Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jasia

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:50

Ik baal als een stekker.. Dacht echt het ideale zadel gevonden te hebben.. Nu krijgt Anne ineens allemaal drukplekken :(:)
Precies op de band van de singel + beugels.. :\
Terwijl ik de laatste twee maanden alleen maar gestapt heb en daarbij mijn beugels bijna altijd uit heb. En de singel zit altijd los :?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:24

Wat voor'n inlages heb je erin?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:34

Jasia schreef:
Ik baal als een stekker.. Dacht echt het ideale zadel gevonden te hebben.. Nu krijgt Anne ineens allemaal drukplekken :(:)
Precies op de band van de singel + beugels.. :\
Terwijl ik de laatste twee maanden alleen maar gestapt heb en daarbij mijn beugels bijna altijd uit heb. En de singel zit altijd los :?

He nee toch???? Hoe kan dat nou???? :(:)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 19:03

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Mijn schaapje is binnen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Wat is ´ie mooi, maar wat is ´ie ook groot... Is dit een ponymaat, Pmarena? Ik kan niet wachten om hem morgen uit te proberen. Nu maar hopen dat ik nog een singel hbe liggen die lang genoeg is...

Edit, labeltje gevonden en inderdaad maat pony. Ik ben blij dat ik geen grotere heb gekocht want hier kan ik makkelijk in :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 19:33

Fijn dat hij er is +:)+

Ja, is ponymaat inderdaad :j En voor mij ook groot zat :j

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:35

Taffje: Ik heb de standaard inlages erin zitten. Een tijdje terug heb ik als 'extra' memory foam inlages er in gedaan, maar daarvan kreeg ik zelf onwijs last van mijn rug.
Mijn vriendin (Mistralleke @ bokt) heeft als extra inlages Moosegummi erbij zitten, dus dat ga ik nog eens proberen, als mijn paard niet meer kreupel is :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:17

hoe krijg je EXTRA inlages erin gepropt en dan het klittenband nog dicht? Ik krijg het klittenband niet eens dicht met de standaardinlages erin!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:21

Anders toch heavy duty inlages proberen?Ik heb er nog geen ervaring mee,maar gaan ze nu proberen..Ik heb ze net binnen gekregen(Thanks pmarena :) )en ze zijn echt erg mooi en super stevig :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:18

Ha fijn dat ze er zijn +:)+

Ik vind ze vooral lekker soepel, schokdempend en dan ook nog drukverdelend, veel beter dan de Dubbeldikke of Flex inlages die ik enkele jaren geleden had, die waren erg stevig. Hier kun je toch nog wat in knijpen, er zit meer vering / schokdemping in en dat vind ik wel heel fijn, geeft een veel zachtere zit (en toch beter beschermd) dan de originele inlages :)

Ik snap ook niet hoe iemand er nog inlages bij kan krijgen in die stomme smalle vakjes van de Iberica :P

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:23

Jasia schreef:
Taffje: Ik heb de standaard inlages erin zitten. Een tijdje terug heb ik als 'extra' memory foam inlages er in gedaan, maar daarvan kreeg ik zelf onwijs last van mijn rug.
Mijn vriendin (Mistralleke @ bokt) heeft als extra inlages Moosegummi erbij zitten, dus dat ga ik nog eens proberen, als mijn paard niet meer kreupel is :)

Of de hd inlages, die verdelen zoals ik begrijp erg goed, weet niet of je dan de moosegummi er nog bij in krijgt (is de combi waar ik voor mezef aan denk.......)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:25

De HD inlages zijn behoorlijk vergelijkbaar met 2 Moosgummi inlages op elkaar, met daartussen dus nog een flexibel kunststof plaatje voor extra drukverdeling.

NOG een Moosgummi laagje eroverheen (of eronder) is wel wat veel op zich hoor :)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:25

Ik heb er wel extra inlages ingekregen :o
De vakjes gaan inderdaad niet meer dicht, maar dat maakt in principe niet uit.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:48

Wij hebben de inlages op maat geknipt en kregen ze er gewoon in hoor :j

Ik wil eerst straks de Moosegummi als extra proberen, want als ik daarbij ook zo'n last van mijn rug krijg, hoef ik de HD ook niet te proberen denk ik zo :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:04

Lijkt me handig om eerst uit te vinden waardoor je nu eigenlijk pijn in je rug krijgt? :)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:12

Ik heb reuma.. Daarom is de Iberica voor mij geweldig, geen gedwongen zit, wel steun.. :) (officieel mag ik niet meer rijden, of in ieder geval, niet meer vallen.... Mijn paard zit heerlijk zonder zadel, maar als ze één van haar bekende buien krijgt, kan ik haar zonder zadel niet uitzitten en mag ik 'onvrijwillig afstappen'..)

Maar met de memory foam leek het wel of ik meer 'schokken' door kreeg en binnen no time deed mijn rug zeer, terwijl ik dat zonder die inlages met de Iberica nog niet gehad had..

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:15

pmarena schreef:
De HD inlages zijn behoorlijk vergelijkbaar met 2 Moosgummi inlages op elkaar, met daartussen dus nog een flexibel kunststof plaatje voor extra drukverdeling.

