WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:29

nee dat weet iedereen ook wel aimee ,maar het is wel marktconform, zo stond het in mijn brief die ik van de verzekering kreeg, de waarde moest zo zijn dat ik vervanging zou kunnen kopen, dat was de redenatie van de verzekering..

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:38

Nee, dat is dus niet marktconform.
Maar goed, doet er verder niet toe. Het gaat om de afspraken die met de verzekering gemaakt zijn.
Als die de nieuwwaarde uitkeren, is dat natuurlijk fijn. Ik zou desondanks goed op de kleine lettertjes letten.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:49

pft jij weet ook echt alles,maar dan ook echt alles beter he? B-)
ik ben het met je eens dat t t waard is om je verzekeringsvoorwaarden goed te kennen zodat je weet wat je te wachten staat als de boel gestolen wordt. beter nu energie insteken dan er achteraf achter te komen dat het toch niet of niet goed gedekt was...

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:14

Dinsdag komt Eleonora me paard weer kraken en waarschijnlijk eind september/begin oktober is me zadel er! Kan niet wachten!
Donkerbruin lijkt inderdaad op het eerste gezicht veel op zwart (had dit ergens een paar bladzijdes terug gelezen) maar als je de donkerbruine en zwart naast elkaar houdt is de donkerbruine toch écht bruin en lijkt het totaal niet op zwart. Heb ook een donkerbruin hoofdstel van me vriend gekregen, lijkt ook zwart maar als je er een zwarte naast houdt is ie écht donkerbruin haha!

Binnenkort kunnen jullie wel foto's verwachten van me WoW!:D

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:05

@ Prisjee91, ik heb een donker bruine wow en een bijpassend hoofdstel, en ik vind dat je echt goed kan zien dat het bruin is hoor. De kleur is net wat levendiger en minder hard dan zwart. Zeker als de zon erop schijnt kun je heel goed zien dat het bruin is.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:07

Wow, een paar honderd euro per jaar?
Ik heb mijn zadel apart verzekerd en betaal iets van 4 euro per maand. Dan is ie echt heel compleet verzekerd zonder gekke eisen die je bij je inboedel wel hebt.

Ik krijg de dagwaarde uitgekeerd, gebaseerd op nieuwwaarde en ze rekenen dan een x % per jaar wat er af gaat, dat is bij bv cameras ook zo en dat houden ze bij al dat soort gebruiksvoorwerpen aan.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:12

ik heb een afspraak gehad met alona om een zadelpas consult en alle verhalen die over haar verteld werden geloof ik geen snars meer van.. ik heb super super super goed advies gehad en ze heeft voor mij het perfecte zadel aangemeten voor mijn paard.. nu is het nog wel even wachten voor ik hem binnen heb maar ik merkte zoveel verschil met rijden, mijn paard bewoog super ruim en fijn onder het zadel en was zeer snel ontspannen en in aanleuning.
alona heeft mijn hele paard nagekeken en hielp mij met een soort van les geven hoe ik moest zitten welke hulpen ik verkeerd gaf aan mijn paard enz enz. dus ook gelijk wat aan mijn rijtechnische gedeelte gewerkt.
ik krijg bij mijn zadel een schroefsetje geleverd en ze heeft ook verteld dat de headplate om de 3 maanden verwisseld moet worden en dat het advies is om een half jr tot een jaar een controle uit te voeren.
ook is het zo dat als er een andere collega in WOW bij mij in de buurt is mijn zadel mag nakijken op advies van haar en dat die zadelfitter de rekening door mag sturen naar alona zodat alona dan de rekening betaald.
dit is haar werkwijze en doet ze altijd, alle verhalen dat andere zadelfitters aan haar zadels moeten sleutelen vind ik dus niet kloppen want dat zijn collega's die ze zelf stuurt omdat die gene dan bij die persoon in buurt wonen of werken.
ik ben toch blij dat ik haar de voordeel van de twijfel heb gegeven.
de onzin die werd verteld dat alona zou stoppen met de WOW is helemaal niet waar, dat kan ook in de fabeltjeskrant ze blijft gewoon dealer van de WOW!
voor mensen die een WOW zadel willen hebben kan ik alona zeker aanraden een zeer deskundige vrouw die het hele anatomie van het paard nakijkt en echt weet waar ze over praat.
overigens kan ze zeer leuk en goed les geven.

