Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
emma_evg schreef:Weten hier misschien mensen of het mogelijk is om de Chester van Hooks bitloos te gebruiken, zoals ook de Micklem bitloos kan worden gebruikt?
Paard hier heeft een wondje in zn mondhoek, en dat wil niet natuurlijk niet goed genezen als ik een bit er in hang. Was sowieso al van plan om de Chester binnenkort te bestellen, en het zou mooi meegenomen zijn als ik die tijdelijk ook kan gebruiken om dit paard bitloos te rijden, tot dat het wondje weer goed is geheeld. Mocht dit met de Chester niet gaan, ga ik eerst op zoek naar een ander bitloos hoofdstel.
Het is dus echt voor tijdelijk gebruik, ik snap dat het hoofdstel er niet voor gemaakt om bitloos te gebruiken.
Loeka_Polly schreef:Bij mijn pony krijg ik niks over haar oren heen. Ook het halster moet ik altijd het riempje losmaken en ruim achter haar oren langs over dr hoofd doen (trauma van vroeger) Toch wil ik wel graag een hoofdstel bij haar om kunnen doen. Hebben jullie misschien suggesties voor een hoofdstel waarbij ik de frontriem er af zou kunnen halen en dus niet over haar oren om hoef te doen?
Alvast bedankt!
emma_evg schreef:Weten hier misschien mensen of het mogelijk is om de Chester van Hooks bitloos te gebruiken, zoals ook de Micklem bitloos kan worden gebruikt?
Paard hier heeft een wondje in zn mondhoek, en dat wil niet natuurlijk niet goed genezen als ik een bit er in hang. Was sowieso al van plan om de Chester binnenkort te bestellen, en het zou mooi meegenomen zijn als ik die tijdelijk ook kan gebruiken om dit paard bitloos te rijden, tot dat het wondje weer goed is geheeld. Mocht dit met de Chester niet gaan, ga ik eerst op zoek naar een ander bitloos hoofdstel.
Het is dus echt voor tijdelijk gebruik, ik snap dat het hoofdstel er niet voor gemaakt om bitloos te gebruiken.
darkadia schreef:emma_evg schreef:Weten hier misschien mensen of het mogelijk is om de Chester van Hooks bitloos te gebruiken, zoals ook de Micklem bitloos kan worden gebruikt?
Nee dat zou ik niet doen. Het ringetje bij de micklem die gemaakt is voor bitloos is namelijk op een heel andere manier gestikt dan de hooks chester. Bij de chester is de kans groot dat deze los breekt.
Zie foto voor detail:
[ [url=m/8jYzeT.jpg]Afbeelding[/url] ]
darkadia schreef:emma_evg schreef:Weten hier misschien mensen of het mogelijk is om de Chester van Hooks bitloos te gebruiken, zoals ook de Micklem bitloos kan worden gebruikt?
Nee dat zou ik niet doen. Het ringetje bij de micklem die gemaakt is voor bitloos is namelijk op een heel andere manier gestikt dan de hooks chester. Bij de chester is de kans groot dat deze los breekt.
Zie foto voor detail:
[ [url=m/8jYzeT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sweetdreams schreef:Heb ik idd naar gekeken, alleen zoek ik een nieuw hoofdstel. Een losse S&T neusriem van t zelfde merk kost al gauw 90 euro waardoor de totaalprijs rond de 300 euro komt, waar ik liever onder blijf.
Sweetdreams schreef:Heeft iemand ervaring met de Schockemohle Tokyo Select? Ik zoek een anatomisch hoofdstel met een hoge neusriem, zonder sperriem. Het liefst ook nog met een smalle neusriem en een goede leerkwaliteit, zonder witte stiksels en voor een redelijke prijs (geen 300 euro).
Bij de Tokyo select kan je de sperriemlus verwijderen, maar ik vraag me af of je dat blijft zien aan de hoge neusriem. De Rome select vind ik ook prachtig, alleen zit daar de sperriemlus vast gestikt in de neusriem. Die zou ik dan willen verwijderen. Snijden in een nieuw hoofdstel doet toch een beetje zeer, dus ik zoek liever een mooi kwaliteits hoofdstel zonder sperriemlus.
Sanne96 schreef:Sweetdreams schreef:Heeft iemand ervaring met de Schockemohle Tokyo Select? Ik zoek een anatomisch hoofdstel met een hoge neusriem, zonder sperriem. Het liefst ook nog met een smalle neusriem en een goede leerkwaliteit, zonder witte stiksels en voor een redelijke prijs (geen 300 euro).
Bij de Tokyo select kan je de sperriemlus verwijderen, maar ik vraag me af of je dat blijft zien aan de hoge neusriem. De Rome select vind ik ook prachtig, alleen zit daar de sperriemlus vast gestikt in de neusriem. Die zou ik dan willen verwijderen. Snijden in een nieuw hoofdstel doet toch een beetje zeer, dus ik zoek liever een mooi kwaliteits hoofdstel zonder sperriemlus.
Ik heb dit hoofdstel en ben er super blij mee, als je de sperriem eraf haalt zie je er niks van. Ik heb hem nu ook in het bruin besteld!!
Quir schreef:Ik heb voor een heeeel leuk prijsje een zo goed als nieuwe Micklem multi bridle over kunnen nemen. Vooral om als kaptoom te kunnen gebruiken en gewoon als hoofdstel en sidepull. Ze had de losse onderdelen voor bitloos niet meer, geen probleem want wilde m daarvoor eigenlijk toch niet gebruiken. Maar nu kriebelt het toch om ook eens te proberen.![]()
Weet iemand of je deze los kunt kopen? Kan het namelijk nergens vinden (alleen de bit clips en bit riempjes), dus wellicht dat ze niet los te koop zijn? Zou anders iemand goede foto kunnen/willen maken van deze riempjes dat ik een zadelmaker eens kan vragen ze te maken?