Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bandida schreef:Anoniem schreef:die wil ik wel eens proberen.
met een bontje zitten ze wat zachter lees ik overal??
(heb zelf stuitbreuk gehad...dus misschien zijn ze véel te hard voor mij)
oeps.
Ze zitten als een plank, gezien je zo ongeveer rechtstreeks op de boom zit, maar dat went, ik heb zo'n wolletje maar ik zit echt liever zonder. Zelfs na dagritten nooit ergens last van gehad.
Ik denk dat het vooral met je zithouding en vervolgens met je eigen gevoeligheid te maken heeft. De ene heeft nergens last van in zo'n zadel, de andere krijgt zelfs op een kussen pijn.
Anoniem schreef:die wil ik wel eens proberen.
met een bontje zitten ze wat zachter lees ik overal??
(heb zelf stuitbreuk gehad...dus misschien zijn ze véel te hard voor mij)
Anoniem schreef:Ooohja,jij had de dubbelganger van mijn pony!!!Weet weer wie je bent.
Hoe lang is jouw zadel,want de jouwe had ook een vrij korte rug,toch??
Heb je een foto als voorbeeldje?
Kuggur schreef:Ik ben persoonlijk meer geinteresseerd in de ónderkant van het zadel, met andere woorden, hoe ligt het op de paarden rug (mijn achterwerk past zich wel aan, niet zo gevoelig).
Wat denk je Bandida, past zoiets op een ijslander? Of begin je nu hard te lachen?
Anoniem schreef:ik heb je via je site benaderd voor pas afspraak..weet je de lengte van de 42/forty?
Francis schreef:Weer een kunstwerkje gevonden: http://www.ebay.de/itm/antik-Orient-Tur ... 5d2c25ad1d
yole schreef:Als het past heb je er een topzadel aan en is er maar één wat er bovenuit steekt en dat is ook een malibaud... yep, ik ben een fan... Bandida en HC hebben er zo eentje... yep... ik ben jaloers..
Bandida schreef:uur 1 op die Malibaud is *auw* + toch wel enigszins stuurloos met zo'n gevoelig paard. Hij reageert echt op subtiele gewichtshulpen, en die komen heel direct door met dit zadel, het is echt genadeloos .. je moet juist zitten of je (deze toch) paard gaat alle kanten uit.
yole schreef:Ik zou toch wel aanraden om een zadel type Malibaud/McClellan te laten passen door iemand die zowel met het type zadel als de vereiste zithouding/rijstijl vertrouwd is.. Vooral de pasvorm aan de voorkant is voor diegenen die er niet bekend mee zijn nogal misleidend waardoor het al snel als te smal bestempeld kan worden, wat niet altijd het geval is. Persoonlijk gaat mijn corrector waar mijn malibaud gaat, wat ook van invloed is op de perceptie van wat passend of aanvaardbaar is en wat niet.
Kuggur schreef:Dan denk ik dat, zoals ik al vreesde, deze zadels niet echt een optie zijn, jammer. Hier is dergelijke expertise niet aanwezig. Een "gewone" zadelpasser is al moeilijk genoeg te vinden...