Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:51

Mijn singel heb ik nu bijna een jaar en nog geen barstje te vinden hoor. Ik ben helemaal geen poetser en hij wordt heus vuil en bezweet. Als ik hem dan schoonmaak doe ik dat goed met zadelzeep en smeer ik hem royaal in met rapide leergel. Hij blijft echt perfect.

@Germie: ik merk dat jij wel vaker hier post en vooral om aan te geven hoe slecht Fairfax wel niet is. Als ik me goed herinner heb je zelf ook geen Fairfax singel, toch? Natuurlijk moeten hier zowel goede als minder goede ervaringen geplaatst kunnen worden maar eerlijk gezegd krijg ik bij jouw berichten eerder de indruk dat je vooral iedereen wil overtuigen van de slechtheid van het product. Wat mij betreft erg zinloos en wekt bij mij vooral irritatie op.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:56

ChocooPrins schreef:
Ik heb hem besteld bij Ruitershop pas de deux. Ben wel van Belgie, maar kon de site al daarmee.

Bestellen kan wel al, maar er is nog niet uitgeleverd, ze doen daar ook geen voorspellingen over. Ik heb er één besteld daar.
Ook in eerste instantie de smalle uitvoering want ik kwam ook op 16cm uit. Maar de maat moet gemeten worden aan de achterkant van de voorbenen, je meet van het linker elleboogpuntje naar het rechter elleboogpuntje.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:39

DatBenIkNou schreef:
ChocooPrins schreef:
Ik heb hem besteld bij Ruitershop pas de deux. Ben wel van Belgie, maar kon de site al daarmee.

Bestellen kan wel al, maar er is nog niet uitgeleverd, ze doen daar ook geen voorspellingen over. Ik heb er één besteld daar.
Ook in eerste instantie de smalle uitvoering want ik kwam ook op 16cm uit. Maar de maat moet gemeten worden aan de achterkant van de voorbenen, je meet van het linker elleboogpuntje naar het rechter elleboogpuntje.

Bij pas de deux zeiden ze op 23/06 dat hij zou binnen zijn over 3 weken. Dus volgende week dinsdag.
Maar ze kunnen natuurlijk altijd mailen om te zeggen dat hij nog niet binnen is. We zien wel.
Alleen beetje vervelend aangezien ik ook een Prolite pad heb besteld en ze die samen willen opsturen.
En de prolite heb ik eigenlijk nu wel nodig.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:13

Oh echt? Bij mij werd er 2 weken geleden gezegd dat ze hem ieder moment verwachtte!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:51

Ik vraag mij af of die neopreen net zo goed werkt...is toch zachter en flexibeler matriaal...de stevigheid van op de plaatshouden zal dan minder zijn.

Mijn neopreen banaansingel voldeed dus helemaal niet met gevaar dat je heel strak gaat aansingelen.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:57

''Helaas hebben wij de Prolite Dressuursingel niet op voorraad. De levertijd van deze is singel is ongeveer drie weken.

Zodra wij de singel ontvangen hebben sturen wij hem direct (samen met de Tri Pad) naar u op.''

Hierboven exact wat ze mij hebben geantwoord.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:37

_Anneruth schreef:
Mijn singel heb ik nu bijna een jaar en nog geen barstje te vinden hoor. Ik ben helemaal geen poetser en hij wordt heus vuil en bezweet. Als ik hem dan schoonmaak doe ik dat goed met zadelzeep en smeer ik hem royaal in met rapide leergel. Hij blijft echt perfect.

@Germie: ik merk dat jij wel vaker hier post en vooral om aan te geven hoe slecht Fairfax wel niet is. Als ik me goed herinner heb je zelf ook geen Fairfax singel, toch? Natuurlijk moeten hier zowel goede als minder goede ervaringen geplaatst kunnen worden maar eerlijk gezegd krijg ik bij jouw berichten eerder de indruk dat je vooral iedereen wil overtuigen van de slechtheid van het product. Wat mij betreft erg zinloos en wekt bij mij vooral irritatie op.

