Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FelineNanet

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:56

Ik heb inderdaad ook toen 50 of 60 euro moeten betalen voor 2. Ik heb nu super fijne dikke (ander zadel) :). Achja ik denk met dit soort dingen altijd gelukkig gaat hij 10+ jaar mee en mijn eigen veiligheid staat toch wel voorop

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:01

Bij mij zijn ze ong. 6 jaar mee gegaan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:39

Ik heb nog steeds de originele er aan zitten, heb nog een oud model Wow en ga er elke week mee naar strand en de zee in... :+ (maak daarna wel alles goed schoon)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:44

Ik heb besloten mijn net aan gekochte wow weer te verkopen.
Rex reageerd er helemaal niet fijn op.
Behoorlijk balen maar met een gewoon wol gevuld kussen loopt hij toch lekkerder.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:53

koetjeboe schreef:
Behoorlijk balen maar met een gewoon wol gevuld kussen loopt hij toch lekkerder.

Tja ergens logisch met de samenstelling.
Succes met je nieuwe zadel!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:56

Jammer

Ik ben nog altijd heel blij met mijn WoW

Paard loopt er fijn onder

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 17:24

Bulck: hoe bedoel je dat

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:19

koetjeboe schreef:

Mag ik vragen hoe hij reageert?

Mijn paard was net een driejarige die niet zadelmak was in het begin maar blijkbaar kan dit komen door de bewegingsvrijheid die wow geeft.

Ik longeerde ze altijd even en daarna rijden. Na een maandje was ze dit zadel gewend en ging het goed...

Ik had in het begin ook even schrik dat het geen zadel voor ons was maar toch even doorgezet en natuurlijk contact gehad met de fitter...

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:16

Hij reageerd idd als een niet zadelmakke pony terwijl hij normaal kuiken mak is.
Mmm miss dan toch nog ff doorzetten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 07:10

Die van mij was ook super braaf en was de eerste keren met de Wow ook wat vluchterig, trok helemaal strak.
Na een paar keer was het bij hem over.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 07:50

ik heb er 3 weken mee gereden. trok helemaal zijn staart aan rug bol.
en bokken

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 08:51

Mijn merrie heb ik zadelmak gemaakt met een wintec met korrektorpad eronder, zonder veel reactie overgegaan naar Wow. Wel eens geprobeerd om mijn bates met flair erop te leggen: mevrouw dacht dat ze dood ging! Oké, laat maar...

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 16:05

koetjeboe schreef:
ik heb er 3 weken mee gereden. trok helemaal zijn staart aan rug bol.
en bokken

Deed mijn merrie ook maar door de betere drukverdeling, bloedtoevoer, bewegingsvrijheid gaan ze soms zo reageren omdat ze plots zoveel vrijheid hebben dat ze moeten wennen... en dusvook gebruik willen maken van deze vrijheid :)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:01

koetjeboe schreef:

Van de foto's en uitleg die je hier gaf.
Tab of geen tab is namelijk enorm, zeker als je een zadel en ruiter in balans wilt krijgen.
Een wolletje gaat dat niet veranderen.
Allicht, om de tab te compenseren is er een smallere headplate in gegaan of zijn de kussens harder opgevuld moeten worden. Die plek/ruimte is op de een of andere manier verkleind moeten worden en dat gaat ten kosten van stabiliteit, balans, en allicht het comfort voor de pony/paard ( niet te vergeten de ruiter)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:11

Excuus voor het abrupte binnenvallen maar toevallig iemand die een headplate 2 over heeft? Ik twijfel een beetje of ik die beter in mijn zadel kan doen. Ze zat bij de laatste pas sessie al een beetje tussen de maten in maar nu heb ik het gevoel dat de headplate misschien toch iets te ruim is geworden.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:12

bulck schreef:
koetjeboe schreef:

Van de foto's en uitleg die je hier gaf.
Tab of geen tab is namelijk enorm, zeker als je een zadel en ruiter in balans wilt krijgen.
Een wolletje gaat dat niet veranderen.
Allicht, om de tab te compenseren is er een smallere headplate in gegaan of zijn de kussens harder opgevuld moeten worden. Die plek/ruimte is op de een of andere manier verkleind moeten worden en dat gaat ten kosten van stabiliteit, balans, en allicht het comfort voor de pony/paard ( niet te vergeten de ruiter)

