Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 21:17

Celebi schreef:
Dochorse verwacht de Ionic liners ook deze week binnen te krijgen! Pony moet nog even door deze koude dagen heen. :+

Ik ben heel benieuwd hoe de nieuwe jou bevalt. De oude merkte ik niks van, maar dat was met ionen en toermalijn oid. Nu zou het infrarood moeten zijn. In combi met 50 gram vind ik dat wel heel interessant.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 22:22

Duplo schreef:
Stal_Fiore schreef:
Weten jullie of Bucas qua net zo valt als Rambo? Of als Amigo?

Mijn pony past van Amigo 5.6 goed. Maar Rambo 5.6 is echt te groot.

De bovenmaat verschilt van deze merken/types volgens mij

Bijvoorbeeld bucas is 130/175 en bij Amigo 125/175

Ah dank je wel!

Celebi

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 22:29

Ik zal het laten weten! Ik wilde toch graag een 50g liner (de Airmax heb ik maar die trekt strak) omdat 100g wel ineens heel veel is al. Hij was nu nog warm onder de 0 grams buitendeken namelijk. Dus ik vond het sowieso een mooi moment om gelijk dan een therapie deken te kopen met de net gediagnostiseerde artrose in de heup en het gebrek aan een goede dunne liner.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 22:53

Ik heb de recuptex liner nu 2 dagen onder mijn bucas therapy liggen maar ik moet zeggen dat dat echt netjes blijft liggen, beter dan de Horseware liners bij mijn paard.
Een extra ringetje achter voor de liner was wel fijn geweest…

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 23:08

manzano schreef:
Celebi schreef:
Dochorse verwacht de Ionic liners ook deze week binnen te krijgen! Pony moet nog even door deze koude dagen heen. :+

Ik ben heel benieuwd hoe de nieuwe jou bevalt. De oude merkte ik niks van, maar dat was met ionen en toermalijn oid. Nu zou het infrarood moeten zijn. In combi met 50 gram vind ik dat wel heel interessant.

Er komt dus een andere werking nu met de rambo ionic?
Dat maakt het wel interessant.

Ik ben benieuwd hoe ze dat infrarood dan in de deken verwerkt hebben, net als bucas?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 23:25

Bucas is magnetisch toch? Die nieuwe Horseware Ionic heeft keramische vezels die warmte zouden terugkaatsen naar het lichaam waardoor er beter (en dieper?) verwarmd wordt. Dat keramische spul zit ook in veel van de therapie spullen van Kramer. Maar is dus wel anders dan die Rambo Ionic deken die ze eerst hadden.

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:13

Ik heb de Weatherbeeta Therapy gekocht voor beide paarden. De een is er helemaal happy mee en de ander heeft ineens een onverklaarbare jeuk over heel zijn lijf. Hij schuurt niet maar als je aan zijn lijf komt wordt ie helemaal gek. Hebben jullie dit al ooit meegemaakt of iets over gehoord? Volgens Weatherbeeta zelf was het een onbekend probleem.
Het is wel een exceempaard, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? (Schuurt momenteel niet).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 17:01

Kan het niet een reactie op de doorbloeding zijn? Geen idee, maar als je eigen handen of voeten verwarmen en beter gaan doorbloeden kan het ook tintelen/jeuken.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 17:08

Iemand die mij een tip kan geven voor een waterdichte hals die op de Bucas recuptex staldeken past?
Bijna elke hals die ik besteld heb, heeft een lange klittenband die bevestigd moet worden, terwijl de recuptex een kleine versie heeft.
Aangezien ik het jaar voordat ik de recuptex kocht, al mijn dekens heb vervangen gooi ik over de recuptex een regendeken ;-)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 17:11

Samy schreef:
Iemand die mij een tip kan geven voor een waterdichte hals die op de Bucas recuptex staldeken past?
Bijna elke hals die ik besteld heb, heeft een lange klittenband die bevestigd moet worden, terwijl de recuptex een kleine versie heeft.
Aangezien ik het jaar voordat ik de recuptex kocht, al mijn dekens heb vervangen gooi ik over de recuptex een regendeken ;-)

Als je een regendeken over je recuptex doet zou ik een hals aan je regendeken doen. Anders loopt het water vanaf de hals zo onder je regendeken als hij er niet overheen valt.
Volgens mij zijn er ook geen waterdichte halzen met 1 zo'n bevestiging zoals je aan de recuptex hebt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 18:57

Ik zou dan ook een regendeken met een hals gebruiken, dan is is het opgelost

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 21:05

Volgens mij komt dat omdat de kleine klittenband niet voor hals is maar om aan een deken te bevestigen als onderdeken.