Ik mocht hem toch echt absoluut niet met zadelzeep poetsen..

Ben er wel van overtuigd dat er verschil in kwaliteit was qua leer. Mijn eerste singel was een stuk harder en dus uiteindelijk groen met scheuren. Mijn nieuwe is heel mooi zacht. Maar ik gebruik dus echt alleen water en rapide.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:47

Ik maak hem al een jaar schoon met zadelzeep en geeft dus nog geen klachten.

Ik ken het verschil wel in stugheid. Vriendin van mij heeft 1 die is echt veel 'slapper' maar ik kan ook niet zeggen dat die beter is dan mijn stuggere.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:39

Ik denk dat het zweet ook anders kan zijn of zo. Ik heb een ander merk singel die er bij mij nog veel strakker/netter uit ziet dan zijn identieke copie uit dezelfde batch op een ander paard van een vriendin.
Wij zijn beide niet zo van het poetsen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:10

Mijn Fairfax ligt momenteel werkeloos in de kast... Paard reageert beduidend veel beter op de Eric Le Tixerant. Even nadenken of ik de Fairfax ga verkopen of gewoon houdt als 'reserve'singel. Lastig, want het is een dure reserve singel maar anderzijds maak ik er alleen maar verlies op als ik hem nu verkoop (3x mee gereden en nieuw gekocht).

Door dit topic maakte in de Fairfax na de keren dat er mee had gereden, schoon met Rapide Ledergel. Maar inderdaad zoals al werd gezegd: idioot dat dat het enige is waar je het mee schoon kan/mag maken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:57

Ik gebruik op al mijn leer EJ ledervet, dus dat ging bij mij ook op de singel. Rapide is goed, maar overdreven duur. Bij kwaliteitsleer heb je echt niet zo veel duur spul nodig, dat heeft amper onderhoudnodig, beetje water, beetje ledervet ongeacht het merk.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:48

Ik denk wel dat het leer van Fairfax bewust zachter is uitgekozen, omdat dit comfortabeler is voor het paard, ook met het oog op schuurplekken.

Dus wellicht dat het daarom ook eerder slijt. Maar er zit zeker een badge tussen met slechtere kwaliteit leer, of op de verkeerde manier geverfd of behandelt leer vanuit fairfax. Dat zal ook met de enorme vraag te maken hebben gehad.

Ik heb mijn singel destijds om kunnen ruilen voor een nieuwe, deze blijft wel goed. Ook ik behandel al mijn leer dagelijks (na gebruik dan) met Rapide leergel, maar dat deed ik altijd al. Zadelzeep gebruik ik sowieso maar zelden.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:05

_Anneruth, kan wel wezen dat Germie negatief is. Dat ben ik ook, en ik ben geïrriteerd dat ik dik vet geld betaal voor een singel met een waardeloze leer kwaliteit.

Tuurlijk zal het merendeel van de singels goed zijn, en ik geloof echt wel in het concept.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:07

Mijn singel is nu dik een jaar oud, vorig jaar in mei aangeschaft. Vooralsnog nog steeds super. Smeer 'm met Rapide in ongeveer 1x per maand (voor wedstrijd), na het rijden veeg ik alle haren eraf en eventueel met een sponsje of wat water erover heen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:09

Er zit wel verschil tussen geïrriteerd zijn omdat jouw singel niet deugt (=logisch) en roepen dat al het leer van fairfax slecht, slechter, slechtst is (=onzin).

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:44

Morris schreef:
_Anneruth, kan wel wezen dat Germie negatief is. Dat ben ik ook, en ik ben geïrriteerd dat ik dik vet geld betaal voor een singel met een waardeloze leer kwaliteit.

Tuurlijk zal het merendeel van de singels goed zijn, en ik geloof echt wel in het concept.

