Ik heb vandaag les gehad van Josepha Guillaume, zij had er nog nooit 1 gezien maar vond het wel een erg interessant hoofdstel! De enige "opmerking" was, en dat is ook hetgeen mij stoort, de kinriem zeg maar ... Ergens in mijn vorige posts heb ik gezegd dat als ik hem 'gewoon' om doe dat hij schuift (en poon hem uitkrijgt) en als ik hem een gaatje strakker doe dat poon niet kan kauwen .. Dat is dus door de positie waarbij die kinriem zit. Eigenlijk had die bij het bitloze gelijk moeten lopen met de neusriem en niet die knik naar beneden maken. Weet niet of jullie begrijpen wat ik bedoel? Ga volgende keer kijken of ik het niet wat anders kan bevestigen, misschien dat dat iets beter werkt, maar waarschijnlijk zal het wel niet lukken

Nu, het is geen ramp dat hij tijdens het werk niet volop snoepjes kan kauwen, maar toch ergens wel een klein beetje vervelend

quote Cambiar:
Bedoel je dat de kinriem best iets lager komt, daar waar de hoofdriem de knik maakt naar de neusriem? Zou dat beter zijn om bitloos te rijden?
Ik denk dat ik bedoel dat de kinriem best hoger zou komen. Dat gewoon de neusriem zou doorlopen zeg maar, en dan geen kinriem.
Als ik de laatste foto's zie (prachtig dier & prachtig hoofdstel trouwens!) krijg ik het idee dat ik dit probleem niet zou hebben met een bit, aangezien de kinriem dan zeg maar 'aanhangsel' is en tegen het bit ligt. Maar als je geen bit hebt zit alles op die kinriem, en die ligt bij mijn pony zo irritant dat ik het moeilijk beslissen vind of ik daarmee moet doorgaan of niet ... Want als je hem vast doet op gevoel zit hij eigenlijk te los, hoofdstel schuift bij het longeren & als pony het in zich heeft gaat het uit

. Dus doe ik hem altijd een gaatje vaster, maar dan zit het echt wel vast, vast .. Pony lijkt er op zich geen problemen mee te hebben, hij luistert super en alles blijft ook mooi op de plaats. Maar het zit dus ook echt vast, en ergens stoort mij dat wel. Maar misschien ben ik gewoon zo'n watje

Heb al zitten denken om er een gaatje tussenin te maken, maar zoveel plaats is daar niet tussen dus volgens mij gaat het dan helemaal doorscheuren ofzo