Kan je niet beter een hals aan je bovendeken doen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 21:08

Duplo schreef:
Volgens mij komt dat omdat de kleine klittenband niet voor hals is maar om aan een deken te bevestigen als onderdeken.

Kan je niet beter een hals aan je bovendeken doen?

Die is wel voor de recuptex hals. Maar die is niet waterdicht verder.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 19:07

De 50g therapie liner is binnen! Pony stond er verrassend relaxt onder terwijl hij al de hele week een beetje onrustig en druk is op de poetsplaats. Ben benieuwd of hij er wat van merkt.

Half uurtje opgehad maar de temperatuur was nog goed genoeg voor 0 grams dus vannacht nog niet op gehouden. Misschien morgenavond. Vanavond ga ik er zelf nog even onder liggen om te voelen denk ik. :+

Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 19:58

Jaaa mijne ligt als het goed is ook bij m'n ouders! Ben benieuwd of ik er verschl mee merk.

Zou ik die nog moeten opbouwen nu ze 24/7 met recuptex therapie outdoor op staat?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 20:24

Ik bouw het nooit op. Heb wel eens dat ze dagje zonder staan en dan weer met. Kan niet steeds opbouwen.
Heb de liner op mn blackfriday lijstje staan.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 20:27

Hier aan het kijken voor een outdoor deken.
Vallen deze het zelfde als de normale bucas dekens of anders kwa maat?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 21:50

Ashleytjuhh schreef:
Hier aan het kijken voor een outdoor deken.
Vallen deze het zelfde als de normale bucas dekens of anders kwa maat?

Outdoor valt groter dan de recuptex cooler (geen maat, maar de cooler zit echt een stuk strakker bij borst/nek). Ik vind de outdoor iets ruimer liggen aan voorkant dan m'n smartex (maar sidenote, die smartex is 14 jaar). Ik heb ook nog een Bucas XRange en die is qua nekopening iets ruimer.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 23:18

Waar hebben jullie de liner gekocht?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 23:23

Ik heb de ionic 50 grams liner bij dochorse vandaan. Moet m nog passen maar ga er vanuit dat pasvorm vergelijkbaar is met andere liners van horseware.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 23:32

Heb de Ionic ook gekocht bij Dochorse, moest er wel een poosje op wachten.
Hij is idd gewoon hetzelfde als de 'gewone' liners. Mijn paard leek ook geen verschil te merken met gewone liners :')

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 00:44

Nee ik heb ook geen idee of het wat doet. Heb er vanmorgen zelf een tijdje onder gezeten en voelde niets bijzonders. Al was daarna mijn enorme nekpijn van de nacht wel echt heel veel minder. Heb voor het idee daarna dus ook de hele dag wel mijn back on track nekwarmer aan gedaan.

Pony staat nu in ieder geval onder de liner. Als het niks doet heb ik in ieder geval die 50g liner die ik graag wilde. 100 is soms toch net te warm en de regendeken dan net aan de frisse kant. Dus sowieso handig om te hebben liggen dit. :j

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 14:50

Kunnen jullie mij misschien adviseren?
Ik wil graag een Bucas Recuptex aanschaffen voor mijn 3 jarige paard, die in januari ook ingereden gaat worden. Hoor er zoveel goede verhalen over.
Gezien de prijs van de dekens voel ik er weinig voor om allemaal verschillende varianten aan te moeten schaffen. Waar doe ik nou wijs aan? De staldeken, de liner of de turnout van 150 gram?
Paard staat nu standaard onder een 150 grams deken en loopt iedere dag tot een uur of 1 op het land.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 00:47

Als hij nu al onder 150gr staat zou ik dat ook aanhouden van Bucas Therapy. De 150 grams en een 50grams regendeken waren mijn meest gebruikte dekens, eventueel in combinatie met een halsje er aan. 150 red het wel tot 0 graden, kouder wordt het vaak niet en zo wel halsje eraan plus 50grams erbij op. Dan kom je al een eind. Maar met een 3jarige ga je geheid nog een keer een maat groter moeten kopen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 02:11

Ik zou de therapy cooler deken kopen dan. Kan je altijd gebruiken. Ook als onderdeken. 150 gram is al snel zo warm en ligt dan maar weer in de kast.