waar de ringen zitten voor de stijgbeugels. De plekken zijn ook gevoelig op mijn bovenbenen, dus de ringen drukken aan beide (paard en ruiter) zijdes door.
Ik heb het Theraflex pad nu niet bij me, maar ga het zeker uitproberen als ik thuis ben. Ik had er zelf nog niet aan gedacht, was wel al aan het denken om te proberen om een constructie gemaakt te krijgen met het christ dressuursjabrak dat ik nog ergens heb liggen, maar het Theraflex pad is ook een goed idee!

gitbadru

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 14:27

dank voor jullie antwoord, ben erg benieuwd!