Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:17

YvonneNEL schreef:
cambiar@ hai. vandaag heb ik eraan gedacht! net opgemeten:
binnenzijde is 9,3.
buitenzijde is 11 cm.

Wil je de hoek ook weten? dan moet ik even een meetlatje meenemen voor de grade

leuke dingen heb je gemaakt zeg! echt tof. als het met biothane is gelukt ben ik misschien een volgende klant :)

Dat is echt super super lief van jou, dank u wel ;) !
De hoek zou ook wel heel erg handig zijn, mocht je dat nog willen doen :o ...
Het zal lukken met biothane, maar ik zou eerst eens willen oefenen in leder. Voor de bochten en de maten en zo...als dat gelukt is dan bestel ik biothane. Welk kleur zou je liefst hebben? Ik zag verschillende kleurtjes staan, heel mooi eigenlijk ook:
http://www.bioplastics.us/files/2010%20The%20Choice.pdf
Ik ben super blij met de tip, ga voor m'n eigen paarden ook biothane maken.
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 01-12-11 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:20

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:25

Cambiar schreef:
YvonneNEL schreef:
cambiar@ hai. vandaag heb ik eraan gedacht! net opgemeten:
binnenzijde is 9,3.
buitenzijde is 11 cm.

Wil je de hoek ook weten? dan moet ik even een meetlatje meenemen voor de grade

leuke dingen heb je gemaakt zeg! echt tof. als het met biothane is gelukt ben ik misschien een volgende klant :)

Dat is echt super super lief van jou, dank u wel ;) !
De hoek zou ook wel heel erg handig zijn, mocht je dat nog willen doen :o ...
Het zal lukken met biothane, maar ik zou eerst eens willen oefenen in leder. Voor de bochten en de maten en zo...als dat gelukt is dan bestel ik biothane. Welk kleur zou je liefst hebben? Ik zag verschillende kleurtjes staan, heel mooi eigenlijk ook:
http://www.bioplastics.us/files/2010%20The%20Choice.pdf

ga ik voor je doen!

ik vind rood een mooie kleur! heb ook een rood touwhalster en nog wat andere dingen. je hoort het nog

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:40

YvonneNEL schreef:
Cambiar schreef:

ga ik voor je doen!

ik vind rood een mooie kleur! heb ook een rood touwhalster en nog wat andere dingen. je hoort het nog

Ja rood is super mooi. Da's echt een zeer leuk idee. Het kleur zal ook bij mijn paarden heel leuk zijn. Nogmaals dank voor de maten en het leuke idee!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:27

[***] schreef:
Ik heb vandaag les gehad van Josepha Guillaume, zij had er nog nooit 1 gezien maar vond het wel een erg interessant hoofdstel! De enige "opmerking" was, en dat is ook hetgeen mij stoort, de kinriem zeg maar ... Ergens in mijn vorige posts heb ik gezegd dat als ik hem 'gewoon' om doe dat hij schuift (en poon hem uitkrijgt) en als ik hem een gaatje strakker doe dat poon niet kan kauwen .. Dat is dus door de positie waarbij die kinriem zit. Eigenlijk had die bij het bitloze gelijk moeten lopen met de neusriem en niet die knik naar beneden maken. Weet niet of jullie begrijpen wat ik bedoel? Ga volgende keer kijken of ik het niet wat anders kan bevestigen, misschien dat dat iets beter werkt, maar waarschijnlijk zal het wel niet lukken :+

Nu, het is geen ramp dat hij tijdens het werk niet volop snoepjes kan kauwen, maar toch ergens wel een klein beetje vervelend ;)

quote Cambiar:
Bedoel je dat de kinriem best iets lager komt, daar waar de hoofdriem de knik maakt naar de neusriem? Zou dat beter zijn om bitloos te rijden?

Ik denk dat ik bedoel dat de kinriem best hoger zou komen. Dat gewoon de neusriem zou doorlopen zeg maar, en dan geen kinriem.