al met al ben ik toch blij dat ik alona heb laten komen en dat ik binnenkort mijn WOW zadel heb.
ik mag nu even met een test zadel rijden van alona zodat ik mijn eigen zadel niet meer hoef te gebruiken voor mijn paard.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:34

Kaspar schreef:
@ Prisjee91, ik heb een donker bruine wow en een bijpassend hoofdstel, en ik vind dat je echt goed kan zien dat het bruin is hoor. De kleur is net wat levendiger en minder hard dan zwart. Zeker als de zon erop schijnt kun je heel goed zien dat het bruin is.

Ja dat vond ik ook, het is gewoon écht bruin. Althans, dat mag ik wel hopen. *\o/*
Nog maar een maandje (als het goed is). *\o/*

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 23:41

ik heb ook een bruine, havanna met een nutmeg randje , ik heb er een havanna hoofdstel van stubben bij.
subtiel bruin vind ik t :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 07:08

My_precious, waarom moet de headplate elke 3 maanden verwisseld worden?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:58

Needje schreef:

omdat een paard ontzettend snel ontwikkeld onder een WOW zadel volgens alona dan, en het beter is deze om de 3 maanden te vervangen.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:05

my_precious schreef:
Needje schreef:

omdat een paard ontzettend snel ontwikkeld onder een WOW zadel volgens alona dan, en het beter is deze om de 3 maanden te vervangen.

En dan te vervangen voor wat? Elke 3 maand een hp breder? Je paard zal wellicht in het begin een ontwikkeling doormaken, maar als je paard al goed ontwikkeld is omdat je een goed passend wolzadel had, is dat echt geen vast gegeven hoor. Maar fijn dat je een goed gevoel had bij haar advies.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:06

Wat een onzin.. 8)7

Het ligt er maar helemaal aan hoe je paard zijn bespiering ontwikkeld..
Het ene paard groeit met 2 maanden de headplate uit, de andere paard duurt het 10 maanden..
Helemaal niks over te zeggen dus.. :n

Gewoon iemand laten komen als je het idee krijgt dat je zadel niet lekker meer ligt.. en dat merk je bij een wow snel genoeg :+

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:11

dit was het advies wat ik gekregen heb, het is idd natuurlijk dat elk paard verschillend is in de ontwikkeling dus bij het ene paard zal het sneller moeten dan bij het andere paard.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:13

Sorry maar dat wisselen klinkt als onzin in mijn oren. :o
Mijne wisselt tussen 2 headplates. En dat ligt bij hem aan de zomer en de winter. :D
Niet elk paard zal ook zo'n explosieve verandering ondergaan als die hier soms voorbij komt.
En dat kan zij van te voren misschien wel inschatten, maar nooit zeker weten!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:29

mijn ruin moest wel wisselen van HP naar 4 maand maar das logisch dier was schraal en kaal op de rug en dat is dr bij gegeroeid als jou paard dat ook heeft snap ik dr advies maar omdit als standaard advies te geven is onzin, niet elk paard groeid zo in ee korte tijd.

Maar tis al fijn dat je er een goed gevoel bij hebt hoewel ik het wel vreemd vind dat ze het ptima vind dat een ander dr werk aanvult en aanpast dat zou je als fitter toch niet willen lijkt me.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:41

Seven schreef:
mijn ruin moest wel wisselen van HP naar 4 maand maar das logisch dier was schraal en kaal op de rug en dat is dr bij gegeroeid als jou paard dat ook heeft snap ik dr advies maar omdit als standaard advies te geven is onzin, niet elk paard groeid zo in ee korte tijd.

