Hoe lang zit er garantie op het zadel? Ik heb namelijk ook geen factuur, zadel is 2 jaar oud (gezien mijn betaling aan de fitter).
Precious20
Geplaatst: 26-08-11 19:23
Er zit 5 jaar garantie op de boom en 2 jaar op het leer.
Maar hoe kan je nu geen factuur hebben? Je moet toch wel iets als betalingsbewijs hebben? Ik heb bij aankoop een document gekregen waarin precies staat uit welke onderdelen mijn zadel opgebouwd is, met de prijs erbij.
inderdaad malih, naar mn op maat gemaakte 3 zadels die naar minder dan 3 maand weer niet goed lagen was ik meer kwijt nee ben heel blij dat ik wow tegen ben gekomen tis even sparen maar dan heb je ook wat.
Inderdaad je wil toch altijd een bewijs hebben ookal crasht een pc/printen dan eerst maar een geschreven pappier met de aankoop datum, bedrag, betaling voldaan en garantie + handtekening beide partijen
Ik weet niet of ik een factuur heb gekregen, ik kan het me niet herinneren. Ik had ook geen idee wat voor zadel ik heb, nu er een andere fitter is bijgeweest dus wel. Ik heb alleen op mijn bankafschrift een overschrijving aan de fitter staan.
ivm met diefstal lijkt me kaspar. bij mij zit het in mn inboedelverzekering.dat is bij elke maatschappij wel andes wb voorwaarden. het loont wel om je hierin te verdiepen,ik kreeg nl wel nieuwwaarde uitgekeerd na de inbraak hier; je moet wel ankoopbonnen kunnen overleggen zodat je echt kan aantonen dat je eigenaar bent.
caro_vt
Geplaatst: 27-08-11 13:49
Ik heb de factuur per mail gekregen toen mijn zadel net in de maak ging. Eigenlijk weet ik ook niet precies welke onderdelen ik precies allemaal heb, dit staat niet vermeld op de factuur ... IK diende wel 50% op voorhand te betalen en de rest precies voor levering, iets wat ik eigenlijk liever niet doe.
Ik had op 1 december besteld en half maart is het zadel gearriveerd!
dorothea
Geplaatst: 27-08-11 14:35
vitelli schreef:
Je kan je fitter toch bellen en vragen om een "kopie-faktuur"? Als je je zadel wilt verzekeren, zul je dat ook moeten overleggen.
Dat heb ik gedaan, en zojuist had ik een mailtje met de factuur! Super dus!
dorothea
Geplaatst: 27-08-11 14:37
vitelli schreef:
Hebben jullie je wow verzekerd??
Zit bij de inboedel. Let wel op: als je je zadel op stal bewaart, en hij wordt gestolen, meldt de verzekering dan wel dat je 'm normaal altijd thuis bewaart, maar dat je 'm deze keer op stal hebt gelaten omdat (vul zelf maar in). Dit is een tip van een heel goede vriend van me, die verzekeringsexpert is.
steinstein
Ik heb het tegen diefstal verzekerd omdat er al eens een zadel, overdag, uit onze stal is gestolen. Dat was toen niet verzekerd ook niet via de inboedelverzekering. Wij zijn verzekerd bij interpolis. Moeten we dat dan speciaal laten vermelden? Welke verzekeringen hebben jullie dat het wel bij de inboedel kan? Ik heb em nu verzekerd via de kostbaarhedenverzekering. Erg kostbaar ja, paar honderd euro per jaar! Het is dan wel overal verzekerd ook als ik het meeneem op concours.
Serieus, een paar honderd euro per jaar? Neem aan dat de voorwaarden dan wel heel goed zijn. Want de meeste verzekeringen keren alleen de dagwaarde uit en niet de nieuwwaarde, dus dan kun je dat verzekeringsgeld beter opsparen zodat je met de tijd een nieuwe kunt kopen.
knollentuin
Geplaatst: 28-08-11 12:15
nee aimee, dat heb je verkeerd, ik kreeg de waarde die op mn bonnen stond. de eisen waren dat de dagwaarde ,marktconform,van de gestolen zadels tenminste 40% van de aankoopprijs was en dan kreeg je nieuwwaarde. met een merkzadel zit je best lang boven de 40 % ,ben verzekerd bij nationale nederlanden en gewoon in mn standaard inboedelverzekering 4 zadels... iemand bij mij op stal heeft het in dr verzekering bij de interpolis afgedwongen voor maar 2 of 3 euro per maand, dus dat valt ook wle mee.
Laatst bijgewerkt door knollentuin op 28-08-11 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Waarop baseren ze de dagwaarde dan? Wow zadels zijn namelijk helemaal niet zo waardevast dat de dagwaarde na een paar jaar nog 40 % van de nieuwwaarde is.