Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
koetjeboe schreef:Ik heb besloten mijn net aan gekochte wow weer te verkopen.
Rex reageerd er helemaal niet fijn op.
Behoorlijk balen maar met een gewoon wol gevuld kussen loopt hij toch lekkerder.
koetjeboe schreef:ik heb er 3 weken mee gereden. trok helemaal zijn staart aan rug bol.
en bokken
koetjeboe schreef:Bulck: hoe bedoel je dat
bulck schreef:koetjeboe schreef:Bulck: hoe bedoel je dat
Van de foto's en uitleg die je hier gaf.
Tab of geen tab is namelijk enorm, zeker als je een zadel en ruiter in balans wilt krijgen.
Een wolletje gaat dat niet veranderen.
Allicht, om de tab te compenseren is er een smallere headplate in gegaan of zijn de kussens harder opgevuld moeten worden. Die plek/ruimte is op de een of andere manier verkleind moeten worden en dat gaat ten kosten van stabiliteit, balans, en allicht het comfort voor de pony/paard ( niet te vergeten de ruiter)
koetjeboe schreef:zoals je ook hebt kunnen lezen was de foto met het wolletje er onder toen het zadel nog niet was aangepast.
de heatplate die er in zat was gewoon de juiste.
Ondertussen is hij ook al flink meer gevuld geraakt rond de schoft. precies wat mijn fitter ook al zei en is die tab nu echt nodig.
maar desondanks blijft hij erg onstuimig onder mijn zadel.
Overigens onder meer zadels ben ik al achter alleen onder mijn endurance zadel is hij zichzelf.
koetjeboe schreef:Hij was ook ondervoed. dat was het nou juist. Hij heeft duidelijk eiwit te kort gehad en had nog wat tekorten. hij was heel schaal en iel.