Maar tis al fijn dat je er een goed gevoel bij hebt hoewel ik het wel vreemd vind dat ze het ptima vind dat een ander dr werk aanvult en aanpast dat zou je als fitter toch niet willen lijkt me.

klopt mijn paard moet nog helemaal in bespiering komen vandaar het advies, misschien heb ik het verkeerd begrepen hoor dat ik denk/dacht dat het voor elke paard zo het geval was.

ik heb niet gezegd dat ze het prima vind dat een ander haar werk aan vult, maar ze bedoelt ermee dat als ze een WOW verkocht heeft die naar een aantal maanden bekeken moet worden en er toevallig een collega fitter in de buurt zit ze het ook wel eens door de collega laat doen omdat het voor haar dan of een eind rijden is of ze niet in de omgeving zit in een bepaalde week.
en dat de rekening doorgestuurd word naar haar!
ik vind dat wel een goede oplossing.
er zijn zat mensen die zeggen dat een fitter binnen een week moet komen en als dat niet kan dat er dan een collega fitter langs komt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:10

ik blijf dat toch raar vinden :) ik heb marjolein ze woont ver weg en heeft het druk maar toch zal ik er geen ander bij willen ik rijd liever een weekje niet (train wel aan de hand) dan een ander te laten komen. Je kies voor een fitter daar bouw je een vertrouwens band mee op persoonlijk zou ik t niet kunnen dan een ander te vragen. Iedereen heeft een andere kijk op je paard en andere aanpak.

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:07

Mijn ervaring is ook dat het handig is om bij één fitter te blijven, ze hebben toch vaak net een andere kijk op de ligging of welke panels, bladen enz enz je nodig hebt. Dat je een goede klik hebt met je zadel fitter is denk ik het alles belangrijkst.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:18

Bij mij komt ook geen ander. Dan wacht ik wel. :D

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:59

my_precious schreef:
Needje schreef:

Oei, dan is er iets mis met mijn paard... :o ;) Hij heeft al van het eerste moment HP 3 en dat is tot nu toe nog niet veranderd.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:17

Er zal eerder bedoeld zijn dat een headplate na 3 maanden gecontroleerd én waarschijnlijk vervangen moet worden, en die nieuwe afspraak na een half jaar lijkt me dan om lucht bij te stellen. Dat lijkt me tenminste logischer dan zoals het hierboven beschreven staat (en ik kan me best voorstellen dat je bij zo'n eerste bezoek van de fitter zoveel info over je heen krijgt dat sommige dingen niet helemaal correct overkomen).

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:28

Mijne is zelfs een HP teruggegaan. Helaas is ie nu weer aangekomen en heeft ie weer 3.
Was wel precies zoals ie had verwacht. Hij kreeg een 3 en hij hoopte dat ie terug kon naar een 2.
Blessures helpen alleen niet bij een paard dat van lucht al aankomt. :+

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:20

Seven schreef:
ik blijf dat toch raar vinden :) ik heb marjolein ze woont ver weg en heeft het druk maar toch zal ik er geen ander bij willen ik rijd liever een weekje niet (train wel aan de hand) dan een ander te laten komen. Je kies voor een fitter daar bouw je een vertrouwens band mee op persoonlijk zou ik t niet kunnen dan een ander te vragen. Iedereen heeft een andere kijk op je paard en andere aanpak.

ook marjolein heeft voor alona wel eens wat opgelost omdat ze niet in de omgeving van een klant kwam hoor!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:21

MarChak schreef:
Er zal eerder bedoeld zijn dat een headplate na 3 maanden gecontroleerd én waarschijnlijk vervangen moet worden, en die nieuwe afspraak na een half jaar lijkt me dan om lucht bij te stellen. Dat lijkt me tenminste logischer dan zoals het hierboven beschreven staat (en ik kan me best voorstellen dat je bij zo'n eerste bezoek van de fitter zoveel info over je heen krijgt dat sommige dingen niet helemaal correct overkomen).

haha jij begrijpt mij, het was zeer zeker veel informatie, kan ook best zijn dat ik het niet helemaal correct vertel hoor.