zoals je ook hebt kunnen lezen was de foto met het wolletje er onder toen het zadel nog niet was aangepast.
de heatplate die er in zat was gewoon de juiste.
Ondertussen is hij ook al flink meer gevuld geraakt rond de schoft. precies wat mijn fitter ook al zei en is die tab nu echt nodig.
maar desondanks blijft hij erg onstuimig onder mijn zadel.
Overigens onder meer zadels ben ik al achter alleen onder mijn endurance zadel is hij zichzelf.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:57

koetjeboe schreef:
zoals je ook hebt kunnen lezen was de foto met het wolletje er onder toen het zadel nog niet was aangepast.
de heatplate die er in zat was gewoon de juiste.
Ondertussen is hij ook al flink meer gevuld geraakt rond de schoft. precies wat mijn fitter ook al zei en is die tab nu echt nodig.
maar desondanks blijft hij erg onstuimig onder mijn zadel.
Overigens onder meer zadels ben ik al achter alleen onder mijn endurance zadel is hij zichzelf.

Sorry maar een paard groeit niet op enkele weken tijd van eentje die tab nodig heeft, of niet.
Sommigen groeien mss een headplate, zeker als ze eerder nog geen wow gehad hebben.
En heel uitzonderlijk, en dan spreken we over paarden die ondervoed zijn geweest of echt in een heel andere trainingsschema terecht gekomen zijn (lees maanden tot een jaar), heb je effectief dat het omgekeerd kan. Dus een paard zonder tab, dat naar tab moet.
Anatomie van een paard ga je ook niet met een wow veranderen. Eentje met meer schoft, zal nu eenmaal altijd die schoft behouden. Hoe hard je ook die bovenlijn gaat trainen.

Net als dat eeuwige headplate gewissel, dat bij vele een wedstrijd lijkt om te 'moeten' groeien naar een grotere maat. Besef ook daar dat 75% in een headplate 1-3 loopt.

Zoals ik al eerder zei is het van allergrootste belang om de juiste kussens te hebben in combinatie met de juist boom (flat or curved). Al de rest is ofwel simpel aan te passen (headplate) of is subjectief (wrongen, kleur, afwerking, beugelophanging, diepe of vlakke zit etc)

Ik blijf fan van het concept van Wow, maar je moet echt de verschillende mogelijkheden kennen en kunnen toepassen.

Succes verder met je paard

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:14

Hij was ook ondervoed. dat was het nou juist. Hij heeft duidelijk eiwit te kort gehad en had nog wat tekorten. hij was heel schaal en iel.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:39

koetjeboe schreef:
Hij was ook ondervoed. dat was het nou juist. Hij heeft duidelijk eiwit te kort gehad en had nog wat tekorten. hij was heel schaal en iel.

Maar dan nog heb je dat niet in 3 weken voor elkaar om dat helemaal om te toveren.
Soit verder mijn probleem niet uiteraard, maar de basisdingentjes moeten bij elk zadel voldaan zijn (zowel wow als eender welk ander zadel), anders krijg je dus problemen.
Hoewel, als je paard onder quasi geen enkel zadel fijn loopt, moet je mss toch eens verder gaan kijken.
(kissing spines, peesblessure op de lange rugspier of aanverwanten, spierscheurtjes etc)

Want ook dat, WOW is geen therapeutisch zadel.

En nu stop ik mijn pleidooi :') :+ (sorry)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:45

Goeiemorgen, ik ben op zoek naar een H-singel, 28 inch. Klopt het dat die amper te vinden zijn, nieuw of gebruikt?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:47

Soms staat er wel eens eentje op Bokt markt of marktplaats...
Heb je hem al wel uitgeprobeerd ? Mijn paard wilde er niet mee lopen......

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:51

Ik had er ooit 1 op marktplaats gezien. Scheelde toch aardig wat geld. Maar ik was te laat ...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:55

Tot nu toe leen ik er een van mijn stalgenootje, maar als we samen willen gaan rijden wordt dat moeilijk :D

Ik heb een empathy zadel en die is ontworpen om gebruikt te worden met een H-singel.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:01

Dat zadel ken ik niet ?! Maar houd dan ook engelse e-bay goed in de gaten, daar staan ze ook nog wel eens op.
En op Facebook schijnt ook een site te zijn met 2de hands wow onderdelen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:20

De empathy is een boomloze versie van wow, ontworpen door kerry sharp. Ben er mijn merrie mee aan het inrijden. Het filmpje is ook met mijn merrie, dit was de tweede keer dat ik er met een zadel op zat :D

https://youtu.be/aLEtrEaa2nc

De h-singel die er hier aan zit is van mijn vriendin en eigenlijk net wat te lang.