Als ik de laatste foto's zie (prachtig dier & prachtig hoofdstel trouwens!) krijg ik het idee dat ik dit probleem niet zou hebben met een bit, aangezien de kinriem dan zeg maar 'aanhangsel' is en tegen het bit ligt. Maar als je geen bit hebt zit alles op die kinriem, en die ligt bij mijn pony zo irritant dat ik het moeilijk beslissen vind of ik daarmee moet doorgaan of niet ... Want als je hem vast doet op gevoel zit hij eigenlijk te los, hoofdstel schuift bij het longeren & als pony het in zich heeft gaat het uit :+. Dus doe ik hem altijd een gaatje vaster, maar dan zit het echt wel vast, vast .. Pony lijkt er op zich geen problemen mee te hebben, hij luistert super en alles blijft ook mooi op de plaats. Maar het zit dus ook echt vast, en ergens stoort mij dat wel. Maar misschien ben ik gewoon zo'n watje :+

Heb al zitten denken om er een gaatje tussenin te maken, maar zoveel plaats is daar niet tussen dus volgens mij gaat het dan helemaal doorscheuren ofzo :=

Hoe zou jij dat doen om de neusriem te laten doorlopen?
Als ik even (stuntelig) teken op de paarde-schedel, dan komt de neusriem op die manier toch weer tegen de kiezen aan die uitsteken en dan doe je volgens mij het effect weer te niet van de Micklem Bridle.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LR3YE3DV.jpg
Ertussen in (2), dan komt de neusriem op het bit en veel verschil geeft het niet...

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:24

cambiar; ik geodriehoek voor je meegenomen... ben ik zonder te meten weer naar huis gegaan... morgen weer proberen :o

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:46

YvonneNEL schreef:
cambiar; ik geodriehoek voor je meegenomen... ben ik zonder te meten weer naar huis gegaan... morgen weer proberen :o

Thx, ik heb vandaag en morgen vrijaf, ik had graag de neusriem nog uitgesneden want daarna heb ik weinig tijd meer....

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:14

Cambiar schreef:
YvonneNEL schreef:

Thx, ik heb vandaag en morgen vrijaf, ik had graag de neusriem nog uitgesneden want daarna heb ik weinig tijd meer....

40 graden op de geodriehoek! op het oog schatte ik 45. zat er niet ver naast. als je tussen de 40 en 50 aanhoud dan zit je goed. succes met maken. laat je het ons weer zien dan? ben wel benieuwd

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:11

YvonneNEL schreef:

Thx, ik heb vandaag en morgen vrijaf, ik had graag de neusriem nog uitgesneden want daarna heb ik weinig tijd meer....[/quote]

40 graden op de geodriehoek! op het oog schatte ik 45. zat er niet ver naast. als je tussen de 40 en 50 aanhoud dan zit je goed. succes met maken. laat je het ons weer zien dan? ben wel benieuwd[/quote]
Thx!!!! Ik ga het zeker tonen! Hoop deze week klaar te zijn, maar hangt ervan af wanneer ik m'n gepsen ontvang via post.
Heb nog eens zitten denken, in biothane weet ik niet hoe dat zal lukken, want de neusriem van de Micklem bestaat uit 1 u-vormig stuk, dat kan ik wel snijden uit leder, maar biothane zijn straps, ik kan daar geen U-vormig ononderbroken stuk van maken als je begrijpt wat ik bedoel...tenzij het dus ok is om de stukken aan elkaar te naaien...

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:42

Cambiar; ga eerst maar an het leer voor jezelf!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:04

Kirstenn

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:10

Ik heb het idee dat ie aan de zijkanten nog iets omlaag moet

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:09

ik ook :j

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:32

Ja, ik heb ook het idee dat ie een gaatje mag zakken aan de zijkant

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:07

Hij moet idd zakken, kijk maar eens hier:
Afbeelding

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:27

Dat had ik ook gezien dat hij wat mocht zakken ;), maar dat laten zakken is maar een kwestie van gaatjes maken , maar ik bedoelde vooral de afstand van de neusriem, of die ok was, want die bepaalt waar de bakstukken zullen komen (dat is snijwerk en dat kan ik achteraf niet meer aanpassen). Ik heb hem nu al gesneden, op de maat van de full...vroeg me af of de bakstukken niet te ver van dat uitstulpend been kwam aan de kaak: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WSPOXINJ.jpg. Was een heel werk omdat de neusriem en baktstukken uit 1 stuk zijn, heel moeilijk om uit te snijden, maar is dan toch gelukt
http://www.mijnalbum.nl/Album=AOPCCUQ6
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 13-12-11 23:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:34

Ik kom hier even binnen vallen,
ik ben op zoek naar een hoofdstel voor mn ruin hij heeft een kleine ruimte tussen de atlas en zn oren waardoor hij snel druk krijgt van een hoofdstel op de oorschelp.

