Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 07:53

Ik vind zelf de gewone recuptex dekens niet fijn als onderdeken, door het materiaal gaan ze snel trekken bij mijn paard, fleece en gaasstof.
Ik heb pas de liner aangeschaft en die is glad en heeft een hele mooie pasvorm, die ligt echt heel mooi onder mijn Bucas deken.

Milka

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 09:02

Heb gister de gewone recuptex deken met hals aangeschaft via dochorse. Wel de bigneck variant voor mijn cruzado. Nu met blackfriday korting wel interessant.
Ga even kijken hoe dat bevalt als onderdeken nu. Kan altijd nog de liner aanschaffen voor de winterperiode

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 09:35

Nouvel schreef:
Ik vind zelf de gewone recuptex dekens niet fijn als onderdeken, door het materiaal gaan ze snel trekken bij mijn paard, fleece en gaasstof.
Ik heb pas de liner aangeschaft en die is glad en heeft een hele mooie pasvorm, die ligt echt heel mooi onder mijn Bucas deken.

Welke maat heb jij als bovendeken en liner?

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 09:40

@nouvel: ben ook benieuwd of de liner mooi op maat valt? Heb je dezelfde maat als je normale dekens gepakt?

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 09:55

Hier de bucas liner besteld via dochorse, levertijd 2-10 dagen dus ik wacht ongeduldig af :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 10:50

Ik heb die nieuwe horseware ionic liner besteld met korting van dochorse. Benieuwd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 10:56

Ik heb geen fleece in mijn normale recuptex? := gebruik hem dus ook al jaren als onderdeken, fijn juist dat die snel al op kan. Zelfs mijn koukleum zou met 150 gram hem maar korte periode opkunnen. Of iig, nu kan ik hem hele paddockseizoen op doen en zelfs deel van weide seizoen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 11:26

Is idd niet echt fleece, maar herken wel dat hij trekt. Mijn paarden krijgen er schuurplekken van. Maar 150 zou ik weer zelden op kunnen, dus tja.
Heb ook die Ionic liner besteld gister. Wil al jaren een 50gr gladde liner, dus ook zonder Ionic had ik hem willen hebben :')

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 11:32

Dat had ik dus ook inderdaad. Al ben ik nu benieuwd of 50g in de nacht voldoende is. Overdag met die zon meer dan zat natuurlijk. Pony staat nu sinds dinsdagavond onder de liner dus ben benieuwd of ik er wat van ga merken en wanneer dat effect zichtbaar zou moeten zijn. Hij hapte niet naar me toen ik de deken op deed wat hij meestal wel doet (hij is sowieso een happerig type) dus wellicht is ie toch wel comfortabel ermee ofzo?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 11:43

Ik vind de 50 vooral fijn als onderlaag om te kunnen wassen := kan ik mn dekens wat frisser houden aan de binnenkant. Mocht het te koud zijn kan er natuurlijk altijd andere deken nog op.

Fijn dat je paardje er in die zin positief op reageert Celebi.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:40

Dan heb ik mazzel, nooit schuurplek gehad :')

Maar idd, veel handiger om er een deken onder te hebben die je af en toe kan wassen haha. Hoewel mijn recuptex af enntoe een 2e paard bevat qua haar en ik daar eeuwen mee bezig ben om eruit te halen

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:50

Ik heb ook met Black Friday korting de Therapy Turnout besteld! Zowel de medium als de light, want geen idee welke fijn is om op te doen met deze gekke temperaturen. Ben heel benieuwd naar of mijn merrie het fijn vindt. :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 13:16

MyWishMax schreef:
Dan heb ik mazzel, nooit schuurplek gehad :')

Maar idd, veel handiger om er een deken onder te hebben die je af en toe kan wassen haha. Hoewel mijn recuptex af enntoe een 2e paard bevat qua haar en ik daar eeuwen mee bezig ben om eruit te halen

Jaaaaa heel herkenbaar. Niet te doen dat stay dry.
Daarom ben ik blij met een gladde liner.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 13:54

Oretha schreef:
@nouvel: ben ook benieuwd of de liner mooi op maat valt? Heb je dezelfde maat als je normale dekens gepakt?

