Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Knabbel1070 schreef:Hallo, ik ben me wat aan het oriënteren op het mennen. Nu vroeg ik me af zijn er ook anatomische menhoofdstellen (en eventueel zelfs anatomische mentuigen)? Want mijn paard loopt heel goed onder het zadel op micklem maar ik kon niks vinden.
bruceandnoon schreef:Mag ik jullie advies vragen? Omdat pony schuurplekken kreeg van de bakstukken van het hoofdstel ( lage neusriem) op zoek gegaan naar anatomisch hoofdstel met zachte padding en uit 1 stuk bestaat. Ik heb de frontriem eraf gehaald , die het hoofdstel naar mijn gevoel een stuk breder maakte. Voor mijn gevoel zit ie goed maar toch even benieuwd naar jullie professionele blikhet is overigens een Easy Comfort maat pony nav tip in dit topic!
[ [url=m/Rk5kBY.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/edX4LN.jpg]Afbeelding[/url] ]
KirstenChes schreef:Hier ook 2 micklems voor beide paarden gekocht aangezien de eerste zo goed beviel voor de ander ook 1 gehaald. Vond de frontriemen zo lelijk dus 2 mooie frontriemen laten maken. Ik ben helemaal blij.
[ [url=m/mVU7gC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Crista schreef:Is hier iemand die de hooks Chester Fairfield en/of de Lingus fairfield heeft? Ik wil graag foto's zien en wat maten weten, ivm koudbloed die bijna niks past....
lotte002 schreef:hoi ,
bij deze een vraag over de Schockemöhle hoofdstel Equitus BETA
ik wil deze gaan aanschaffen omdat hoofdstel van kramer toch niet helemaal bevalt kwa kwaliteit
weet iemand hoe de maten van de Schockemöhle hoofdstel Equitus BETA vallen ?
normale hoofdstellen heeft mijn pony altijd cob maar heb het idee dat anatomische hoofdstellen kleiner vallen, ik heb nu van EquiBling het kopstuk dat is maat full en neusriem is cob, zoals ie nu zit op de foto zit de neusriem bij het bit op het eerste gaatje dus twijfel erg of ik maat cob of full moet nemen ?
[img]m/SAMdty.jpg[/ig]
[img]m/ax5Lpn.jpg[/im]
originele kopstuk wat dus aardig krap zat maat cob
[ [url=m/MrXti3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Skippy01 schreef:@germie ja, mooi zijn ze écht niet, de micklems. Maar ja, als je paard daar het fijnste op loopt....
Dan maar wat minder mooi, toch?
Mijn paard loopt gelukkig érg fijn op de chester - die ik wel mooi vind. Denk er wel over om haar ongebroken watertrens te vervangen voor een ongebroken bus- of d-trens om het makkelijker te maken om te sturen voor het eenhandige werk (working equitation training, geen wedstrijdniveau, maar we vinden het leuk om te trainen). Maar dat doet gelukkig niets af aan het uiterlijk van het hoofdstel