Ik heb dit hoofdstel geprobeer maar als ik de fotos hier bekijke heb ik het idee dat deze te klein was want hij leek nog steeds erg te drukken.
Hij laat het met rijden trouwens niet merken maar zodra je het hoofdstel om hebt gaat hij vreselijk schudden en zodra je afstapt wil hij hem erg graag af hebben.

dit is het hoofd van mn ruin met 2 verschillende hoofdstellen
Dit hoofdstel heeft hij nu en zit hem het fijnste maar hij blijft schudden zodra hij om komt. je ziet hier ook duidelijk dat het bot ver door loopt tot bijna achter zn oren en dat het kopstuk erg straks zit tegen de oren
Afbeelding

hoofdstel van mn andere paard als voorbeeld, ook hier zie je duidelijk dat het tegen de oren drukt
Afbeelding

Nu ben ik heel erg benieuwd of dit hoofdstel een oplossing kan zijn voor mijn hoofdstel problemen :D

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:40

Ik heb het kopstuk omgedraaid, geeft nog wat meer vrijheid achter de oren :)

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:41

En ohja, let op je frontriem,.die kan er ook voor zorgen dat de boel te klein zit

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:43

hoe breed is het kopstuk hoeveel cm?
is het uitgesneden voor de oren?

de frontriemen zijn voor mij paard al extra ruim en hangen los helaas maakt dat geen verschil

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:49

Seven schreef:
Ik kom hier even binnen vallen,
ik ben op zoek naar een hoofdstel voor mn ruin hij heeft een kleine ruimte tussen de atlas en zn oren waardoor hij snel druk krijgt van een hoofdstel op de oorschelp.

Ik heb dit hoofdstel geprobeer maar als ik de fotos hier bekijke heb ik het idee dat deze te klein was want hij leek nog steeds erg te drukken.
Hij laat het met rijden trouwens niet merken maar zodra je het hoofdstel om hebt gaat hij vreselijk schudden en zodra je afstapt wil hij hem erg graag af hebben.

dit is het hoofd van mn ruin met 2 verschillende hoofdstellen
Dit hoofdstel heeft hij nu en zit hem het fijnste maar hij blijft schudden zodra hij om komt. je ziet hier ook duidelijk dat het bot ver door loopt tot bijna achter zn oren en dat het kopstuk erg straks zit tegen de oren
Afbeelding

hoofdstel van mn andere paard als voorbeeld, ook hier zie je duidelijk dat het tegen de oren drukt
Afbeelding

Nu ben ik heel erg benieuwd of dit hoofdstel een oplossing kan zijn voor mijn hoofdstel problemen :D

Ik maak ze zelf, met een uitsparing voor de oren ;) , was ik ook van plan om zo de hoofdriem te maken voor de micklem bridle die ik zelf voor m'n eigen paarden maak, omdat ik ook dat probleem heb bij m'n paarden. Vooral de frontriemen zijn wat te kort (Lusitano's) voor hun iets brede hoofd en daardoor snijdt die riem in de oren...
http://www.mijnalbum.nl/Album=68ZITQXR

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 00:23

De uitsparing in het kopstuk is niet voor de oren maar om de bindweefselplaat/spieren achter de oren te ontzien.
Omdraaien van het kopstuk doet een gedeelte waarom het hoofdstel is ontwikkeld te niet.
Hoewel het kopstuk tot bij de oren wel smal is (zie foto van mijn merrie)

Afbeelding

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:26

Laatst bijgewerkt door Cambiar op 14-12-11 00:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 00:28

Seven als eens gekeken naar de Dyon:

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:40

Bedankt voor de tips,

ik weet dus niet of het rambo hoofdstel gaat werken de gene die ik heb geprobeerd was cob paard zit altijd tussen kop en full in ka lengte maar is kwa brede full soms zelf x full
Hij liep er niet fijn op was echt aan het gooien met het hoofd on plaats van wat schudden maar of deze dan te klein was ?

De dyon heb ik 3 dagen gerpobeerd maar mn ruin vond hem vreselijk ging ook tijdens hhet rijden schudden en met het hoofd gooien wou niet meer inbuigen etc, ook heb ik de ST Zaum geprobeerd voor enkele dagen daar liep hij fijn op maar net als alle andere hoofdstellen ging hij ook hier schudden met om doen en wou hij deze ook graag weer af.