ik reken dat hij stopt rond de 1.77 hij gaat nu meer in de breedte
onze merrie wordt richting de 1.80 als ik dr zo inschat, die is 3 en al ruim 1.73
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Remember schreef:Wat voor maat headplate hebben jullie erin en op wat voor type paard? Ik heb een 2 op Tris en dat lijkt me ernstig krap eerlijk gezegd
Vrijdag wordt het nagekeken, zit er even niet meer op en ben aan het longeren inmdiddels want liep toch tegen wat problemen aan de laatste tijd (naar voren schuiven, 'verzet', nijdig bij opzadelen).
In eerste instantie leek het een balansprobleem, er is toen naar gekeken, kussens leeg en opnieuw gevuld en het advies om een 'gewone' singel te gebruiken. Ik had er namelijk een vol elastische Eric le Tixerant singel aan. Ging toen wel ietsje beter (we gingen niet meer scheef in ieder geval), maar hij werd wel wat vervelender met opzadelen/aansingelen. Ik weet dat een beetje aan de andere singel, kon me goed voorstellen dat dat wel een verschil gaf (van vol elastiek naar zonder elastiek). Onder het zadel ging hij zich wat scheef maken en lastig achterwaarts, aanleuningsproblemen bij het doorverzamelen, maar hij moest een aantal keren ONTZETTEND nodig plassen, dus had het wel wat weg van een blaasprobleem. Maar soms als ik het idee had tijdens het rijden dat hij echt nodig moest, hoefde hij weer niet te plassen op stal, dus erg raar...
Vorige week was hij zo nijdig met opzadelen dat ik me van het 'plasprobleem' heb af gezet en dat het wel aan het zadel moet liggen. Hij was ook erg gevoelig langs de schoft. Baal er ontzettend van, want heb elke keer te horen gekregen dat hij echt ruimte genoeg had (en er is echt regelmatig naar gekeken, want ergens zat het me niet lekker!). Kon ook wel janken dat ik me zo had laten leiden door het 'Het zadel ligt goed' en als het ware tunnelvisie heb gehad wat betreft het plassen, het kwartje viel even goed hard. Vrijdag komt er dus een andere fitter, en kan echt niet wachten (en als het zadel tóch goed ligt, vreet ik m'n schoen op
).
heleenxx schreef:Kaspar, als een zadel zo vreselijk schuift, kan ik toch niet anders concluderen dat het niet het passende zadel voor je paard is
Schangah schreef:Kaspar schreef:Leannevb, een H-singel. Maar ik ga niet zo'n dure singel aanschaffen zonder de garantie dat deze ook daadwerkelijk werkt. Ik mag er nu 1 van een bokker lenen om te proberen.
Persoonlijk vind ik dat je zadelpasser deze zou moeten uitlenen. Een aantal malen mee rijden zou geen probleem moeten zijn.
Ze verdient genoeg aan je en zij moet het probleem oplossen en niet jij.
MarChak schreef:@Kaspar: voel je zelf veel beweging in het zadel in draf, of voelt het stabiel maar schuift het bijna ongemerkt naar voren? En wat merk je aan je paard in draf, voelt hij relaxt of moeite met aanleuning en tempo?
lonnie schreef:Inmiddels fitter gesproken en ik laat het toch bij de 18 inch. Goede uitleg en onderbouwing en idd een twijfelgeval wel of niet 17 inch doen, heeft net zoveel voordelen als nadelen. Mocht Ciera na de behandelingen toch last hebben dan kan ik altijd bellen en wordt het alsnog opgelost met 17". Kan morgen wel meer uitleg geven maar duik zo weer mn bed in.
Eerst is het nu zaak om te zorgen dat Ciera goede bespiering op haar rug krijgt, dus dat betekent sowieso voorlopig niet rijden en alleen maar longeren met passoa (saaaaaaaaaai)
lonnie schreef:Inmiddels fitter gesproken en ik laat het toch bij de 18 inch. Goede uitleg en onderbouwing en idd een twijfelgeval wel of niet 17 inch doen, heeft net zoveel voordelen als nadelen.