Precies op de band van de singel + beugels..

Terwijl ik de laatste twee maanden alleen maar gestapt heb en daarbij mijn beugels bijna altijd uit heb. En de singel zit altijd los
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Jasia schreef:Ik baal als een stekker.. Dacht echt het ideale zadel gevonden te hebben.. Nu krijgt Anne ineens allemaal drukplekken
Precies op de band van de singel + beugels..
Terwijl ik de laatste twee maanden alleen maar gestapt heb en daarbij mijn beugels bijna altijd uit heb. En de singel zit altijd los
Mijn schaapje is binnen
Wat is ´ie mooi, maar wat is ´ie ook groot... Is dit een ponymaat, Pmarena? Ik kan niet wachten om hem morgen uit te proberen. Nu maar hopen dat ik nog een singel hbe liggen die lang genoeg is...

Jasia schreef:Taffje: Ik heb de standaard inlages erin zitten. Een tijdje terug heb ik als 'extra' memory foam inlages er in gedaan, maar daarvan kreeg ik zelf onwijs last van mijn rug.
Mijn vriendin (Mistralleke @ bokt) heeft als extra inlages Moosegummi erbij zitten, dus dat ga ik nog eens proberen, als mijn paard niet meer kreupel is

(officieel mag ik niet meer rijden, of in ieder geval, niet meer vallen.... Mijn paard zit heerlijk zonder zadel, maar als ze één van haar bekende buien krijgt, kan ik haar zonder zadel niet uitzitten en mag ik 'onvrijwillig afstappen'..)
Mijn oh zo lieve stalgenootje stond al klaar met een camera om het vast te leggen, maar dat ging best rap. Ik had nog nooit zonder zadel op Zaar gezeten dus wist niet zo goed wat ik moest verwachten, maar ze gaf geen krimp (zelfs niet toen ik niet heul charmant een sprongetje maakte vanaf het krukje richting rug). Ze stapte redelijk ontspannen weg en we hebben een half uurtje wat geoefend in stap zoals we onder het zadel ook doen (werk veel aan de buiging mbv travers en sb op de academische manier). Ik zat lekker, niet zo opgesloten en vast als ik van jullie begrijp, maar wel lekker. Het gevoel van de rugspieren onder mijn zitbeenknobbels is heel wonderlijk. Ik heb een dikke kont, maar ben toch bang teveel met mijn knobbels in haar spieren te drukken. Zeker als ik voor een oefening echt richting een achterbeen wil gaan zitten, komt er best wat druk op te staan, maar Zaar leek er geen last van te hebben. Waar ik ook aan moet wennen is dat ik de vastigheid en steun van het zadel niet heb, ik moet veel meer vertrouwen op mijn eigen balans. In een traversachtige beweging, bijvoorbeeld, moet ik mijn gewicht wat verplaatsen naar mijn binnenknie. Onder het zadel geen probleem, maar nu vond ik dat best wiebelig en spannend. Ik weet zeker dat je eigen balans erg vooruit gaat door het rijden met een pad.