NOG een Moosgummi laagje eroverheen (of eronder) is wel wat veel op zich hoor :)

O, dat wist ik dus niet, weer wat geleerd :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:56

Ik denk wel dat het de moeite waard is andere inlages te proberen..De flexibiliteit van de hd inlages valt echt mee,terwijl ze toch heel stevig aanvoelen.
Ga er straks even mee rijden ben benieuwd hoe horsie het vindt,ze zal het me zeker laten weten :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:27

Net even gereden met de HD inlages en het rijdt erg lekker..Het zadel wordt er iets steviger van maar je zit zeker niet hard..Mijn paard liep ook echt lekker hier mee..Nu heb ik ook een nieuwe singel(een tixerant)en ik denk dat ze die ook absoluut erg op prijs stelt :j

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:12

bij mij is de iberica vandaag aangekomen.
zondermeer netjes op tijd.
alleen na dat ding in mijn handen gehad te hebben gaat hij ongebruikt linia recta terug naar de verkoper.
ik vind dit niet geschikt voor beugels.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:18

@Mariska: ik zou eerlijk gezegd ook nooit met beugels op mijn schaap gaan zitten, maar ik heb hem dat ook echt gekocht als bbp. Ik heb er een zonder inlages en vind het echt dom dat Christ daar ringen voor beugels aan heeft gemaakt. Dat is vragen om problemen.

Ik heb gister voor het eerst op mijn schaapje 'gereden'. Het opzadelen gaf meteen een probleem want mijn extra lange dressursingel (80 cm) haalde het voor geen meter. Gelukkig had ik een singel van 135 bij de hand en dat ging wel goed (je kon tusen de singel en het schaap doorkijken, maar zonder ongeljke druk van de beugels is dat geen probleem). Ik heb in eerste instantie en dressuurdekje eronder gelegd, maar dat ging na een paar stappen aan de hand al alle kanten op dus dan maar een vies schaapje (hoe doen jullie dat? Wat voor soort dekje past mooi onder een butterfly?).

Toen het opstappen :D Mijn oh zo lieve stalgenootje stond al klaar met een camera om het vast te leggen, maar dat ging best rap. Ik had nog nooit zonder zadel op Zaar gezeten dus wist niet zo goed wat ik moest verwachten, maar ze gaf geen krimp (zelfs niet toen ik niet heul charmant een sprongetje maakte vanaf het krukje richting rug). Ze stapte redelijk ontspannen weg en we hebben een half uurtje wat geoefend in stap zoals we onder het zadel ook doen (werk veel aan de buiging mbv travers en sb op de academische manier). Ik zat lekker, niet zo opgesloten en vast als ik van jullie begrijp, maar wel lekker. Het gevoel van de rugspieren onder mijn zitbeenknobbels is heel wonderlijk. Ik heb een dikke kont, maar ben toch bang teveel met mijn knobbels in haar spieren te drukken. Zeker als ik voor een oefening echt richting een achterbeen wil gaan zitten, komt er best wat druk op te staan, maar Zaar leek er geen last van te hebben. Waar ik ook aan moet wennen is dat ik de vastigheid en steun van het zadel niet heb, ik moet veel meer vertrouwen op mijn eigen balans. In een traversachtige beweging, bijvoorbeeld, moet ik mijn gewicht wat verplaatsen naar mijn binnenknie. Onder het zadel geen probleem, maar nu vond ik dat best wiebelig en spannend. Ik weet zeker dat je eigen balans erg vooruit gaat door het rijden met een pad.

Al met al ben ik heel positief! Lastige puntjes zijn de korte stoten (ga straks informeren wat langere leren stoten kosten) waardoor je met een gesp onder je bovenbeen zit (die ik niet echt voelde trouwens) en dat ik niet weet wat ik onder de pad moet leggen om hem een beetje schoon te houden. Ik heb nog een onderlegger liggen met inlages. Ik ga die er straks onder proberen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:32

Citaat:
Ik heb een dikke kont, maar ben toch bang teveel met mijn knobbels in haar spieren te drukken.

kantel dan iets verder door met je bekken, zodat je op je balancepoint zit en niet op die knobbels

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:37

Dat zou zomaar de oplossing kunnen zijn! Ik heb een behoorlijk holle rug en om op mijn zitbeenknobbels te gaan zitten, moet ik al hbeheeorlijk kantenelen voor mijn gevoel. Nog verder door kantelen zit niet automatisch in mijn syteem.
Ik heb vanmiddag les en ga er een staples met bbp van maken. Zal een camera meenemen om het beeld (voor mezelf vooral) vast te leggen.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:29

Die beugel ophanging is er om je evenwicht iets makkelijker te kunnen bewaren niet om vol met je gewicht in te hangen. Dus ik denk dat dat die beugel riemen er aan niet zo'n probleem zijn, mids je er een hebt met inlages en niet zoals, mrijn een zonder inlages. Mariska waarom heb je dan in godsnaam een fellsattel gekocht als je die beugelophanging niks vind?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:44

koop ff een skippiebal of een gymbal (vaak in de aanbieding bij het Kruidvat), daarop kan je op zoek gaan naar je balancepoint: ga erop zitten en handjes en voetjes los en probeer te blijven zitten (tip: doe dit de eerste keer in de buurt van een muur, anders pleur je zo hard op de grond) :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:49

hahaha, Morrie vertel mij wat ben dus op de grond gepleurt toen ik dat de eerste keer deed en mijn hond die bal wel leuk vond er zo snel zijn tanden in zette dat de bal meteen leeg liep en tja daar ging ik, maar het werkt wel. Want daardoor[en mijn boomloosje] ben ik wel anders gaan zitten en hang nu niet meer voorover.