Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emma_evg

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:59

Weten hier misschien mensen of het mogelijk is om de Chester van Hooks bitloos te gebruiken, zoals ook de Micklem bitloos kan worden gebruikt?

Paard hier heeft een wondje in zn mondhoek, en dat wil niet natuurlijk niet goed genezen als ik een bit er in hang. Was sowieso al van plan om de Chester binnenkort te bestellen, en het zou mooi meegenomen zijn als ik die tijdelijk ook kan gebruiken om dit paard bitloos te rijden, tot dat het wondje weer goed is geheeld. Mocht dit met de Chester niet gaan, ga ik eerst op zoek naar een ander bitloos hoofdstel.

Het is dus echt voor tijdelijk gebruik, ik snap dat het hoofdstel er niet voor gemaakt om bitloos te gebruiken.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:00

emma_evg schreef:
Weten hier misschien mensen of het mogelijk is om de Chester van Hooks bitloos te gebruiken, zoals ook de Micklem bitloos kan worden gebruikt?

Paard hier heeft een wondje in zn mondhoek, en dat wil niet natuurlijk niet goed genezen als ik een bit er in hang. Was sowieso al van plan om de Chester binnenkort te bestellen, en het zou mooi meegenomen zijn als ik die tijdelijk ook kan gebruiken om dit paard bitloos te rijden, tot dat het wondje weer goed is geheeld. Mocht dit met de Chester niet gaan, ga ik eerst op zoek naar een ander bitloos hoofdstel.

Het is dus echt voor tijdelijk gebruik, ik snap dat het hoofdstel er niet voor gemaakt om bitloos te gebruiken.

Ik zou het niet doen. Op eigen terrein met een stikbraaf paard misschien, maar nee, zou mijn voorkeur niet hebben. Daar is het écht niet voor gemaakt.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:14

Loeka_Polly schreef:
Bij mijn pony krijg ik niks over haar oren heen. Ook het halster moet ik altijd het riempje losmaken en ruim achter haar oren langs over dr hoofd doen (trauma van vroeger) Toch wil ik wel graag een hoofdstel bij haar om kunnen doen. Hebben jullie misschien suggesties voor een hoofdstel waarbij ik de frontriem er af zou kunnen halen en dus niet over haar oren om hoef te doen?

Alvast bedankt!

De frontriemen kunnen inderdaad los geklikt worden, dat is misschien een optie.
Of het hoofdstel van Dyon dat zo ver achter de oren ligt?
https://www.dochorse.nl/dyon-hoofdstel-difference.html

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:41

emma_evg schreef:

Nee dat zou ik niet doen. Het ringetje bij de micklem die gemaakt is voor bitloos is namelijk op een heel andere manier gestikt dan de hooks chester. Bij de chester is de kans groot dat deze los breekt.
Zie foto voor detail:

Afbeelding

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:47

darkadia schreef:
emma_evg schreef:

Nee dat zou ik niet doen. Het ringetje bij de micklem die gemaakt is voor bitloos is namelijk op een heel andere manier gestikt dan de hooks chester. Bij de chester is de kans groot dat deze los breekt.
Zie foto voor detail:

[ [url=m/8jYzeT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goed punt idd, dan ga ik op zoek naar een echt bitloos hoofdstel. Dankjewel!

xTinkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:53

iemand nog een idee waar je goedkoop een nep micklem kan kopen? rond de 40 euro of lager

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:07

xTinkertje schreef:
iemand nog een idee waar je goedkoop een nep micklem kan kopen? rond de 40 euro of lager

Misschien de easy trek comfort bij Kifrahorse? Wel iets duurder, maar goede kwaliteit en goedkoper dan micklem zelf ;)

xTinkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:10

darkadia schreef:
xTinkertje schreef:

Misschien de easy trek comfort bij Kifrahorse? Wel iets duurder, maar goede kwaliteit en goedkoper dan micklem zelf ;)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:29

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:06

Er was laatsts iemand op stal die voor 40 euro hele nette " namaak" micklem heeft gescoord. Weet alleen even niet meer waar, maar dat kan ik altijd vragen..

Ik heb zelf op MP een hoofdstel gescoord. Degene waarvan ik laatst al de neusriem had, maar die was te klein.
Nu in full en een deluxe versie. hopelijk maandag binnen en dan dinsdag passen :D

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:18

darkadia schreef:
emma_evg schreef:

Zie foto voor detail:

[ [url=m/8jYzeT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goed punt idd, dan ga ik op zoek naar een echt bitloos hoofdstel. Dankjewel![/quote]

Je kan ook kijken naar equi focus. zij verkoopt bitloze neusriemen die je op je eigen hoofdstel kan zetten.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:59

Ik heb ondertussen al via mp een bitloos hoofdstel overgenomen, maar bedankt voor het meedenken! Dit hoofdstel kan ik zowel kaakgekruist als als sidepull gebruiken, kunnen we kijken wat het beste gaat. Heel blij mee, volgende aankoop wordt de Chester van Hooks.
Afbeelding

Sweetdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:31

Heeft iemand ervaring met de Schockemohle Tokyo Select? Ik zoek een anatomisch hoofdstel met een hoge neusriem, zonder sperriem. Het liefst ook nog met een smalle neusriem en een goede leerkwaliteit, zonder witte stiksels en voor een redelijke prijs (geen 300 euro).

