Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:04

quibje schreef:
ik kom ook even binnen vallen, maar het is nogal een groot topic om even door te lezen dus stel ik zo mijn vraag even in de hoop dat het nog niet gevraagd is.
ik heb een site in duitsland gevonden die zadels verkopen met lederen bomen
in hoeverre is dat iets of is dat juist niks?
de zadels zelf zien er wel gaaf uit
http://www.sorenta-sattel.de

Deze zadels zien er inderdaad erg gaaf uit, wat ik me afvraag, die verstelbare kussens hoe weet je dat die op de juiste plek zitten en ze zien er niet echt dik uit....

Dolores08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:27

Kent iemand dit zadel aub? Afbeelding
Is een Mauer Massattel met lederboom. Ik heb zo'n zadel nog nergens gezien. Ik vind ook geen info op internet over dit merk.
Ik vroeg me af of dit zadel iets te maken heeft met het merk Deuber en of deze lederboom dezelfde is als een ultraflex boom.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:40

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 00:07

Francis

Re: Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 00:25

:D Ik vond em ook een beetje .. uh.. typisch <<) Vroeg me al af wat de ruiters van deze zadels er mee uit willen stralen. Toch een vorm van 'compensatie'... de ouderwetse Ferrari zeg maar ;)

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:43

Haha, precies mijn gedachten! :P

Op de Duitse ebay staat inderdaad veel leuks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:51

hahaha wat een .....apart....zadel..

francis,hoe is het met jouw pony?
al rijp voor een mooi zadel?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:26

Op zich kan pony wel een zadel gebruiken maar mijn portemonnee laat het nog niet toe. Auto is net voor de keuring geweest, zadelplannen kunnen weer even in de koelkast. Ik denk da'k moet wachten tot het vakantiegeld er is en hopelijk is er dan geld voor een goedkoop zadeltje. Ik wist het toen ik haar kocht maar baal er wel van op 't moment, omdat ik verder ook zo weinig met haar kan op de plek waar ze nu staat.
Nahja... eigen schuld dikke bult zullen we maar zeggen ;) Toch had ik haar niet willen laten staan, ik word echt gelukkig van dat dier.

Dolores08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 01:22

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 11:17

Mooi paardje Francis! Erg leuk gekleurd, en een lieve uitdrukking. Heb even in je profiel gespiek want ik wist niet dat je een nieuw paard had ,-)
Dat lijkt me ook wel een kruising Konik.
Kan je niet tijdelijk een zadel lenen van iemand bijvoorbeeld? Ik zeg het maar even omdat ik zelf 6 maand met een geleend westernzadel heb rond gereden van mijn buitenrij-maat (gezien ik anders niet mee kon rijden wat voor beiden niet leuk was). Bij hem lag het toch maar te liggen..

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:33

Oh, heb m'n profiel nog niet geüpdate maar Raya is inderdaad een kruising Konik. Met Hucul nog wel. Vind het best stoer dat ze zo'n bijzondere kruising is eigenlijk :D
In m'n 'mads and friends' blog (zie onderschrift) staan updates en in het Konik-topic hier op Bokt ook ( [RPA] Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.? (pag. 18)
Er zijn mensen in Polen die voor me aan't zoeken en bellen zijn geweest en 1 persoon is nu op Poolse fora voor me aan't informeren of iemand haar kent, aangezien Hucul vrij zeldzaam zijn en er ook niet zo heel veel mee gekruisd wordt.

Leenzadel kon ik wel krijgen maar degenen die ik tot nu toe kon lenen pasten niet. Moet van 1 persoon nog proberen maar de meeste westernzadels die ik kan lenen zijn echt te lang, ze is maar 1.44 ofzo en niet de makkelijkste rug (ik was nog wel zó van plan om daar bij m'n volgende paard op te letten! O:) ) omdat ze nog wat week is (verwacht daar met juiste training nog wel wat aan te kunnen doen, ze is behoorlijk 'achterover getrokken' met rijden dus nooit d'r rug leren gebruiken).