Zonder er nu al teveel over uit te willen wijden, want daar is dit topic niet voor. Het gaat mij erom dat Germie volgens mij geen ervaring heeft met fairfax en af en toe in dit topic voorbij komt om te vertellen hoe vreselijk slecht het allemaal is. Dat vind ik wat anders dan balen omdat je veel hebt betaald voor een singel van slecht leer. Dat heb ik ook geschreven, natuurlijk moet je ook negatieve ervaringen kunnen delen.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:59

Zijn het alleen de dressuursingels die slechte kwaliteit kunnen hebben of zijn er ook lange singels (met/zonder springflap) die slecht zijn?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:15

Ik kan alleen voor mijn lange singel spreken, en die kwaliteit was perfect :j

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 00:14

Tcm62 schreef:
maar dat komt door de verkeerde behandeling...is een stukje over geplaatst door fairfax

Wat een onzin! Sorry hoor...
Ik heb nu singel nr 2! die ik precies volgens protocol heb behandeld. Maar ook deze is keihard en begint zelfs wat te scheuren. Hij was ' extern getest' door fairfax en het lag aan het onderhoud...??
Yeah right!
Een klant van mij heeft deze singel ook , doet er geen hol aan en het ding is nog helemaal zacht! 8)7

Ik raad de overprijsde Fairfax dan ook af! Ik geloof zeker in de werking van de singel, maar voor dat geld lijkt me dat je wel wat kwaliteit mag verwachten?
Ik ben erg benieuwd naar de referenties van de Prolite!

De Sella singel heb ik overigens getest, heb er voor gekozen om heel snel vrijwillig af te stijgen toen de optie zich voor deed :=

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:35

Ik ga ook voor de Prolite, heb hem al besteld

@Fortuna22, Hoe bedoel je met die Sella singel? Reageerde je paard daar zo heftig op?

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:18

Mijn merrie vond de singel absoluut niet prettig.Mijn beide paarden zijn vrij gevoelig, maar mijn ruin reageerde er helemaal niet op, maar mijn merrie spande er enorm op!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:10

Nounou Foruna....het is wat ik lees op hun site.. :(:)

Ik heb de singel ook nu binnen..man lief zei dat het leer idd wat matig van kwaliteit is..maar ook dat zout leer aantast misschien voor gebruik een paar keer goed invetten...
Misschien dat de zuurgraad van de huid per paard verschilt?

Ik heb een prolite singel maar dan een simpele, ik vind dat te flexibel..

Overigens zie ik dit soort singels ook in het buitenland op 2 e hands site voor de zelfde prijs als deze...dus inderdaad vind ik net ook erg duur hoor, zal dat vanwege het patent zijn?, maar dit soort singels zijn dus overal erg duur...

Ik zie mensen met mijn zelde zadelmerk en even oud dan schrik ik van de staat er van, de mijne is nog zo goed als nieuw en die mensen zij echt wel stuk netter dan ik ben..

Alles is zo persoonlijk..

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:21

Tcm62 schreef:
maar dat komt door de verkeerde behandeling...is een stukje over geplaatst door fairfax

Tcm62 schreef:
Nounou Foruna....het is wat ik lees op hun site.. :(:)

Door je woordkeuze leek het meer op je persoonlijke menig/ ervaring, vandaar mijn reactie.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:23

Staat er toch ook? Maar geeft niet...ik snap dat mensen boos worden, is m enog al een bedrag, niet?
Zit nu nl met schuivend zadel en ik weet ook nog niet of dat opgelost kan worden...
Al met al loopt het al in de duiten eer ik onbekommerd kan rijden... ;(

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:33

Ik werd niet boos, vond alleen je reactie wat kort door de bocht. Zeker als je het verweer van Faifax voor waarheid neemt. ;)

De Fairfax zorgde er wel voor dat mijn zadels mooi op de plek bleven liggen, zonder extreem te hoeven singelen. Ik hoop maar dat de Prolite de zelfde goede eigenschappen heeft.