Ik heb de therapy turn out in maat 6.0 en daaronder de therapy liner in dezelfde maat en dat zit heel mooi.
Ik heb er zelfs nog een schoftbeschermer ook tussen.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 14:43

Duplo schreef:
Hier de bucas liner besteld via dochorse, levertijd 2-10 dagen dus ik wacht ongeduldig af :D

Ik heb hem daar ook besteld, ben benieuwd of we ze echt krijgen ivm de prijs

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 15:49

JenniferU schreef:
Duplo schreef:

Ik heb hem daar ook besteld, ben benieuwd of we ze echt krijgen ivm de prijs

Waren ze daar exteeem goedkoop?

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 16:30

Ze waren €140 en met de afprijzing €100

Nu €106 ivm van 30% naar 25% en niet op voorraad zie ik.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 19:52

ik heb idd een factuur van 107,31 en dan niet op voorraad binnen 2 tot 10 dagen verzonden

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 21:22

Ik had gister deken besteld bij Dochorse die niet op voorraad was maar met levertijd 2 tot 10 dagen. Krijg net mail dat hij is verzonden, dus dat is wel heel fijn.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 00:17

Jullie houden de reputex dus 24/7 op?

Ik heb de dunne / zomer uitvoering. Bij extreem koud weer doe ik hem onder mijn 150 gram. Maar hij zou al eerder onder de regendeken kunnen natuurlijk.

Ik dacht van de week welbewust verschil te merken met rijden omdat ik het deken vooraf op had (in de trailer).

Advies is 2 uur vooraf, maar dan ben ik nog lang niet op stal. Hoe snel werkt een deken?

En na het rijden doe ik altijd een zweetdeken op ipv de reputex. Of kan het gewoon op een bezweet paard? Het lijkt me niet fijn. Aan de andere kant als de spieren daarmee nog even door loswerken en dus ontspannen is wel fijn

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 07:48

X2305 schreef:
Ze waren €140 en met de afprijzing €100

Nu €106 ivm van 30% naar 25% en niet op voorraad zie ik.

Dat is wel een mooie prijs inderdaad!

Joltsje schreef:
Jullie houden de reputex dus 24/7 op?

Ik heb de dunne / zomer uitvoering. Bij extreem koud weer doe ik hem onder mijn 150 gram. Maar hij zou al eerder onder de regendeken kunnen natuurlijk.

Ik dacht van de week welbewust verschil te merken met rijden omdat ik het deken vooraf op had (in de trailer).

Advies is 2 uur vooraf, maar dan ben ik nog lang niet op stal. Hoe snel werkt een deken?

En na het rijden doe ik altijd een zweetdeken op ipv de reputex. Of kan het gewoon op een bezweet paard? Het lijkt me niet fijn. Aan de andere kant als de spieren daarmee nog even door loswerken en dus ontspannen is wel fijn

Ik vind de gewone niet fijn als onderdekens, ze gaan bij mijn paard trekken en schuren en die is al heel snel boos als dekens niet 100% zitten…
Ik heb de turnout versie en de liner, die zijn beide glad gevoerd en heb ik gewoon de hele dag op, wissel het wel eens af met mijn Rambo als ‘ie erg nat is geworden of bij veel wind en regen, dan vind ik de Rambo wat meer bedekken qua model.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 20:41

Ik vind het wel echt slecht van de bucas dekens dat zelf die mega dure recuptex lekt bij de singel aansluitingen. Vroeger had ik dat ook bij de irish turnouts. Maar had eerlijk gezegd voor die 250 euro ook een droge onderbuik verwacht.

Het is niet erg voor t paard. Het is niet veel. Ze kan t hebben. Maar het valt me wel echt tegen. Ze heeft dit niet met andere dekens.

Afbeelding

Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 22:29

Oh dat zou ik echt niet ok vinden nee. Snap heel goed dat je baalt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 22:43

Al mijn Bucas dekens hebben dat ook, heel slecht voor zulke dure dekens…
Ik dacht eerst alleen de irish maar ook beide therapy’s hebben het ..
Echt zo zonde en niet nodig

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 23:52

Met mn smartex 100 jaar geleden had ik dat niet. Vind dat echt onacceptabel voor zulke dure dekens.