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:35

Inderdaad een erg leuk paardje! Ik wilde ook altijd een grullo kleurige, maarja. Van mijn gestippelde Pool nu, heb ik ook nooit spijt gehad ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:49

ik vind dat je ook een heel leuk paardje hebt Francis,heel apart kleurtje. Houd ik wel van.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:54

mochten hier nog liefhebbers zijn van australian stockzadel, ik heb er een in de verkoop.
heb er zelf heerlijk lange ritten gemaakt, maar ga nu over op een ander zadel. maar nogmaals zo`n zadel is heerlijk voor lange ritten.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 15:29

Ik kwam op marktplaats een prachtig peruaans paso fino zadel tegen. Heel mooi natuurlijk. Maar hoe zit zo'n zadel?
Als ik op internet foto's vergelijk ben ik bang dat de beugelophanging te ver naar voren ligt om fijne hulpen te kunnen geven. Maar is dat ook echt zo?

Dit is de advertentie:
http://link.marktplaats.nl/541926582

Ik heb ook al een mail gestuurd voor meer informatie. Maar zou ook graag jullie kijk op dit zadel lezen. :j

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:05

Wow, 't kost een paar centen maar dan heb je ook wel Kunst: http://link.marktplaats.nl/541092832
Serieus, als ik 't geld er voor had zou ik het kopen, gewoon om als pronkstuk in de kamer te zetten en héél af en toe op te rijden...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:13

Oh Malenka, de beugels zitten idd wat naar voren, maar dat heeft ook met de rijstijl te maken die met deze zadels gereden hoort te worden. Vergelijkbaar met een westernzadel voor het koeienwerk, die ook de beugels verder naar voren hebben dan die met een equitationseat. Je komt bij deze zadels iets meer in een stoelzit te zitten en dat kan bij bepaalde taken wenselijk zijn. Bij 't Western bijv. bij het koeienwerk, omdat je dan makkelijker achterop je kont kunt zitten en mee kunt gaan met de beweging van het paard en het paard en bij de Paso past die houding beter bij de extra gang die die paarden hebben, waarbij ook wat meer 'achterop' wordt gezeten. Het hoort dus bij het zadel en de rijstijl.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:40

Wow dat is echt een schitterend mooi zadel!!!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 12:50

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:58

Tsja, het zou zowel bij de gangen van mijn paarden passen als bij het werk waar ik mijn paarden voor heb, zo´n Peruviaans werkzadel.
Maar ik ben een beetje huiverig voor experimenten wat betreft goed passen op de paardenrug etc. Er zijn hier geen mensen met de expertice om dergelijke zadels aan te meten. Dat in combinatie met de ongunstige koers en de hoge invoerkosten maken het jammer genoeg een twijfelachtige optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:08

zijn hier mensen met een malibaud??
hoe lang/kort zijn die zadels?(ja snap dat het aan de maat ligt...maar ik heb geen idee?)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 16:12

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:18

Ook interessante zadels, die malibauds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:19

die wil ik wel eens proberen.
met een bontje zitten ze wat zachter lees ik overal??
(heb zelf stuitbreuk gehad...dus misschien zijn ze véel te hard voor mij)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 16:23

Anoniem schreef:
die wil ik wel eens proberen.
met een bontje zitten ze wat zachter lees ik overal??
(heb zelf stuitbreuk gehad...dus misschien zijn ze véel te hard voor mij)

:Y) oeps.
Ze zitten als een plank, gezien je zo ongeveer rechtstreeks op de boom zit, maar dat went, ik heb zo'n wolletje maar ik zit echt liever zonder. Zelfs na dagritten nooit ergens last van gehad.
Ik denk dat het vooral met je zithouding en vervolgens met je eigen gevoeligheid te maken heeft. De ene heeft nergens last van in zo'n zadel, de andere krijgt zelfs op een kussen pijn.