Bij de Tokyo select kan je de sperriemlus verwijderen, maar ik vraag me af of je dat blijft zien aan de hoge neusriem. De Rome select vind ik ook prachtig, alleen zit daar de sperriemlus vast gestikt in de neusriem. Die zou ik dan willen verwijderen. Snijden in een nieuw hoofdstel doet toch een beetje zeer, dus ik zoek liever een mooi kwaliteits hoofdstel zonder sperriemlus.

Sweetdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:37

Hier nog een paar foto’s:

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:48

Is een losse S&T neusriem niks voor je?

Sweetdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:34

Heb ik idd naar gekeken, alleen zoek ik een nieuw hoofdstel. Een losse S&T neusriem van t zelfde merk kost al gauw 90 euro waardoor de totaalprijs rond de 300 euro komt, waar ik liever onder blijf.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:15

Sweetdreams schreef:
Heb ik idd naar gekeken, alleen zoek ik een nieuw hoofdstel. Een losse S&T neusriem van t zelfde merk kost al gauw 90 euro waardoor de totaalprijs rond de 300 euro komt, waar ik liever onder blijf.

Ik heb het lusje van de neusriem toen gewoon af laten snijden bij een bepaalde neusriem die ik voor het stang en trens hoofdstel wilde gebruiken, zie je praktisch niets van. Ze konden bij de zadelmaker ook het lusje er helemaal uithalen, alleen ik had geen tijd om daar op te wachten. Dat was overigens bij Van Rijs. Je zou het even kunnen navragen bij een andere zadel-/tuigmaker?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:36

Zit deze zo goed? Lijkt zo raar.. Maar cob is echt te klein..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:45

Zit netjes hoor! Je zou eventueel de neusriem iets losser kunnen doen en de sperriem iets strakker ter compensatie, zodat die ring iets hoger komt te liggen. Als die dan niet lekker gaat liggen zou ik m gewoon zo houden. :)

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:06

Sweetdreams schreef:
Heeft iemand ervaring met de Schockemohle Tokyo Select? Ik zoek een anatomisch hoofdstel met een hoge neusriem, zonder sperriem. Het liefst ook nog met een smalle neusriem en een goede leerkwaliteit, zonder witte stiksels en voor een redelijke prijs (geen 300 euro).

Bij de Tokyo select kan je de sperriemlus verwijderen, maar ik vraag me af of je dat blijft zien aan de hoge neusriem. De Rome select vind ik ook prachtig, alleen zit daar de sperriemlus vast gestikt in de neusriem. Die zou ik dan willen verwijderen. Snijden in een nieuw hoofdstel doet toch een beetje zeer, dus ik zoek liever een mooi kwaliteits hoofdstel zonder sperriemlus.

Ik heb dit hoofdstel en ben er super blij mee, als je de sperriem eraf haalt zie je er niks van. Ik heb hem nu ook in het bruin besteld!!

Sweetdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:31

Sanne96 schreef:
Sweetdreams schreef:

Ik heb dit hoofdstel en ben er super blij mee, als je de sperriem eraf haalt zie je er niks van. Ik heb hem nu ook in het bruin besteld!!

Klinkt goed! Ik heb m besteld, hij komt straks binnen als het goed is.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 23:31

Ik heb voor een heeeel leuk prijsje een zo goed als nieuwe Micklem multi bridle over kunnen nemen. Vooral om als kaptoom te kunnen gebruiken en gewoon als hoofdstel en sidepull. Ze had de losse onderdelen voor bitloos niet meer, geen probleem want wilde m daarvoor eigenlijk toch niet gebruiken. Maar nu kriebelt het toch om ook eens te proberen. :+

Weet iemand of je deze los kunt kopen? Kan het namelijk nergens vinden (alleen de bit clips en bit riempjes), dus wellicht dat ze niet los te koop zijn? Zou anders iemand goede foto kunnen/willen maken van deze riempjes dat ik een zadelmaker eens kan vragen ze te maken?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 00:30

Quir schreef:
Ik heb voor een heeeel leuk prijsje een zo goed als nieuwe Micklem multi bridle over kunnen nemen. Vooral om als kaptoom te kunnen gebruiken en gewoon als hoofdstel en sidepull. Ze had de losse onderdelen voor bitloos niet meer, geen probleem want wilde m daarvoor eigenlijk toch niet gebruiken. Maar nu kriebelt het toch om ook eens te proberen. :+

Weet iemand of je deze los kunt kopen? Kan het namelijk nergens vinden (alleen de bit clips en bit riempjes), dus wellicht dat ze niet los te koop zijn? Zou anders iemand goede foto kunnen/willen maken van deze riempjes dat ik een zadelmaker eens kan vragen ze te maken?

Gewoon een zoekertje plaatsen op Facebook groepen. Ik heb bijvoorbeeld al die extra onderdelen ook ongebruikt in de kast liggen, die van mij zijn X-full.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 07:41

Je bedoelt de kin en kaakriem? Volgens mij heb ik ze nog wel liggen in het zwart. Maat cob, weet niet of dat verschil maakt. Maar ik heb 2 multi bridles dus ook 2x de kin en kaakriem. Ben ze geloof ik dit weekend nog tegen gekomen. Zelf gebruik ik ze niet omdat ik de release bij de side pull optie fijner vind en mocht ik ze toch willen gebruiken heb ik als het goed is nog een set :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:33

Oh dat is inderdaad wel een idee!

Of als ik t van iemand hier over kan nemen en naar Zweden wil/kan verzenden zou dat ook fantastisch zijn! :D
Hoofdstel is een zwarte maat cob, maar weet niet of dat uit maakt?